• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Popetot
    Hunny B skrev 2017-06-09 17:33:42 följande:

Härligt att höra både Pyssling11 och Popetot att allt såg bra ut med era bebisar! Och vad kul med en av varje Popetot!!

minaimaginärabarn skrev 2017-06-09 18:22:14 följande:

Grattis, vad härligt att allt såg bra ut. Tänk att du har två i magen, jag undrar ibland hur jag ska få plats med en????. Tyckte min mage stod still i växandet men så sa det bara poff den senaste veckan så nu går den snart inte att dölja med kläder.

Jag undrar också hur det ska gå till. Och hur tusan två stycken kan bo i min mage nu, Har absolut en mage men den är ju inte stor. Längtar till jag får träffa dom :)

Det börjar närma sig rul för dig också Hunny B. Hur känns det?
  • Pyssling11
    Popetot skrev 2017-06-08 22:18:10 följande:
    Åh vilken härlig känsla! Njuuut! Hur reagerade storebror?
    Han blev superglad. Förvånad men väääldiggt glad! :) Han har frågat i många år efter ett syskon då alla hans vänner har ett eller flera, han har känt sig väldigt ensam . Vilket har varit väldigt jobbigt att höra när man vet att ens chanser har varit små att kunna ge honom ett syskon. Det är bara hoppas att graviditeten går smidigt och vi klarar oss ända in i mål denna gången :) All pepp och kramar till er andra <3
  • alade

Jag fick positivt test i morse, BIM-1, med en halv evighet kvar tills officiell testdag (20/6). 14 dagar efter ovitrelle, så det ska vara på riktigt.

Jag tror att vi är ett ganska stort gäng härifrån som har BF i februari, så jag hoppas att andra ny-plussade också hakar på i denna tråd så att vi kan följas åt.

• alade

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11 

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11 

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11 

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12 

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12 

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12 

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12 

Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12

Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12

alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2

• minaimaginärabarn
    alade skrev 2017-06-11 15:36:56 följande:

Jag fick positivt test i morse, BIM-1, med en halv evighet kvar tills officiell testdag (20/6). 14 dagar efter ovitrelle, så det ska vara på riktigt.

Jag tror att vi är ett ganska stort gäng härifrån som har BF i februari, så jag hoppas att andra ny-plussade också hakar på i denna tråd så att vi kan följas åt.

Stort grattis och välkommen! Såg i tråden att du plussat och ett gäng till, roligt med fler som följs åt!
  • alade
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-11 19:36:14 följande:

Stort grattis och välkommen! Såg i tråden att du plussat och ett gäng till, roligt med fler som följs åt!

Tack så mycket! Jag är glad att jag hittade hit och fann så många i samma situation.
  • Rosenblad

Hakar på här då! Bf 15/2. Är 28 år. Bor i Stockholm.

Testdag i övermorgon men testat positivt i över en vecka, första ivf men med 2,5 års väntan i bagaget. Även gjort två inseminationer utan resultat. Känns som man kan slappna av lite lite nu.. saker kan hända men försöker tänka att jag väntar barn och inte missfall.

• Charlie310

Hoppar in här. Inte gjort IVF denna gång, men FET. Går in i vecka 18 i morgon och bf 19:e November.

• Popetot
    alade skrev 2017-06-11 20:11:39 följande:

Tack så mycket! Jag är glad att jag hittade hit och fann så många i samma situation.

Rosenblad skrev 2017-06-11 20:47:15 följande:

Hakar på här då! Bf 15/2. Är 28 år. Bor i Stockholm.

Testdag i övermorgon men testat positivt i över en vecka, första ivf men med 2,5 års väntan i bagaget. Även gjort två inseminationer utan resultat. Känns som man kan slappna av lite lite nu.. saker kan hända men försöker tänka att jag väntar barn och inte missfall.

Charlie310 skrev 2017-06-11 21:02:35 följande:

Hoppar in här. Inte gjort IVF denna gång, men FET. Går in i vecka 18 i morgon och bf 19:e November.

Hej! Vad kul med fler i tråden. Och grattis till graviditeterna!
  • alade

Jag hade ju inte tänkt testa före det datum kliniken satt, men så gjorde jag ju det ändå. Och nu är jag istället jätteorolig och vill testa varje dag för att se att det verkligen är sant. Beställde just 10 billiga tester, för det känns inte som att jag kan köra CB digital varje dag bara för att lugna mig. Hjälpanes! Nån som känner igen sig? Jag blev tydligen testoman helt plötsligt...

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017