• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Mickelickan

Jaha. Då fick jag färskt blod på papperet när jag var på toaletten. Tog 2 alvedon om det är så att jag börjar få kramper snart. Bara att vänta och se vilket håll det går åt... *suck*

• shrigley
    Lillflickan skrev 2017-07-09 23:25:20 följande:

Tyvärr kan ju hormonerna spöka även om det inte står rätt till där inne. Men det är ju i alla fall inget dåligt tecken. Kul att vi följs så nära shrigley. Och "kul" att vi mår samma. Hoppas på att det är ett bra tecken för oss båda. Har gäster som kom på eftermiddagen när jag mådde lite bättre. Spännande hur jag ska klara morgondagen utan att de ska märka något...

Ja, inte lätt att hålla masken. Jag har knappt kunnat träffa några vänner den senaste tiden, dels för att jag mår så illa o dels för att magen varit så uppblåst att de skulle kunna misstänka. Snart väntar två veckor dygnet runt med min sambos barn, jag förstår inte hur jag ska kunna dölja det för dem. Igår sov jag 3 tim på em/kväll och sen 10 tim i natt. Jag är helt slut.
  • Popetot
    Mickelickan skrev 2017-07-10 09:01:26 följande:

Jaha. Då fick jag färskt blod på papperet när jag var på toaletten. Tog 2 alvedon om det är så att jag börjar få kramper snart. Bara att vänta och se vilket håll det går åt... *suck*

Jag håller tummarna för att det är falskt alarm.
  • Lillflickan

Som tur är så har jag gått upp lite för mycket i vikt sen innan så tror inte det syns något. Och mirakulöst så mår jag aningen bättre idag. Ingen tupplur än och inte kräkfärsig. Lätt svimfärdig och illamående när jag byggde sandslott dock.

• shrigley
    Mickelickan skrev 2017-07-10 09:01:26 följande:

Hur har det gått? Hoppas det bara är en nidblödning eller nåt!
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-10 14:49:26 följande:
    Hur har det gått? Hoppas det bara är en nidblödning eller nåt!
    Inte kommit mer blod efter det, bara brunt igen... men har haft ont lite till och från idag. Jag har i princip sovit bort hela dagen idag, och brösten ömmar fortfarande så inga symptom har försvunnit iaf. Bara att vänta och se...
  • Pitebo
    Mickelickan skrev 2017-07-10 18:19:05 följande:

Inte kommit mer blod efter det, bara brunt igen... men har haft ont lite till och från idag. Jag har i princip sovit bort hela dagen idag, och brösten ömmar fortfarande så inga symptom har försvunnit iaf. Bara att vänta och se...

Ska hålla tummarna för dej! Som sagt var, jag vet precis hur du känner dej!!!
  • minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-07-09 22:56:45 följande:

Jag har också mått jättebra i några veckor. Njuter verkligen. De flesta byxor är minne blott. Har nästan helt gått över till mammabyxor. Tröjor funkar fortfarande och använder mycket klänningar när jag är ledig. Skönt när det inte spänner.

Magen ser mest uppblåst ut tycker jag. Inte typisk bebiskula men har ju fått kommentarer så antar att det syns. Dom säger att man kommer vara lika stor som en fullgången enling-graviditet i v 30 så den närmsta 1,5 månaden lär jag växa till mig :) Gått upp 6kg så här långt så det känns ok .

Min mage är inte heller gravidrund och undrar när den egentligen ska bli det? Men har läst att den växer fort efter v. 20, 1 cm i veckan, och mot slutet än mer.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017