• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-02 05:05:14 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!

Har inget bra att säga till dig men jag hoppas att det inte är så illa som du tror. Håller med lillflickan, sluta testa. Det gör dig inget gott. Håll ut till tisdag! Kram
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-07-02 05:05:14 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!

Har du tagit blodprov eller är det gravtest? Jag håller tummarna för dig!
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-07-02 09:51:27 följande:

Har inget bra att säga till dig men jag hoppas att det inte är så illa som du tror. Håller med lillflickan, sluta testa. Det gör dig inget gott. Håll ut till tisdag! Kram

Jag vet, jag utsätter mig själv för detta. Och hade det bara varit ett test som visat detta hade jag nog inte brytt mig så mkt men nu har jag tagit tre test under 14 dagar och alla visar samma. Jag håller andan till VUL på tisdag.
  • Pitebo
    shrigley skrev 2017-07-02 12:26:23 följande:

Jag vet, jag utsätter mig själv för detta. Och hade det bara varit ett test som visat detta hade jag nog inte brytt mig så mkt men nu har jag tagit tre test under 14 dagar och alla visar samma. Jag håller andan till VUL på tisdag.

Fy! Lider så med dej! Har man gått igenom det förr blir det även tio resor värre!
  • shrigley
    Pitebo skrev 2017-07-02 17:59:23 följande:

Fy! Lider så med dej! Har man gått igenom det förr blir det även tio resor värre!

Men mår illa gör jag i alla fall! Illamåendet tillbaks idag.
  • Pitebo
    shrigley skrev 2017-07-02 18:25:56 följande:

Men mår illa gör jag i alla fall! Illamåendet tillbaks idag.

Och jag har inte känt nåt på hela dagen! Fy vilken bergådalbana det är att vara gravid efter missfall!

Håller tummarna för dej att dem hittar ett tickande hjärta!
  • minaimaginärabarn
    Pitebo skrev 2017-07-02 22:03:09 följande:

Och jag har inte känt nåt på hela dagen! Fy vilken bergådalbana det är att vara gravid efter missfall!

Jag vet hur det känns! Jag var ett nervvrak de första veckorna och hade massa magiska tankar hur jag skulle leva för att inte få missfall.... Men med facit i hand så hade jag dagar i början då alla symtom var borta för att en dag plötsligt vara tillbaka. Mina symtom kom igång ordentligt först efter några veckor.
  • Mickelickan

Jag vaknade av världens "mensvärk". Ligger nu i soffan och hoppas det går över. Det kom också värsta flytningen när jag ställde mig upp så tanken var ju såklart att nuuu är det blodbad!! Men det var väl bara lutinus antar jag för flytningen var färglös. *suck* Man blir ju helt knäpp! Tur att jag har semester så jag kan vila ut värken i soffan

• shrigley
    Mickelickan skrev 2017-07-03 07:43:57 följande:

Jag vaknade av världens "mensvärk". Ligger nu i soffan och hoppas det går över. Det kom också värsta flytningen när jag ställde mig upp så tanken var ju såklart att nuuu är det blodbad!! Men det var väl bara lutinus antar jag för flytningen var färglös. *suck* Man blir ju helt knäpp! Tur att jag har semester så jag kan vila ut värken i soffan

Vita/ofärgade flytningar som inte luktar illa är helt normalt och kan vara tecken på graviditet. Fortsätter du med Lutinus sade du? Jag har slutat med allting, trappade ner Prednisolonet under midsommarhelgen och tar nu ingenting (vilket är lite läskigt men Falun tyckte det räckte). Har nu på morgonen tagit nytt blodprov och får veta mitt hcg i eftermiddag, sjukt nervöst.
  • shrigley
    Pitebo skrev 2017-07-02 22:03:09 följande:

Ja, snacka om bergochdalbana! Min sambo börjar snart tröttna "nu är jag nog gravid, nej förresten nu känner jag inget, eller vänta undrar om inte..." osv.

Om 24 tim vet jag om jag bär på en frisk graviditet eller inte. Det är en sjuk nervös väntan till VUL. Den här IVF-omgången började jag i mars, för 4 mån sen (efter flera tidigare MF), så om det nu inte bär sig så är det ett tungt fall.... Foten i munnen
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017