• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-07-13 11:22:41 följande:

Hehe, minns väl den chocken. Pratade knappt på flera timmar. Min man visste inte hur han skulle hantera sin pratkvarn som helt plötsligt bara var tyst. Men tacksamt med ivf att man har tidigt vul. Tänk dom som inte får veta förän på rul. Vi har lite mer tid att vänja oss. Bedömdes skiljeväggen som tjock? Du satte väl in två ägg?

Ja, min sambo är helt tyst. Finns ju redan två barn på halvtid (inte mina, hans) så helt plötsligt kan vi bli en väldans stor familj...???? ja herregud, skönt att se detta nu. Jag som kämpat o kämpat för EN o bara fått MF.

Ja, vi satte in två st: ett fyr- och ett 8-celligt, de ser ganska jämstora ut idag. Intressant att det tredje befruktade ägget också gick att långtidsodla o stoppa frysen, det har vi inte heller kunnat tidigare. Undrar om det är Faluns immunologiska behandling som hjälpt oss här! Skiljeväggen vet jag inget om, de ligger i varsin fostersäck.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 11:37:19 följande:

Ja, min sambo är helt tyst. Finns ju redan två barn på halvtid (inte mina, hans) så helt plötsligt kan vi bli en väldans stor familj...???? ja herregud, skönt att se detta nu. Jag som kämpat o kämpat för EN o bara fått MF.

Ja, vi satte in två st: ett fyr- och ett 8-celligt, de ser ganska jämstora ut idag. Intressant att det tredje befruktade ägget också gick att långtidsodla o stoppa frysen, det har vi inte heller kunnat tidigare. Undrar om det är Faluns immunologiska behandling som hjälpt oss här! Skiljeväggen vet jag inget om, de ligger i varsin fostersäck.

Detta blir våra första barn och storleken så familjen fördubblas :) Våra embryon var också olika utvecklade men första vul och ul var de ganska jämnstora. På rul såg vi att pojken inte växt lika fort men då vi kan veta med säkerhet att de är tvåäggs (olika kön) så är de inte så oroliga. På tisdag ska vi på tul. Se om han börjat växa ikapp.

Olika hinnsäckar kan fortfarande vara enäggs men tjock skiljevägg kan indikera tvåäggs.
  • alade
    shrigley skrev 2017-07-13 10:07:39 följande:

Japp! I chock. Är i v 9 (8+0), skrev fel.

Hurra!
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-07-13 12:17:42 följande:

Detta blir våra första barn och storleken så familjen fördubblas :) Våra embryon var också olika utvecklade men första vul och ul var de ganska jämnstora. På rul såg vi att pojken inte växt lika fort men då vi kan veta med säkerhet att de är tvåäggs (olika kön) så är de inte så oroliga. På tisdag ska vi på tul. Se om han börjat växa ikapp.

Olika hinnsäckar kan fortfarande vara enäggs men tjock skiljevägg kan indikera tvåäggs.

Pop, är dina glin efter ivf? Hur snart kunde ni se kön?
  • minaimaginärabarn
    Mickelickan skrev 2017-07-12 19:18:43 följande:

Ja. En del av mig tänker ju att det snart går åt skogen och en del tänker att det borde vara för att jag fortfarande tar lutinus och blodförtunnande. Jag tänker att man säkert har lättare för att blöda då???

Visst kan det vara lutinus i kombination med blodförtunnande, den kombon hade jag också.
  • minaimaginärabarn
    Cakh skrev 2017-07-12 21:20:04 följande:

Var på RUL igår och allt såg bra ut.

Så skönt att veta och nu kan jag äntligen börja slappna av och njuta av graviditeten.

Vi fick reda på att det är en liten tjej vi väntar på <3

Superstort grattis! Njut! Känner du tösen något, det tycker jag har hjälpt att slappna av.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-13 15:35:58 följande:

Pop, är dina glin efter ivf? Hur snart kunde ni se kön?

Ja, vi satte in 2. Fick frågan om vi ville veta på rul. Eftersom det är två ville hon kolla för att eventuellt kunna skilja dem åt med hjälp av kön. Gjorde rul v19.
  • Cakh
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-13 19:06:38 följande:
    Superstort grattis! Njut! Känner du tösen något, det tycker jag har hjälpt att slappna av.
    Tack <3
    Känner något litet fladder på kvällarna ibland och komiskt nog en liten kraftigare kick när vi pratade namn. Verkar som hon godkände Elsa, Linnea....då kickade det till :)
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017