• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-07-16 16:57:50 följande:

Testar alldeles för tidigt och det igår och i morse var det riktigt svagt. Men det här behöver jag inte vrida och vända på. ÄL+9 är det idag, så nu är det bara hoppas att det ökar som det ska.

Grattis! ÄL +9 är för tidigt ja, haha. Håller också tummarna för dig!
  • oONinniOo
    Tumvante skrev 2017-07-16 17:07:02 följande:
    Grattis! ÄL +9 är för tidigt ja, haha. Håller också tummarna för dig!
    Tack. Törs dock inte glädjas förrän jag ser ett starkare plus. Så leds på alla dessa kemiska graviditeter..
    Försöker med syskon sen januari -17
  • ostbågen
    Tumvante skrev 2017-07-16 16:49:40 följande:

Positivt idag på BIM-3. Hade mina misstankar (molande). Nu är jag bara så orolig för att det ska sluta som de senaste gångerna

Grattis till alla fina plus! Håller tummarna för resten nu!!!!

Åh det blev ett plus, stort grattis! Hoppas allt går som det ska.
  • ostbågen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-16 14:01:25 följande:

Jag är minst 14 dagar efter äl, och inte ett endaste tecken på att mensen skulle vara på g... 14-17 dagar sedan äl, oklart precis när det var, min temp är så knäpp, ligger stabilt sedan äl, men på samma eller nästan en lägre nivå än innan! Skitkonstigt, hade jag inte varit hos läkaren som sa att jag ägglossat skulle jag antagit att det inte blivit något alls bara. Test negativt i fredags och ingen mens. Känner inga tecken längre dock, brösten ät inte ömma längre eller något sånt. Och ingen värk i magen heller. Tror kanske jag ringer mottagningen imorgon och frågar lite ,18 dagar efter äl är väl lång tid för mensen? Jag menar den är inte ens på gång...

Ska hålla tummarna för er, sök hjälp om det inte funkar nu, jag är så glad att jag gjorde det! Eller rättare sagt att hag bytte läkare men det är så skönt att någon som kan detta finns med en mot målet!

Ja det låter lite lurigt och det känns som att det är väldigt många dagar sedan äl. Ring imorgon och se vad de säger om saken.. finns ju annars en chans att du är "låghormonare" och inte får utslag såpass tidigt. Kan ju alltid hoppas :)

Du har nog rätt i att jag borde söka om det inte tagit sig nu..ingen idé att vänta. Har inte mensen kommit imorgon bitti så tar jag ett test, är det negativt så får jag ta mig i kragen och ringa. Vart vände du dig? Går du hos något privat eller allmänt? Känns så svårt att veta vad man ska välja. Tack för att du får mig att ta tag i detta, så svårt att prata om allt när man inte gått ut med försöket bland vänner osv. Håller mina tummar att du får ett bra svar av mottagningen imorgon.
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-16 19:56:07 följande:

Ja det låter lite lurigt och det känns som att det är väldigt många dagar sedan äl. Ring imorgon och se vad de säger om saken.. finns ju annars en chans att du är "låghormonare" och inte får utslag såpass tidigt. Kan ju alltid hoppas :)

Du har nog rätt i att jag borde söka om det inte tagit sig nu..ingen idé att vänta. Har inte mensen kommit imorgon bitti så tar jag ett test, är det negativt så får jag ta mig i kragen och ringa. Vart vände du dig? Går du hos något privat eller allmänt? Känns så svårt att veta vad man ska välja. Tack för att du får mig att ta tag i detta, så svårt att prata om allt när man inte gått ut med försöket bland vänner osv. Håller mina tummar att du får ett bra svar av mottagningen imorgon.

