• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Hunny B

Just det, min blödning höll i sig några dagar men minskade hela tiden men då hade jag fått tabletter för just det, samma som man kan få om man har mycket rikliga mensblödningar.

• minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-05-26 19:07:05 följande:

De gjorde inte mycket alls, kollade om allt såg bra ut med barnet med ultraljud vilket det gjorde, observerade en del koagulerat blod kvar i livmodern. De gjorde någon sorts gynundersökning där de kände på livmodertappen och sa att den var lång och sluten som den skulle så inga tecken på förlossning/missfall på så sätt. Sen fick jag åka hem. Tyckte de var väldigt snabba med att skicka hem mig, var aldrig tal om att ligga inne för observation utan sa i princip att det kan gå hur som helst och att vi bara kan vänta och se och det finns inget de kan göra i alla fall. Kom tillbaka om du börja blöda en massa igen typ. Men jag hade inte ont, kanske lite molvärk men väldigt lite. Har du råkat ut för en blödning i den här graviditeten också alltså? Vilken vecka?

Tack för svar! Konstigt att de inte ville följa upp dig mer. Det verkar olika var man kommer. Ja, jag blödde igår och fick åka in, är i v. 17 och fick panik att det skulle gå som sist. Kanske var det min historia som bidrog till att jag blev inlagd? Nu är jag i allafall hemma igen och tänker inte göra många knop den närmsta veckan.
  • minaimaginärabarn

De gjorde inte mycket alls, kollade om allt såg bra ut med barnet med ultraljud vilket det gjorde, observerade en del koagulerat blod kvar i livmodern. De gjorde någon sorts gynundersökning där de kände på livmodertappen och sa att den var lång och sluten som den skulle så inga tecken på förlossning/missfall på så sätt. Sen fick jag åka hem. Tyckte de var väldigt snabba med att skicka hem mig, var aldrig tal om att ligga inne för observation utan sa i princip att det kan gå hur som helst och att vi bara kan vänta och se och det finns inget de kan göra i alla fall. Kom tillbaka om du börja blöda en massa igen typ. Men jag hade inte ont, kanske lite molvärk men väldigt lite. Har du råkat ut för en blödning i den här graviditeten också alltså? Vilken vecka?

Tack för svar! Konstigt att de inte ville följa upp dig mer. Det verkar olika var man kommer. Ja, jag blödde igår och fick åka in, är i v. 17 och fick panik att det skulle gå som sist. Kanske var det min historia som bidrog till att jag blev inlagd? Nu är jag i allafall hemma igen och tänker inte göra många knop den närmsta veckan.
  • Pyssling11

Går snart in i v 18. Men har i flera veckor upplevt mkt sammandragningar. Magen blir stor och stenhård som ett bowlingklot och det känns som man är 10 veckor framåt i graviditeten ;) Någon som oxå upplevt det? Vad jag har läst kan mycket inträffa mkt tidigare som omföderska ..

• minaimaginärabarn

Hej!

Har en fråga till. Efter du slutade blöda, har du haft gamla blodtester som kommit ut (nästan svarta i färgen)? Hur länge höll de i sig om du hade det? Har du kännt någon växtvärk/molande efter din blödning, inte att det gör ont?
  • Hunny B
    minaimaginärabarn skrev 2017-05-27 20:08:26 följande:

Hej!

Har en fråga till. Efter du slutade blöda, har du haft gamla blodtester som kommit ut (nästan svarta i färgen)? Hur länge höll de i sig om du hade det? Har du kännt någon växtvärk/molande efter din blödning, inte att det gör ont?

Usch för blödningar alltså, man blir så himla rädd för minsta lilla efter det. Jag går fortfarande nästan fyra veckor efter den där blödningen i superbindor i trosorna och med ombyte i väskan när jag ska någonstans ifall jag skulle börja blöda igen... Hade inga svarta blodrester utan bruna, kommer inte ihåg exakt men det var när blödningarna började avta mer och mer som det blev mer och mer brunt. Tror jag blödde i 4-5 dagar inklusive bruna blödningar. Men då hade jag fått medicin som ska minska mängden blod också. Sen dess har det inte varit något *peppar peppar*. Svårt att säga om molvärk, jag har och har haft det till och från under hela graviditeten men ingen stark har jag känt i alla fall. Hoppas att du slipper mer blödningar nu!
  • Hunny B
    Pyssling11 skrev 2017-05-26 20:51:19 följande:

Går snart in i v 18. Men har i flera veckor upplevt mkt sammandragningar. Magen blir stor och stenhård som ett bowlingklot och det känns som man är 10 veckor framåt i graviditeten ;) Någon som oxå upplevt det? Vad jag har läst kan mycket inträffa mkt tidigare som omföderska ..

Jag har känt av sammandragningar sen v. 15. Blev livrädd först och trodde att missfall var på gång men när inget hände förstod jag att det inte var något farligt. I början var det mycket flera dagar i rad men nu har det lugnat sig.
  • Popetot

Fint här! Blir rul på fredag. Längtar :) Magen börjar titta fram men fortfarande inte så stor. Tror jag känner lite rörelser ibland. Men svårt att veta. Hur går det själv?

• onewish

Det går bra här också :) själv då? vecka 14 nu och varit på KUB där allt såg bra ut. Är dock en lång väntan just nu tills RUL men den som väntar på något gott ;) ska ni ta reda på könet ? Känns som att alla frågar och många som kollar upp det också. Ha det bäst alla :)

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017