• Anonym (Mrs)

Han vägrar vasektomi

Vi är överens om att vi inte vill ha fler barn (har tre), jag är trött på att stå för skyddet och han vägrar kondom. Han vill däremot inte göra en vasektomi men ser inga konstigheter i att jag steriliserar mig eftersom det ändå är i mig barnet skulle växa.. 
    Så hur löser man det här? Slutar ha sex? 

• Svar på tråden Han vägrar vasektomi
  • Anonym (bea)
    Petroeoe skrev 2017-04-11 15:01:56 följande:

Till ts - lycka till med detta i alla fall.

Till dig B - tyckte det där var över gränsen. Jag kommer anmäla det inlägget faktiskt. Inte ok, även om du inte delar åsikt som en annan.

Tyvärr så är det som så att det finns adopterade barn, barn som har blivit till vid provrörsbefruktning som känner sig oönskade.

Så nog har Anonym (B) en poäng där.
  • Petroeoe
    Anonym (bea) skrev 2017-04-11 15:06:17 följande:

Fast vad är det egentligen att gå över gränsen med att han har låtit sig påverkas av henne till att sterilisera sig, och kan i framtiden inte själv ha valet att få biologiska barn med en annan kvinna?

Man är vuxen och har egna val. Lennis man är givetvis inte lurad, sålänge han inte är en minderårig dum tonåring. Det fattar väl du med?

Jag citerade ganska fint vad som gick över gränsen. Att säga så är inte ok. Är det svårt för dig att se så läs vänligen inlägget där jag citerade.
  • Anonym (B)
    Petroeoe skrev 2017-04-11 15:01:56 följande:

Till ts - lycka till med detta i alla fall.

Till dig B - tyckte det där var över gränsen. Jag kommer anmäla det inlägget faktiskt. Inte ok, även om du inte delar åsikt som en annan.

Har du frågat hennes barn om de vill ha eventuella halvsyskon?

Det är många som älskar sina halvsyskon och glada att de finns.
  • Petroeoe
    Anonym (bea) skrev 2017-04-11 15:08:40 följande:

Tyvärr så är det som så att det finns adopterade barn, barn som har blivit till vid provrörsbefruktning som känner sig oönskade.

Så nog har Anonym (B) en poäng där.

Nu hänger jag inte med. Vad har adoptersdd barn med detta att göra? Greppar du efter grässtrån igen?

Kommentaren var "stackars dina (lennis) barn". Den kommentaren är inte ok.

Vad har detta med provrörs och adopterade barn?
  • Anonym (bea)
    Petroeoe skrev 2017-04-11 15:09:14 följande:

Man är vuxen och har egna val. Lennis man är givetvis inte lurad, sålänge han inte är en minderårig dum tonåring. Det fattar väl du med?

Jag citerade ganska fint vad som gick över gränsen. Att säga så är inte ok. Är det svårt för dig att se så läs vänligen inlägget där jag citerade.

Det är ingen heller som har påstått att Lennis man är lurad till sterilisering men däremot att Lenni har varit med och påverkat sin man till det utifrån det som Lenni själv har skrivit i sitt inlägg #141 i tråden.
  • Anonym (bea)
    Anonym (B) skrev 2017-04-11 15:10:31 följande:

• Anonym (Lenni)
    Anonym (B) skrev 2017-04-11 15:10:31 följande:

Mina barn är nöjda. I självs verket är den äldsta väldigt skrämd av bästisen som hamnat i en olycklig styvfamiljen där hon hamnar i skymundan. Så den bästisen hänger mycket hos oss <3 välkomnar henne med öppna armar. Som det verkar är det den äldstas mardröm.

Det är i vart fall inte aktuellt hos oss som jag upprepat innan. Grunden till att han steriliserade sig var inte begrundat i att JAG inte ville att han skulle fråntas möjligheten. Det var att vi inte överhuvudtaget vill ha mer barn. Att han möjligheten att skaffa med en annan kvinna blir betydligt mindre är bara en bonus.

Tyck att jag är självupptagen som ni tidigare skrev. Jag bryr mig om min familj mest. Min fina man och barn. Det står jag stolt för. Snarare att jag tycker synd om dig som inte verkar göra det.
  • Petroeoe
    Anonym (bea) skrev 2017-04-11 15:12:33 följande:

Det är ingen heller som har påstått att Lennis man är lurad till sterilisering men däremot att Lenni har varit med och påverkat sin man till det utifrån det som Lenni själv har skrivit i sitt inlägg #141 i tråden.

