• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • onewish
    Cakh skrev 2017-07-14 14:43:45 följande:

Tack <3

Känner något litet fladder på kvällarna ibland och komiskt nog en liten kraftigare kick när vi pratade namn. Verkar som hon godkände Elsa, Linnea....då kickade det till :)

Cakh skrev 2017-07-14 14:43:45 följande:

Tack <3

Känner något litet fladder på kvällarna ibland och komiskt nog en liten kraftigare kick när vi pratade namn. Verkar som hon godkände Elsa, Linnea....då kickade det till :)

Grattis till flickan :) fantastiskt att få veta vad som är där inne så det blir mer verkligt ! Fina namn också som hon verkar gilla :) Vi ska på RUL på måndag längtar så mycket <3
  • monn

Hej! Vi plussade på IVF-1 i början av maj, hade insättning med 1st 3-dagars 27/4. Har tidigare gjort 3 inseminationer med 1 tidigt missfall och en spontangraviditet med MA i v 10. Är i v15 nu, har gjort KUBtest med bra resultat och börjar så sakta tro på det. Vi gick på RMC i Malmö, någon som gått där också? :)

• Popetot
    monn skrev 2017-07-16 08:42:21 följande:

Hej! Vi plussade på IVF-1 i början av maj, hade insättning med 1st 3-dagars 27/4. Har tidigare gjort 3 inseminationer med 1 tidigt missfall och en spontangraviditet med MA i v 10. Är i v15 nu, har gjort KUBtest med bra resultat och börjar så sakta tro på det. Vi gick på RMC i Malmö, någon som gått där också? :)

Grattis till graviditeten! Vi har också gått på rmc. Tog sig på tredje ivf:en. Vi väntar tvillingar och går in i v 25 i morgon. Aldrig varit gravid innan.
  • shrigley
    Popetot skrev 2017-07-16 09:11:45 följande:

Grattis till graviditeten! Vi har också gått på rmc. Tog sig på tredje ivf:en. Vi väntar tvillingar och går in i v 25 i morgon. Aldrig varit gravid innan.

Pop, hur resonerade/gjorde ni med fosterdiagnostik? Svårt tema tycker jag, särskilt vid tvillinggraviditet. Känner mig vilsen.
  • minaimaginärabarn
    monn skrev 2017-07-16 08:42:21 följande:

Grattis och välkommen hit!
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-16 09:27:26 följande:

Pop, hur resonerade/gjorde ni med fosterdiagnostik? Svårt tema tycker jag, särskilt vid tvillinggraviditet. Känner mig vilsen.

I skåne erbjuds man kub först när kvinnan är 33 och jag är 32. Vi behövde inte prata om det särskilt länge innan vi var överens om att låta bli. För tänk om vi har risk på en. Då skulle vi riskera båda om man går vidare till fvp? Men har hört talas om nipt. Vet inte mycket om det men det ska väl vara mindre risk och säkrare resultat? Vi är tillfreds med beslutet. Finns inga rätt eller fel. Hur går era tankar?
  • Sophiasophia
    Popetot skrev 2017-07-16 10:17:12 följande:
    I skåne erbjuds man kub först när kvinnan är 33 och jag är 32. Vi behövde inte prata om det särskilt länge innan vi var överens om att låta bli. För tänk om vi har risk på en. Då skulle vi riskera båda om man går vidare till fvp? Men har hört talas om nipt. Vet inte mycket om det men det ska väl vara mindre risk och säkrare resultat? Vi är tillfreds med beslutet. Finns inga rätt eller fel. Hur går era tankar?
    Jag ska göra nipt. Det är ett enkelt blodprov (alltså ingen risk) som är typ 99% rättvisande, alltså säkrare än kub som är statistik. Man kan göra det med tvillingar.
    Vi kommer eventuellt att ta reda på kön oxå. Gör provet på tisdag i vecka 10+3
  • monn

Tack:)

minaimaginärabarn skrev 2017-07-16 09:33:32 följande:

Grattis och välkommen hit!

• monn

Grattis! Så härligt!

Satte de in två embryon eller ett som delade sig?:)

Popetot skrev 2017-07-16 09:11:45 följande:

• shrigley
    Sophiasophia skrev 2017-07-16 15:04:18 följande:

Jag ska göra nipt. Det är ett enkelt blodprov (alltså ingen risk) som är typ 99% rättvisande, alltså säkrare än kub som är statistik. Man kan göra det med tvillingar.

Vi kommer eventuellt att ta reda på kön oxå. Gör provet på tisdag i vecka 10+3

Har förstått att man i princip göra Nipt i tvillinggraviditet men der är rätt trubbigt eftersom det inte säger något om det enskilda fostret, värdet man får är för båda. Flera kliniker gör därför inte Nipt på tvillingar.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017