Ja kommer inte mensen imorgon så testar jag och ringer mottagningen, rädd att de har stängt denna vecka dock :-S

Jag vände mig först till min vanliga bm, hon da bara att jag skulle höra av mig när jag försökt bli gravid i ett år. Det här tre är sedan, och då var vi inte redo än. Jag fick ingen mens och ville ha hjälp! Så jag ringde en privat klinik, fick komma dit direkt. Gått så många gånger dit nu, och jag får bara samma piller varje gång, blev så less. Nu går jag på en fertilitetsklinik/gyn, och äntligen får jag hjälp för ägglossning! Dessvärre måste man orka slå sig fram till rätt ställe för att få den hjälp man behöver, så ge inte upp om det inte känns rätt direkt.

Jag går på cevita i Stockholm. Tror en stor skillnad nu är att jag fick en kvinnlig läkare, säga vad man vill men en kvinna förstår mig bättre känner jag!
  • ostbågen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-16 20:37:22 följande:
    Ja kommer inte mensen imorgon så testar jag och ringer mottagningen, rädd att de har stängt denna vecka dock :-S

Jag vände mig först till min vanliga bm, hon da bara att jag skulle höra av mig när jag försökt bli gravid i ett år. Det här tre är sedan, och då var vi inte redo än. Jag fick ingen mens och ville ha hjälp! Så jag ringde en privat klinik, fick komma dit direkt. Gått så många gånger dit nu, och jag får bara samma piller varje gång, blev så less. Nu går jag på en fertilitetsklinik/gyn, och äntligen får jag hjälp för ägglossning! Dessvärre måste man orka slå sig fram till rätt ställe för att få den hjälp man behöver, så ge inte upp om det inte känns rätt direkt.

Jag går på cevita i Stockholm. Tror en stor skillnad nu är att jag fick en kvinnlig läkare, säga vad man vill men en kvinna förstår mig bättre känner jag!
    Har du testat och eller ringt än, hur gick det? Min mens har inte kommit så tog ett test imorse, såklart negativt. 

Okej tack för svaret och infon. Glad ska söka runt lite och se vad det kan finnas för ställen i GBG som verkar bra. Känns så tråkigt att man ska behöva stå på sig så när det gäller sånahär saker, borde de inte fatta att det är jobbigt nog. Skönt att du får rätt hjälp nu tillslut. Ja jag tror att väldigt mycket hänger på personkemin i dessa fall och såklart kan inte en man förstå hur det känns för oss m.m. 

Vill bara att den jäkla mensen ska komma nu så man kan "börja om", så tråkigt när kroppen ska spöka och luras. 
  • ostbågen
    MollyBuz skrev 2017-07-17 12:43:57 följande:

Nyfiken fråga.. men hur mkt pengar lägger ni på

Testa varje månad?

Brukar inte göra gravtest "i onödan" utan väntar in mensen, kan ta test ifall den är någon dag sen och jag ska på en middag eller liknande där det kommer bjudas på alkohol men som sagt i vanliga fall väntar jag bara in mensen.

Har inte kört helhjärtat med ÄL-test förrän denna månaden så har kanske förbrukat 8 st i år. 

Alltså har jag inte lagt någon förmögenhet på att testa. Använder mig av NC som markerar ut några dagar per månad där man bör ta ÄL-test, så man inte ska ta massa i onödan. Ska dock göra en beställning på fler ÄL-test nu och testa noggrant kommande månad. Glad

Själv då?
  • MistyM
    oONinniOo skrev 2017-07-16 16:57:50 följande:

Testar alldeles för tidigt och det igår och i morse var det riktigt svagt. Men det här behöver jag inte vrida och vända på. ÄL+9 är det idag, så nu är det bara hoppas att det ökar som det ska.

Grattis!!
  • PuLoha
    Tumvante skrev 2017-07-16 16:49:40 följande:

Positivt idag på BIM-3. Hade mina misstankar (molande). Nu är jag bara så orolig för att det ska sluta som de senaste gångerna

Grattis till alla fina plus! Håller tummarna för resten nu!!!!

Grattis! :)
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017