Hunny B skrev 2017-05-26 19:07:05 följande:
De gjorde inte mycket alls, kollade om allt såg bra ut med barnet med ultraljud vilket det gjorde, observerade en del koagulerat blod kvar i livmodern. De gjorde någon sorts gynundersökning där de kände på livmodertappen och sa att den var lång och sluten som den skulle så inga tecken på förlossning/missfall på så sätt. Sen fick jag åka hem. Tyckte de var väldigt snabba med att skicka hem mig, var aldrig tal om att ligga inne för observation utan sa i princip att det kan gå hur som helst och att vi bara kan vänta och se och det finns inget de kan göra i alla fall. Kom tillbaka om du börja blöda en massa igen typ. Men jag hade inte ont, kanske lite molvärk men väldigt lite. Har du råkat ut för en blödning i den här graviditeten också alltså? Vilken vecka?
Tack för svar! Konstigt att de inte ville följa upp dig mer. Det verkar olika var man kommer. Ja, jag blödde igår och fick åka in, är i v. 17 och fick panik att det skulle gå som sist. Kanske var det min historia som bidrog till att jag blev inlagd? Nu är jag i allafall hemma igen och tänker inte göra många knop den närmsta veckan.