• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • londonivf

Hej hej, jag hoppar in här om det är ok? :)

Flera misslyckade försök 2009-2010, fick en dotter 2014 Hjärta 
    Hade en misslyckad stimulering(!) i nov 2016, och MF påsk 2017.

Nytt äggplock 30/5 och ska testa 15/6. Är så sjukt nervös. Förra veckan bara rusade iväg utan att jag tänkte nämnvärt på behandlingen. Nu gör jag inte annat är tänker och oroar mig. Rynkar på näsan

Har varit 2013 eller dessa gånger 2017 fått några till frysen, så blir det inget så blir det att börja om från noll igen. Eller inse att det är kört? Är 39 år, så har åldern emot mig. Känner hur det molar i hela kroppen, precis som inför mens. Är så otroligt orolig... :(

• Rosenblad

Ökning på hcg test under lite mer än en vecka (något är från samma dag). Blir att köpa ett digitalt med veckoindikator idag som ska tas samtidigt som testet från kliniken imorgon på testdagen :) alltid velat ta ett sånt haha..

Sen får de va slut med testandet för ett tag!
  • Villhabulle

Shit! Är så glad men vågar inte tro på det för mycket.. har tagit lutinus i tolv dagar nu så det borde väl ha gått ur kroppen?
  • alade

Grattis Villhabulle!

Hur många dagar har gått sedan ägglossningsspruta? Om det är ovitrelle och har gått mer än 10 dagar sedan du tog den (vilket det ju har iom att du använt lutinus i 11 dagar, antar jag) då kan det inte vara falskt positivt.

• yoda90

Var hos läkaren idag pga trötthet o varm.

Överstimulering , så fick sjukskrivning o hårt schema att vila pga svullnade äggstockar o vätska i buken.

Får nu ta innohep i 10 dagar att börja med, ska tillbaka i slutet av veckan för kontroll igen .

Bra eller dåligt de här ? Jag är på Ruvardag 5 och känner ju att magen/livmodern arbetar för fullt. Drar , sticker och lite mensvärk återkommande.

• Villhabulle
    alade skrev 2017-06-12 17:29:46 följande:

Grattis Villhabulle!

Hur många dagar har gått sedan ägglossningsspruta? Om det är ovitrelle och har gått mer än 10 dagar sedan du tog den (vilket det ju har iom att du använt lutinus i 11 dagar, antar jag) då kan det inte vara falskt positivt.

Jag tog den för två veckor sedan exakt idag. Tagit lutinus sedan onsdagen vid ägguttaget vilket är för 12 dagar sedan. Tack för ditt snabba svar ????
  • STHLMivf17

Hej alla,
    Jag är inte lika aktiv på FL som många av er och det beror delvis på att vårt första försök misslyckades så vi fick börja om. Jag hamnade i osynk med de flesta som jag följt innan. Finns det någon i gruppen som ska få insättning först efter sommaruppehållet som vill följas åt? Vi hade vårt andra äggplock idag och ska köra på totalfrys eftersom jag har stor risk för överstimulering. Så, nu kan vi bara vänta och tänka att efter sommaren är det bara den trevliga delen av behandlingen som är kvar. Förutsatt att det blir något till frysen den här gången förstås. Det blir nu 50/50 kombinerad icsi och vanlig ivf för vår del, det var det som de rekommenderade trots att vanlig ivf misslyckades på 16 ägg förra gången. Känns både bra och dåligt men man måste lita på att de gör vad som är bäst. Gjorde äggplocket utan smärtlindring idag då jag tuppade av sist pga morfinet, eller kombinationen av alla läkemedel. Alla var jättegulliga och känner mig stolt över att ha klarat det på 2 alvedon. Nu är det dock sängläge.. :)

• Villhabulle
    STHLMivf17 skrev 2017-06-12 18:28:48 följande:

Hej alla,

Jag är inte lika aktiv på FL som många av er och det beror delvis på att vårt första försök misslyckades så vi fick börja om. Jag hamnade i osynk med de flesta som jag följt innan. Finns det någon i gruppen som ska få insättning först efter sommaruppehållet som vill följas åt? Vi hade vårt andra äggplock idag och ska köra på totalfrys eftersom jag har stor risk för överstimulering. Så, nu kan vi bara vänta och tänka att efter sommaren är det bara den trevliga delen av behandlingen som är kvar. Förutsatt att det blir något till frysen den här gången förstås. Det blir nu 50/50 kombinerad icsi och vanlig ivf för vår del, det var det som de rekommenderade trots att vanlig ivf misslyckades på 16 ägg förra gången. Känns både bra och dåligt men man måste lita på att de gör vad som är bäst. Gjorde äggplocket utan smärtlindring idag då jag tuppade av sist pga morfinet, eller kombinationen av alla läkemedel. Alla var jättegulliga och känner mig stolt över att ha klarat det på 2 alvedon. Nu är det dock sängläge.. :)

Hej. Vill bara säga att jag tycker du ska vara jättestolt!!! Skönt att ni kan frysa innan sommaren och sen veta att ni kan njuta av sommaren i vetskapen av att ni sätter igång direkt efter. Heja dig!!
  • Villhabulle

Inga frågetecken såklart Alade, skulle vara utropstecken. Är så tacksam när folk tar sig tid att svara på frågor :)

• STHLMivf17
    Villhabulle skrev 2017-06-12 18:43:56 följande:
    Hej. Vill bara säga att jag tycker du ska vara jättestolt!!! Skönt att ni kan frysa innan sommaren och sen veta att ni kan njuta av sommaren i vetskapen av att ni sätter igång direkt efter. Heja dig!!
    Tack för peppen!!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017