Petroeoe skrev 2017-04-11 12:22:39 följande:
Hade min man formulerat sig sådär, inte velat sterilisera sig på grund av DEN anledningen, hade han inte varit min man mer. En partner ska inte hålla på och drömma om ett framtida partner scenario. Då älskar man inte personen man är med - i mitt tycke. Jag har mer värdighet än så.
Hur kan du vara okej med att en partner planerar för en eventuell relation efter dig? Ska han inhandla hus som en annan skrev, planera aktiekonton och kanske inte åka på så mycket resor med dig så att han kan få en bra ekonomi i sitt förhållande med sin nya kvinna efter dig? Hör du inte hur absurt det låter?
Nu är vi för gamla för flera barn, men så resonerade jag också när vi diskuterade skydd, båda visste vi efter fjärde barnet att fler barn vill vi inte ha men ingen av oss ville sterilisera sig. Man vet ju aldrig vad framtiden för med sig? Däremot sa jag att om jag mot förmodan och trots skydd skulle jag inte göra abort och det var han med på. Nu har jag stått för skydd så gott som hela tiden, även om man kan diskutera hur lämpligt det är med hormoner, jag började med ppiller som 15 åring och har nu hormonspiral, är 50 år.