Sjuttiosjuan skrev 2017-05-16 12:55:58 följande:
Vi kör igen!
Äggplock imorgon och när jag var där förra veckan fanns 5 blåsor så nu hoppas jag det finns ägg i dom också, många har varit tomma för oss.
Ja, på den här kliniken snålar dom inte och det är jag glad för eftersom jag tydligen behöver dom här monsterdoserna. Det är inte farligt med för mkt hormoner när man är svårstimulerad men tror främst att man tänker lite kostnadseffektivt ibland, vilket såklart är rimligt när det är skattebetalarnas pengar.
Har nog tänkt försöka 2 ggr innan sommaren och sen får vi se, jag är inte riktigt redo att ge upp än..
Stort lycka till och jag är väldigt nyfiken på hur det går för dig eftersom jag troligtvis får gå i dina fotspår!
Ta hand om dig!
Håller tummarna för att ni får ut fina ägg idag!
Vi hade avslutande kontakt med vår klinik igår. Blev inte så mycket klokare av kontakten. Försökte fråga lite om högre doser kunde ha gett bättre resultat men hon menade att det inte skulle göra det, utan det enda var om man hade en bättre cykel, men att man inte vet när en bättre cykel inträffar. Hon tyckte även att vi skulle be en annan klinik om en second opinion innan vi gick vidare till ÄD för vår egen skull.
Läkaren menade att Ava i Riga är en bra klinik men hon tyckte att man skulle välja ett land där man har öppna donatorer, dvs Finland isåfall, för att barnet mår bra av att kunna ta reda på sitt genetiska ursprung enligt forskning. I Riga har man dold donator och barnet kommer därför inte kunna ta reda på sitt ursprung. Vi har inte tyckt att det är så viktigt, men läkaren verkade nästan tycka att jag var en dålig människa om jag valde en dold donator. Hon sa att jag inte fick tänka på mig själv utan enbart utifrån barnets bästa. Känner att jag blev väldigt förvirrad då vi själva inte tänkt att barnet skulle bli lidande av det, självklart vill vi barnets bästa men samtidigt går det ju inte riktigt att säga vilket beslut som är rätt eller fel tänker jag. Många beslut och det känns som en krokig resa, men det blir nog bra tillslut!
Håller verkligen tummarna för att det går vägen för dig nu på detta försök!