• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • ostbågen
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-14 17:13:14 följande:
    Åh vad spännande , då är det lite samma ändå hur länge har du testat?

Jag har länge gått hos en läkare, får inte mens. Har fått provera som tvingar fram, sen får jag kanske en mens, möjligen, oftast ingen, och ny provera igen. Så jag har inte haft äl, hjälper inte mycket att man försöker då. Me nu gick jag till en ny läkare, och då fick jag letrozol som stimulerar ägglossningen, och jag var där och fick bekräftat att det funkar också, så det här är första gången på jag vet inte hur länge som det är ett försök MED äl! Lång historia, men vi fick fel dag osv också, så vi låg säkert fel också, men därför har jag ingen koll på precis när BIM är igår eller imorgon, kommer inte mensen nu efter den här värken testar jag igen på måndag

Inga barn innan, det är första och jag längtar ihjäl mig tills det blir ett plus.... ni då?
    Har kört med ÄL-test lite halvhjärtat (alltså inte flera dagar i rad osv) i 3 månader innan och det har inte ens varit på gränsen till positivt och denna månaden testade jag 3 dagar i rad och alla visade positivt, kändes verkligen så märkligt så trodde knappt att testen fungerade. Skrattande Tror dock inte att vi fick till det på ÄL-dagen men hoppas på att det kan bli något utav de resterande dagarna. 

Vad skönt att du äntligen fått ÄL, hoppas verkligen på att det håller i sig framöver (om det inte blir något denna månad). 

Första barnet här också. Glad Denna eviga väntan... håller tummarna stenhårt för oss båda och att vi får ett plus snarast! Glad
  • Jooosen

En kanske dum fråga! Denna äl hade jättemycket äggviteflytningar. Såg ut som slime (ursäkta) typ klister. Det ska ju hjälpa till. Men hade så mycket så kändes snarare som det skulle kunna stoppa spermierna haha... kan det vara så??

• Grodanboll83

Måste ventilera mig!
    Har BIM den 17 juli.. fick igår en blödning som fortsatt idag. Inte jätteriket men kräver tampong. Är även blandad med genomskinliga flytningar. Fattar ingenting? Kan de va mensen som är 4 dagar för tidigt?
    Förstår att ingen vet säkert, men dela gärna med er av era tankar o erfarenheter. Ni vet säkert själv hur knas man kan bli av allt tänkande!
    O varför kan jag inte se bilder i folks inlägg?

• ostbågen
    Grodanboll83 skrev 2017-07-14 18:03:33 följande:

Måste ventilera mig!
    Har BIM den 17 juli.. fick igår en blödning som fortsatt idag. Inte jätteriket men kräver tampong. Är även blandad med genomskinliga flytningar. Fattar ingenting? Kan de va mensen som är 4 dagar för tidigt?
    Förstår att ingen vet säkert, men dela gärna med er av era tankar o erfarenheter. Ni vet säkert själv hur knas man kan bli av allt tänkande!
    O varför kan jag inte se bilder i folks inlägg?

Kan såklart vara din mens som är tidig. Har haft liknande mens några gånger (alltså rätt slajmig, som att det är mens med mkt flytningar). Hur är din mens i vanliga fall? Riklig osv. Har du någon värk? 
  • ostbågen
    Jooosen skrev 2017-07-14 17:59:02 följande:

En kanske dum fråga! Denna äl hade jättemycket äggviteflytningar. Såg ut som slime (ursäkta) typ klister. Det ska ju hjälpa till. Men hade så mycket så kändes snarare som det skulle kunna stoppa spermierna haha... kan det vara så??

Tror inte det är något konstigt utan utav det jag har läst så verkar det som att ju slemmigare desto bättre. Skrattande Så gissar på att det bara var bra! Glad
  • Jooosen
    ostbågen skrev 2017-07-14 18:15:16 följande:

Tror inte det är något konstigt utan utav det jag har läst så verkar det som att ju slemmigare desto bättre.  Så gissar på att det bara var bra! 

