• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • minaimaginärabarn
    Frökenankare skrev 2017-05-02 20:22:18 följande:

Hej.

Är det någon förutom jag som har eller har haft ett helt olidligt illamående dessa första veckor? Blir helt låst och kan i princip inte göra någonting förutom att vila. Jag vet att det är ett symptom vilket gör mig jättelycklig förstås. Men skulle vara skönt att veta att det går över eller blir bättre. V 8 imorgon.

Hoppas ni mår bra!

Mitt illamående började i v. 7 och har successivt avtagit sedan v. 10 men har fortfarande dagar och stunder då den gör sig påmind, är i slutet av v. 13 nu. Dock har jag kommit lindrigt undan, har inte spytt och kunnat jobba som vanligt. Illamåendet har mer legat i bakgrunden och gjort att jag kännt avsmak för mat.

Jag vet att det finns medicin man kan få samt seaband som någon rekommenderade i tråden. Akupunktur skall också kunna hjälpa. Min akupunktör fick dock inte ta bort mitt illamående för det var ett skönt symtom att hålla sig i under de mest oroliga veckorna. Så du hör, jag har varit förskonad.
  • Malin79

Hej.

Är det någon förutom jag som har eller har haft ett helt olidligt illamående dessa första veckor? Blir helt låst och kan i princip inte göra någonting förutom att vila. Jag vet att det är ett symptom vilket gör mig jättelycklig förstås. Men skulle vara skönt att veta att det går över eller blir bättre. V 8 imorgon.

Hoppas ni mår bra!

Jag mår också illa, inte olidligt men så att det ibland är svårt att göra något. Jag ser till att äta väldigt ofta så funkar livet. Alltså trycka i mig något även när jag mår illa och minst av allt känner att jag vill äta. Nu är jag i v 9 och det har inte lättat än. I min förra graviditet så släppte det i v 13-14.
  • Frökenankare

Tack så jättemycket för alla svar! Jag äter Lergigan Comp och ska idag köpa mig ett sånt där armband. Bara att försöka härda ut och hoppas att det vänder om några veckor.

• KajsaStina123

Hej.

Hoppas ni mår bra!

Hej,

Är i v 8 nu, jag mår illa i vågor. Det kan komma plötsligt och så försvinner det. Och har en hemsk besk smak i munnen. Men det är positivt illamående så man står

ut
  • KajsaStina123
    Malin79 skrev 2017-05-03 10:46:57 följande:

Jag mår också illa, inte olidligt men så att det ibland är svårt att göra något. Jag ser till att äta väldigt ofta så funkar livet. Alltså trycka i mig något även när jag mår illa och minst av allt känner att jag vill äta. Nu är jag i v 9 och det har inte lättat än. I min förra graviditet så släppte det i v 13-14.

Då är vi i samma v. Gick in i v 9 idag , när har du beräknat förlossnings datum? Jag har 12 december. Känner du skillnad på kroppen? Tycker min mage är svälld och jobbtröjan börjar strama åt ...
  • Malin79
    KajsaStina123 skrev 2017-05-04 10:29:56 följande:
    Då är vi i samma v. Gick in i v 9 idag , när har du beräknat förlossnings datum? Jag har 12 december. Känner du skillnad på kroppen? Tycker min mage är svälld och jobbtröjan börjar strama åt ...

Jag har beräknat förlossningsdatum 7 december. Jag känner ingen större skillnad på kroppen så. Under IVF-behandlingen blev jag ganska uppsvälld om magen så det är jag van vid sen dess Flört Så jag är nog egentligen lite uppsvälld jämfört med normalt men inte mycket. Under min förra graviditet fick jag veta att min livmoder lutar snett bakåt. Det gör att graviditet ofta syns lite senare, alltså om man tänker på själva tillväxten av foster och livmoder.

Däremot har jag känningar i nedre delen av magen från och till, lite öm i brösten, mår illa och är väldigt trött.

• Popetot

Hejsan allihopa! Hur mår alla? Jag börjar må lite bättre nu. Lite illamående när jag börjar bli hungrig bara. Svullnaden har lagt sig och ingen mage inom synhåll. Det är väl de så kallade spökveckorna :) Fått ultraljuds tid i början av juni i v 19. Längtar efter att få se krabaterna igen.

• onewish
    Popetot skrev 2017-05-06 17:12:05 följande:

Hejsan allihopa! Hur mår alla? Jag börjar må lite bättre nu. Lite illamående när jag börjar bli hungrig bara. Svullnaden har lagt sig och ingen mage inom synhåll. Det är väl de så kallade spökveckorna :) Fått ultraljuds tid i början av juni i v 19. Längtar efter att få se krabaterna igen.

Hej! Jag mår rätt bra, lite illamående och förstoppad och trött men annars helt okej. Är i vecka 10 nu och den 15 maj ska vi på inskrivningssamtal. Har dock varit på ett hälsosamtal innan :) längtar tills jag får se bebisen igen!
  • KajsaStina123
    Malin79 skrev 2017-05-04 10:45:19 följande:

Jag har beräknat förlossningsdatum 7 december. Jag känner ingen större skillnad på kroppen så. Under IVF-behandlingen blev jag ganska uppsvälld om magen så det är jag van vid sen dess  Så jag är nog egentligen lite uppsvälld jämfört med normalt men inte mycket. Under min förra graviditet fick jag veta att min livmoder lutar snett bakåt. Det gör att graviditet ofta syns lite senare, alltså om man tänker på själva tillväxten av foster och livmoder.

Däremot har jag känningar i nedre delen av magen från och till, lite öm i brösten, mår illa och är väldigt trött.

Ja den där tröttheten ligger som ett täcke över en...Hoppas det ger sig lite snart. Skönt på ett sätt att din livmoder lutar, kanske inte magen blir så jättestor heller?
  • KajsaStina123
    Popetot skrev 2017-05-06 17:12:05 följande:

Hej,

Skönt att du mår bättre. Jag mår illa till och från, känslig mot dofter också. Vilken vecka var du i? Väntar du tvillingar? Tänkte på när du skrev krabaterna . Det gör jag, och känner mig lite orolig över situationen, hade räknat med att få 1 barn till ,
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017