• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • minaimaginärabarn

Uppdaterar BF-listan, tar mod till mig och skriver in mig själv:

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Popetot 32 år, Skåne, BF 5/11

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11

Minaimaginärabarn 38 år, Stockholm BF 9/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 10/11

Ph8205 35år, Karlskoga. Bf 30/11 Tvillingar

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12

Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12

alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2

• Mickelickan
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-12 18:58:19 följande:
    Jag hade blödningar och rosa flytningar i början av min graviditet. Det är många som har det utan att det är något knas. Men visst blir man knäpp!
    Ja. En del av mig tänker ju att det snart går åt skogen och en del tänker att det borde vara för att jag fortfarande tar lutinus och blodförtunnande. Jag tänker att man säkert har lättare för att blöda då???
  • Cakh

Var på RUL igår och allt såg bra ut.
    Så skönt att veta och nu kan jag äntligen börja slappna av och njuta av graviditeten.
    Vi fick reda på att det är en liten tjej vi väntar på <3

• Popetot
    Mickelickan skrev 2017-07-12 19:18:43 följande:

Ja. En del av mig tänker ju att det snart går åt skogen och en del tänker att det borde vara för att jag fortfarande tar lutinus och blodförtunnande. Jag tänker att man säkert har lättare för att blöda då???

Man är ju redan mer lättblödande som det är när man är gravid och blodförtunnande borde ju göra det ännu känsligare. Hoppas verkligen allt är ok med graviditeten!
  • Popetot
    Cakh skrev 2017-07-12 21:20:04 följande:

Var på RUL igår och allt såg bra ut.

Så skönt att veta och nu kan jag äntligen börja slappna av och njuta av graviditeten.

Vi fick reda på att det är en liten tjej vi väntar på <3

Härligt! Kul med en liten flicka. Då får ni spåna lite på namn :)
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 09:37:01 följande:

Nytt VUL idag (9+0)...!

:D 2 stycken?
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-07-13 09:40:28 följande:

:D 2 stycken?

Japp! I chock. Är i v 9 (8+0), skrev fel.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 10:07:39 följande:

Japp! I chock. Är i v 9 (8+0), skrev fel.

Hehe, minns väl den chocken. Pratade knappt på flera timmar. Min man visste inte hur han skulle hantera sin pratkvarn som helt plötsligt bara var tyst. Men tacksamt med ivf att man har tidigt vul. Tänk dom som inte får veta förän på rul. Vi har lite mer tid att vänja oss. Bedömdes skiljeväggen som tjock? Du satte väl in två ägg?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017