Ja? Så? Hade mannen inte velat det så hade han fint kunnat säga nej.
  • Petroeoe
    Anonym (bea) skrev 2017-04-11 15:12:33 följande:

Kan du förklara vad du menar med att B har en poäng när hon tyckte att det var synd om lennis barn?

Du knorrande nämligen med detta om adopterade när jag skrev att kommentaren till att det var synd om lennis barn - inte var ok.
  • Anonym (Lenni)

[quote=77583117][quote-nick]Anonym (bea) skrev 2017-04-11 15:15:20 följande:[/quote-nick][/quote]

Skaffar du barn utifrån vad dina barn vill? Så om de vill ha 8 syskon så ska du skjuta ut 7 syskon?

Rimligt!

Kan bara föreställa mig uppfostringen

• Anonym (bea)
    Petroeoe skrev 2017-04-11 15:17:11 följande:

Ja? Så? Hade mannen inte velat det så hade han fint kunnat säga nej.

Fast hur lätt är det med en svartsjuk partner som driver på utifrån är medveten om att sin partner är framgångsrik och attraktiv bland andra kvinnor och utöver det ser deras gemensamma biologiska barn som sina ögonstenar?
  • Anonym (Lenni)

Äh, B och bea.

Jag har faktiskt ett (lyckligt) liv, vad än ni två försöker hitta på om mig. Jag har som sagt ett liv och ser ingen grund att fortsätta framför min IPad mellan matlagningen och hålla på att repetera mig för er. Jag vet inte av vilken grund ni blir så totalt galna av faktan att en man kan göra ett sådant "commitment" till sin livs kärlek. Vågar anta att det är något personligt ärr i era liv, men jag tänker inte spekulera i vad.

All lycka till!

• Petroeoe
    Anonym (bea) skrev 2017-04-11 15:21:36 följande:

Fast hur lätt är det med en svartsjuk partner som driver på utifrån är medveten om att sin partner är framgångsrik och attraktiv bland andra kvinnor och utöver det ser deras gemensamma biologiska barn som sina ögonstenar?

Kanske för att man är medveten om att om man dör och mannen går vidare är risken större att kvinna försöker få sig barn med honom för att "säkerställa" sin framtid. Inget ovanligt alls, även om de flesta kvinnor förnekar det. Jag tycker Lenni är rakryggad som vet om att chansen finns vid en eventuell död och därmed säkerställer hon innan så att deras barn ska få det så bra som möjligt. Många män är blinda i början. Hur tror du själv att det kommer sig att alltid framgångsrika män (även kändisar) alltid har barn med hundra damer? Inte är det Alltid för att dom är "lösare" utanför att kvinnorna gärna säkrar sin framtid med att ordna ett band till mannen som varar föralltid.
  • Anonym (bea)
    Petroeoe skrev 2017-04-11 15:18:22 följande:

Kan du förklara vad du menar med att B har en poäng när hon tyckte att det var synd om lennis barn?

Du knorrande nämligen med detta om adopterade när jag skrev att kommentaren till att det var synd om lennis barn - inte var ok.

Det jag tror (B) syftar på att det är synd om hennes barn som har en mamma som var med och övertalade sin man till att låta sig sterilisera sig utifrån svartsjuka över att han annars i framtiden hade kunnat träffa en annan kvinna och få biologiska barn med.

Jag reagerade ganska starkt på det hon skrev i sitt inlägg #141 i tråden.
  • Anonym (jättekul)
    Anonym (Lenni) skrev 2017-04-11 14:31:18 följande:

Alltså nu tror ju jag givetvis av hela mitt hjärta att det är vi två för alltid. Men, jag står ärligt för att jag inte vill att han ska skaffa fler/andra barn än de vi har. Vi har ett speciellt band och barnen behöver heller inte dela sin pappa än med varandra. För mig är det viktigt att de inte ska få risken att känna sig svartsjuka på att pappa har en ny familj. Så ja, jag står för det. Vill ju givetvis mina barns bästa och detta vet han om.

Det kanske skulle göra gott för dina barn? Att lära att älska fler personer, och att dela med sig, är inte helt fel.

