• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • minaimaginärabarn

Här rullar det på, är i v. 18. Ska göra RUL först den 16/6, fick en senare tid då de även skall mäta livmodertappen. Har fått lite mage men den är fortfarande väldigt liten så den syns inte i mina vanliga kläder. Kan ha kännt någon rörelse men är osäker, har fått höra att min moderkaka sitter i framvägg och då skall man ju inte känna något på ett tag.

Vi ska ta reda på kön för min sambos skull. Jag vill helst inte veta men efter hennes motivering att det blir mer verkligt och lättare att knyta an under graviditeten var jag mållös och mina argument mot behöll jag för mig själv. Då kändes det bara självklart.

Har ni någon känsla för vad det är för kön på era?

• Popetot

Vi kommer nog att fråga om kön. Vill förbereda mig på något vis. Känslan har pendlat. Först 2 flickor, sen hat jag trott ganska länge en av varje. Drömde häromnatten 2 pojkar så nu har jag slutat att spekulera. Får se om de kan se på fredag :)

• Hunny B

Jag tror att jag har börjat känna bebisen! Kände svagt i lördags och sen något liknande igår. Idag på jobbet kände jag tydligare små bubbliga buffar några gånger och även nu nyligen. Var lite osäker på det jag kände i helgen men idag är jag nästan helt hundra på att det är fosterrörelser. Jättehäftigt!

Vi ska på RUL om en vecka och kommer ta reda på könet om det går. Har svängt mellan tro på pojke ena veckan och flicka andra, just nu känns det som en flicka men vi får se. Könet känns ändå sekundärt när vi gått omkring och varit så oroliga för att ens få behålla graviditeten men tycker också att det på nåt konstigt sätt blir mer verkligt när man vet.

• minaimaginärabarn

Nej, att få veta könet ligger verkligen inte i första rummet. Först vill vi veta att den är frisk utifrån vad de kan se i allafall och att den skall stanna kvar ett bra tag till.

Jag har sedan jag började fundera över kön varit säker på att det är en flicka men idag svängde det, men tänker att jag håller fast vid det. När jag fick mitt senare missfall var jag säker på att det var en pojk och det var det.

Jag tror att jag kännt något idag, som en bubbla, men det är så ytterst diffust och försvinner så fort. Kan ha kännt något i förrgår också, ett fladder. Ibland är det som det nyper till lite, kan det vara rörelser?

• Pyssling11

Idag gjorde vi vårt efterlängtade RUL :) Som man väntat på den här dagen. Allt såg jättebra ut :) Bebisen var lite blyg och ville inte direkt ligga så det var lätt för barnmorskan att mäta allt ;) Men efter lite buffande så ändrade den position. Vi sa sen innan att vi inte ville veta kön, det är totalt ointressant för oss utan vi låter oss överraskas vid första fysiska mötet ist :) Nu när storebror kommer hem från kompis ska vi berätta den glada nyheten. Det här som man har kämpat för i så många år - att äntligen kunna meddela att han kommer få ett syskon (om allt går som det ska vill säga..) Åhh jag kan inte sluta le! Och allt känns så jäkla underbart.

• Popetot
    Pyssling11 skrev 2017-06-08 19:02:53 följande:

Idag gjorde vi vårt efterlängtade RUL :) Som man väntat på den här dagen. Allt såg jättebra ut :) Bebisen var lite blyg och ville inte direkt ligga så det var lätt för barnmorskan att mäta allt ;) Men efter lite buffande så ändrade den position. Vi sa sen innan att vi inte ville veta kön, det är totalt ointressant för oss utan vi låter oss överraskas vid första fysiska mötet ist :) Nu när storebror kommer hem från kompis ska vi berätta den glada nyheten. Det här som man har kämpat för i så många år - att äntligen kunna meddela att han kommer få ett syskon (om allt går som det ska vill säga..) Åhh jag kan inte sluta le! Och allt känns så jäkla underbart.

Åh vilken härlig känsla! Njuuut! Hur reagerade storebror?
  • minaimaginärabarn
    Pyssling11 skrev 2017-06-08 19:02:53 följande:

Vad härligt, fortsätt le!
  • Popetot

En till som varit på rul. Allt såg fint ut men ena tvilli gen var lite mindre så vi följs nog upp ganska snart igen med nytt ul. Ser ut som att vi ska få en liten pojke och en liten flicka :)

• Hunny B

Härligt att höra både Pyssling11 och Popetot att allt såg bra ut med era bebisar! Och vad kul med en av varje Popetot!!

• minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-06-09 16:22:53 följande:

En till som varit på rul. Allt såg fint ut men ena tvilli gen var lite mindre så vi följs nog upp ganska snart igen med nytt ul. Ser ut som att vi ska få en liten pojke och en liten flicka :)

Grattis, vad härligt att allt såg bra ut. Tänk att du har två i magen, jag undrar ibland hur jag ska få plats med en????. Tyckte min mage stod still i växandet men så sa det bara poff den senaste veckan så nu går den snart inte att dölja med kläder.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017