• ivfbullen

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Vill gärna följa andra som också är igång med IVF nu. Jag och min man kör nu IVF nr 2 efter att vi blev gravida och fick genomlida ett MA under 2015.

Nu är vi igång med försök nr 2 och är på sprutdag 3 med Menopur, dos 300.

Jag skriver av mig en hel del på min blogg och vill gärna komma i kontakt med andra som går igenom ivf nu eller som ska börja.

Till er som vill följa bloggen:

Htttp://ivfbullen.wordpreds.com

• Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017
  • Sjuttiosjuan
    Pitebo skrev 2017-06-08 10:40:48 följande:

VUL imorgon. Snart får vi äntligen tillbaka vår blastocyst. Hoppas bara på att ägglossningen kkommer infalla på rätt dag nu då var klinik har stängt helger. Så behöver lite tummar här nu brudar!!!

Håller:)
  • Pitebo

Lyckan är total idag! På fredag får vi tillbaka en av våra eskimåer! Känna som att det inte spelar någon roll om det blir nåt av det den här gången, våran första gång, är bara så lycklig för återförandet som jag väntat så på efter överstimulering och totalfrys!

• ijo
    Pitebo skrev 2017-06-09 21:57:37 följande:

Lyckan är total idag! På fredag får vi tillbaka en av våra eskimåer! Känna som att det inte spelar någon roll om det blir nåt av det den här gången, våran första gång, är bara så lycklig för återförandet som jag väntat så på efter överstimulering och totalfrys!

Vad spännande :) Vilka ägglossningtest har du använt?

Själv går jag och väntar på mens för att vi ska köra igång med fet. Är dock inställd på att mensen nog blir för sen så vi får vänta till hösten :/
  • ijo
    ivfbullen skrev 2017-05-30 00:13:34 följande:

Hej! Ja det blev insättning igår :) blev däremot lite ledsen då de fick tina upp 3 utav 5 ägg. 1 delade sig inte mer och en annan klarade inte själva nedervåningen. Men nr 3 var fin och fick sättas in :) Däremot tyckte inte läkaren Lutinus behövdes.... nä du, jag tar Lutinus ändå, det skadar inte utan kan endast förstärka. Testdag 12 juni men lär testa dagen innan som är en söndag så jag kan bryta ihop hemma om det blir negativt. Orkar inte gråta på jobbet..

Hur går det för dig? :)
  • Paulina2017

Hej

Fråga om FET. Åt någon progynon och i så fall hur mycket ? Vilken cykeldag är det man oftast får insättning?

• ivfbullen
    ijo skrev 2017-06-10 01:58:35 följande:
    Hur går det för dig? :)

Tack för att du frågar :)
    Det går jättebra!!! Har plussat två gånger! Första gången lite svagt på ruvardag 6, på ruvardag 10 var den solklar och nu inväntar vi på att plussa igen på måndag då vi har officiell testdag. 

Mina symptom är extrem trötthet, yrsel, smak av metall i munnen och lite illamående. Är så lycklig <3

• ivfbullen
    ijo skrev 2017-06-10 01:56:48 följande:

Själv går jag och väntar på mens för att vi ska köra igång med fet. Är dock inställd på att mensen nog blir för sen så vi får vänta till hösten :/
    Din hjärna kan vara extrem stark! Testa på att bara tänka på mens och blod. Det kan hjälpa igång hjärnan lite <3 Vet att det låter knäppt men det kan funka, tro mig :)
  • Pitebo
    Paulina2017 skrev 2017-06-10 07:45:15 följande:

Hej

Fråga om FET. Åt någon progynon och i så fall hur mycket ? Vilken cykeldag är det man oftast får insättning?

Jag ska äntligen få göra mitt FET efter en hejdundrande överstimulering efter vårt första IVF, så fick aldrig nåt ET sist.

Jag kommer få vagitorer med progesteron och efter insättning trombyl. Men vi gör IVF lite pga våra upprepade missfall, där vi "tillverkat" hemma själv på klassiskt vis så att säga...Kommer sätta in en femdagars blastocyst, så i mitt fall återförs vår eskimå fem dagar efter min ägglossning som jag har i min naturliga cykel den här månaden. Som jag förståt det sätter man in embryot då den uppnått sin "odlingsålder" så att säga.

(tvådagars, två dagar efter ÄL. Femdagars, fem dagar efter ÄL osv.....)
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-06-10 01:56:48 följande:

Jag har använt CB, rekommenderas på min klinik. Men då min ÄL skulle inträffat på söndag eller måndag naturligt och min klinik har stängd helger, dem kan inte återföra under helger så ÄL måste inträffa tis-lör. Så vi styrde min ÄL med en ovitrellespruta så den vart igår istället. Så på fredag är det dags!

Hoppas att mensen kommer snart så ni får starta igång! Konstigt att längta efter mens, verkligen uppochner vända världen! Haha!
  • londonivf

Hej, får en lov att hoppa in här? Går och väntar på testdag. Gjorde ett icsi tidigare i år som slutade i mf i v 6+. Nu har vi precis gjort ny behandling, med återföring för 2 veckor sedan. Är så sjukt nervös, minsta molande skrämmer livet ur mig, och jag tror att jag blöder hela tiden... Förvånad

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017