• Sara2017

För oss med bim JULI 2017

Fick min mens 28/5 och när jag kollade min NC app insåg jag att min nästa bim beräknas till 7/6, lång väntan. Men välkomna!

• Svar på tråden För oss med bim JULI 2017
  • Hormonkarusellen
    ostbågen skrev 2017-07-17 11:41:32 följande:

Har du testat och eller ringt än, hur gick det? Min mens har inte kommit så tog ett test imorse, såklart negativt. 

Okej tack för svaret och infon.  ska söka runt lite och se vad det kan finnas för ställen i GBG som verkar bra. Känns så tråkigt att man ska behöva stå på sig så när det gäller sånahär saker, borde de inte fatta att det är jobbigt nog. Skönt att du får rätt hjälp nu tillslut. Ja jag tror att väldigt mycket hänger på personkemin i dessa fall och såklart kan inte en man förstå hur det känns för oss m.m. 

Vill bara att den jäkla mensen ska komma nu så man kan "börja om", så tråkigt när kroppen ska spöka och luras. 

Mensen kom, så jag ringde in. Fick tid 9/8, så jag får inte ta letrozol, i aug får vi kolla om något ägg släppt sv dig själv, annars blir det ny omgång provera och sedan letrozol. Så less på alla piller! Bröt ihop totalt, jag har ju piller som kan hjälpa mig, och så får jag inte ta dem! Känns så himla kass, man hade ju verkligen velat få försöka nu under semestern när förutsättningarna brukar vara bra . Usch vilket skit, jag visste ju att det kunde bli så i o m att läkaren också har semester men så ledsen jag blev.... hela dagen går åt till att gråta, vilken semesterstart!

Man vill ju bara att kroppen ska funka, och vore det inte illa nog att den inte gör det, så ska man ringa runt och jaga läkartid och få nobben, på värsta hormondagen dessutom?! Nya tag imorgon, men det är fasen inte lätt alla dagar...
  • MollyBuz
    ostbågen skrev 2017-07-17 13:24:09 följande:

Brukar inte göra gravtest "i onödan" utan väntar in mensen, kan ta test ifall den är någon dag sen och jag ska på en middag eller liknande där det kommer bjudas på alkohol men som sagt i vanliga fall väntar jag bara in mensen.

Har inte kört helhjärtat med ÄL-test förrän denna månaden så har kanske förbrukat 8 st i år. 

Alltså har jag inte lagt någon förmögenhet på att testa. Använder mig av NC som markerar ut några dagar per månad där man bör ta ÄL-test, så man inte ska ta massa i onödan. Ska dock göra en beställning på fler ÄL-test nu och testa noggrant kommande månad. 

Själv då?

Ja har inte lagt några mängder. Beställde test från eBay för 20 kr å sen fick ja av en kompis. Nu har ja köpt hem från gravidkollen denna månaden. Vissa verkar ju testa hur mkt som helst. Ja försöker vänta in bim
  • Sommaren12

Nu är jag riktigt deppig. Känns som vi aldrig får chansen att ens försöka här. I april startade vi och gjorde då ett misslyckat försök, maj skulle vi utomlands å ag skjöt upp mensen och kunde då inte försöka, juni fick mannen kalla fötter och det blev inget försök, igår hade jag ÄL och vi skulle ha till det men dottern vaknade och kom in till oss och var rädd. Nu är vi i svärföräldrarnas sommarstuga och här är det helt omöjligt att få till det. Lär aldrig bli några syskon här! :(

Grattis ni andra som plussat!

• oONinniOo
    MistyM skrev 2017-07-17 14:23:45 följande:
    Grattis!!
    Tack. Vågar inte hoppas riktigt än, för det är fortfarande svagt/knappt synbart. Så när jag får ett starkare plus kan jag tro på det. Glad
    Försöker med syskon sen januari -17
  • Ciconiidae
    oONinniOo skrev 2017-07-16 17:47:27 följande:

Tack. Törs dock inte glädjas förrän jag ser ett starkare plus. Så leds på alla dessa kemiska graviditeter..

En nyfiken fråga. Hur tidigt såg du plusset när du vred och vände på det, anade du redan innan att det fanns ngt där men otydligt?

Grattis till plusset!
  • oONinniOo
    Ciconiidae skrev 2017-07-17 18:49:54 följande:
    En nyfiken fråga. Hur tidigt såg du plusset när du vred och vände på det, anade du redan innan att det fanns ngt där men otydligt?

Grattis till plusset!
    Menar du vilken dag det gick att ev ana något? Såg något så extremt svagt på ÄL+8, men i princip ingen såg. Sen på kvällen på ÄL+9, dvs igår kväll, så syntes det tydligare. Idag är det fortfarande lika svagt.

ÄL+8

ÄL+9

ÄL+10 (dvs idag)

Försöker med syskon sen januari -17
  • Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-07-16 17:47:27 följande:

Tack. Törs dock inte glädjas förrän jag ser ett starkare plus. Så leds på alla dessa kemiska graviditeter..

Känner precis samma som du... Jag testar på onsdag igen (BIM).

Har bara två tester kvar och är på semester
  • Tumvante
    ostbågen skrev 2017-07-16 19:44:11 följande:

Åh det blev ett plus, stort grattis! Hoppas allt går som det ska.

Tackar! Vi satsar på att det ska gå hela vägen nu

Men andas inte ut helt ännu...
  • Rut86

Grattis till er som fått plus och hoppas det går bättre för er andra nästa gång! Jag hade bim igår men negativt test igår och idag. Har haft pytteliten blödning/brun flytning. Det har alltså inte kommit igång än så därför kan jag inte släppa riktigt. Har väl lite hopp kvar.

• My102
    Sommaren12 skrev 2017-07-17 17:32:06 följande:

Nu är jag riktigt deppig. Känns som vi aldrig får chansen att ens försöka här. I april startade vi och gjorde då ett misslyckat försök, maj skulle vi utomlands å ag skjöt upp mensen och kunde då inte försöka, juni fick mannen kalla fötter och det blev inget försök, igår hade jag ÄL och vi skulle ha till det men dottern vaknade och kom in till oss och var rädd. Nu är vi i svärföräldrarnas sommarstuga och här är det helt omöjligt att få till det. Lär aldrig bli några syskon här! :(

Grattis ni andra som plussat!

Ta bilen på en tur och parkera på en avlägsen väg. Jag har hört diverse saker som folk har gjort när det inte har funnits möjlighet. Duschen, dasset/toan, bastun, på golvet i sovrummet. Bara fantasin som sätter gränser ;)
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017