Anonym (Påskharen) skrev 2017-04-10 18:59:39 följande:
Mår du dåligt av preventivmedel? Du skriver att du är trött på att ta ansvar, men i dagsläget finns det flera säkra p-medel för kvinnor. Hormonspiral är säkert, man behöver inte tänka på det, det är en mycket låg hormondos, reversibelt om du skulle ändra dej . Ok om du inte tål det på något vis men jag tycker att argumentet att du är trött på att ta ansvar är svagt. Tyvärr finns hittills inte lika säkra reversibla metoder för män ännu. Att du kan tänka dej att sluta ha sex hellre än att det blir " orättvist" låter som att er relation inte är alltför stark, kanske är detta bara symptom på andra problem.
Snälla du, underskatta inte hormonspiral. Nu är jag förbi det värsta, men smärtan det första halvåret var inte att leka med.
Att hormonleka med sin kropp börjar jag också tröttna på. Har full förståelse för att någon säger stopp för det, i synnerhet som biverknimgar är så vanliga.
Hade jag kunnat hade jag också satt stopp, och eftersom ts har ett val är det rätt logiskt att hon känner att hon behöver en hormonpaus.
och det borde respekteras