Hoppas , tack för svar <3
  • Grodanboll83
    ostbågen skrev 2017-07-14 18:12:50 följande:
    Kan såklart vara din mens som är tidig. Har haft liknande mens några gånger (alltså rätt slajmig, som att det är mens med mkt flytningar). Hur är din mens i vanliga fall? Riklig osv. Har du någon värk? 
    Mensen brukar vara rätt riklig, men kommer kanske igång imorgon. Har lite spänningarna magen, men inte ständig mensvärk. Kittlar i brösten emellan åt, men är inte ständigt öm. Tror inte jag kan hålla mig ifrån o testa imorgon på BIM-2.
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-14 17:36:24 följande:

Har kört med ÄL-test lite halvhjärtat (alltså inte flera dagar i rad osv) i 3 månader innan och det har inte ens varit på gränsen till positivt och denna månaden testade jag 3 dagar i rad och alla visade positivt, kändes verkligen så märkligt så trodde knappt att testen fungerade.  Tror dock inte att vi fick till det på ÄL-dagen men hoppas på att det kan bli något utav de resterande dagarna. 

Vad skönt att du äntligen fått ÄL, hoppas verkligen på att det håller i sig framöver (om det inte blir något denna månad). 

Första barnet här också.  Denna eviga väntan... håller tummarna stenhårt för oss båda och att vi får ett plus snarast! 

Jag har inte vågat köra äl-test, dels för jag skulle bli så ledsen när det aldrig blir något, men också för att jag fastnar i det och inte kan släppa tanken och slappna sv tänker jag. Får du mens ändå även om det varit struligt med äl?

Ja nu får vi alla tummarna, hoppas det snabbt blir vår tur - det känns som man väntat en evighet redan.... eller det har man ju iofs... alltid velat ha barn, och absolut med min gubbe. Han har inte varit redo, så jag väntade ut honom tålmodigt - tio år senare så funkar det inte, vilket skit liksom! Men glad att vi gör detta tillsammans , ska få utredning i höst och så, och jag är glad att göra detta elände med honom och ingen annan
  • ostbågen
    Grodanboll83 skrev 2017-07-14 18:24:12 följande:
    Mensen brukar vara rätt riklig, men kommer kanske igång imorgon. Har lite spänningarna magen, men inte ständig mensvärk. Kittlar i brösten emellan åt, men är inte ständigt öm. Tror inte jag kan hålla mig ifrån o testa imorgon på BIM-2.
    Mensen kan ju variera sig i hur den "är", utifrån hur många dagar den varar och hur det fortskrider skulle jag ha sett det som mensen och hoppat att testa denna månad. Men såklart ska du testa om du verkligen vill. Glad Kan ju dock visa negativt då det är BIM-2, så isåfall skulle jag satsa på ett sånt "testa tidigt", lycka till!
  • beme
    Behöver bara ventilera mig lite i mina tankar, eller ngt i den stilen..

ÄL märktes tydligt med ÄL-flytning i vanlig ordning - sexade loss dagen efter det så räknar inte med att det blivit ngt av det. Men sen fick jag otroligt mkt molvärk och konstig "punkt-känsla" på vänster sida av livmodern från ca 2 dagar efter ÄL, till och från, fram till för några dagar sedan då brösten började ömma galet mkt istället. Det upphörde efter bara en dag men började igår igen och håller i sig. Jag har fått ömma bröst en gång tidigare innan mens, så det känns inte så konstigt egentligen, mest molvärken som var väldigt intensiv, inte alls som den varit någon gång tidigare efter ÄL och det där punkttrycket har aldrig känts av tidigare.. Några fler som fått så?

BIM idag och ingen mens i sikte på hela dagen..Obestämd På ngt sätt känns det liksom inte som att den ska komma?! Märkligt när man ändå väntar den, det är ju den tiden.. Den brukar vara väldigt punktlig. Känner mig heller inte orolig eller "inte vill" att den ska komma, sådant som vanligtvis kan skjuta på mensen några dagar. Jag förväntar mig liksom att det kommer att ta tid att bli gravid, det här är ju bara första försöket med första barnet, och ett rätt halvhjärtat första försök också faktiskt, haha. Drömmer Vi tar det piano. Tog ändå ett grav.test av nyfikenhet tidigare idag, men var såklart negativt. Ja ja, den kommer väl i morgon istället då.
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017