Du låter inte väldigt sympatisk
  • elmadumle
    Petroeoe skrev 2017-04-11 12:22:39 följande:
    Hade min man formulerat sig sådär, inte velat sterilisera sig på grund av DEN anledningen, hade han inte varit min man mer. En partner ska inte hålla på och drömma om ett framtida partner scenario. Då älskar man inte personen man är med - i mitt tycke. Jag har mer värdighet än så.

Hur kan du vara okej med att en partner planerar för en eventuell relation efter dig? Ska han inhandla hus som en annan skrev, planera aktiekonton och kanske inte åka på så mycket resor med dig så att han kan få en bra ekonomi i sitt förhållande med sin nya kvinna efter dig? Hör du inte hur absurt det låter?
    Nu är vi för gamla för flera barn, men så resonerade jag också när vi diskuterade skydd, båda visste vi efter fjärde barnet att fler barn vill vi inte ha men ingen av oss ville sterilisera sig. Man vet ju aldrig vad framtiden för med sig? Däremot sa jag att om jag mot förmodan och trots skydd skulle jag inte göra abort och det var han med på. Nu har jag stått för skydd så gott som hela tiden, även om man kan diskutera hur lämpligt det är med hormoner, jag började med ppiller som 15 åring och har nu hormonspiral, är 50 år.
  • Jamesdio
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 12:33:36 följande:
    Åh jo, av alla de år vi levt med varann kan jag garantera det. Jag vet hur han tänker och det finns inte en chans att han skulle gå igenom en småbarnstid en gång till frivilligt.
    Så trodde jag om mitt ex med. Vi har fyra nu vuxna barn. Och han ville absolut inte ha fler och precis som din kille ville han att jag skulle sterilisera mig för han vägrade låta någon "klippa" i honom. Men jag vägrade jag med (och fick inte äta p-piller), han vägrade kondom. Vi fick använda säkra perioder och avbrutet fast det blev ju mer och mer avhållsamhet istället. Men plötsligt (efter 19 år tillsammans) träffade han en ny betydligt yngre tjej som inte hade några barn. Och visst har de skaffat en liten. Så det finns inga garantier.

För övrigt har jag också en liten sladdis med min nya man. Så hade jag gått med på denna sterilisering så hade han inte funnits!
  • Anonym (oralsex tex)
    Anonym (Mrs) skrev 2017-04-10 10:00:37 följande:

Vi är överens om att vi inte vill ha fler barn (har tre), jag är trött på att stå för skyddet och han vägrar kondom. Han vill däremot inte göra en vasektomi men ser inga konstigheter i att jag steriliserar mig eftersom det ändå är i mig barnet skulle växa.. 
    Så hur löser man det här? Slutar ha sex? 

Vadå slutar ha sex, det finns väl sätt att ha sex som inte leder till graviditet? Oralsex t ex. Det är den preventivmetoden som vi använder. Vår situation är ungefär likadan som er, förutom att jag inte heller vill ha kondom och jag kan faktiskt tänka mig att sterilisera mig, det handlar bara om att få ändan ur. Till dess har vi bara inga samlag, men vi har ju sex på andra vis.
  • Anonym (Stackars TS)

Problemet är ju inte att mannen inte vill sterilisera sig. Problemet är att han vill fortsätta ha sex utan att ta ansvar för säkerheten. Inte ens sex på andra sätt än vaginala samlag, verkar han kunna tänka sig. Och ändå säger han att han inte vill ha fler barn!? Han låter sjukt omogen.

Ärligt talat, hur svårt kan det vara? Sexa på andra sätt och trä på gummi de gånger du vill stoppa in den. Ingen avhållsamhet krävs, det är bara han som inte vill kompromissa öht...

Slutligen förutsätter jag att TS har goda skäl till att inte vilja stå för skyddet längre. P-hormoner är inte att leka med...

• Anonym ((NC funkar!))
    Anonym (Barnsligt) skrev 2017-04-10 12:18:57 följande:
    Fast forskning visar att 25% av de som använder denna metod blir gravida inom ett år. Om man inte använder typ Natural Cycles som påstår sig vara säkrare, men det finns ju inte så mycket forskning gjort på dem, så det är oklart hur säkert.
    Jag har använt NaturalCycles i 2 år nu och det funkar alldeles utmärkt!

Det har kommit forskning och de är sedan februari godkända som preventivmedel nu vilket de inte varit tidigare. Någonting de måste kämpat hårt med att få eftersom det inte ges ut utan att säkerheten garanteras.
Svar på tråden Han vägrar vasektomi