Milli07 skrev 2017-08-10 14:30:40 följande:
Oj vilken lång resa ni haft! Lider verkligen med er :( Men vilken underbar solglimt och mirakel att ni fick er lilla dotter! Bara vetskapen om att det faktiskt kan fungera gör ju en lugnare. Nu måste ju bara Cura kunna hjälpa er till ett till litet mirakel :)
Ja vi ska köra igång första försöket nästa cykel som börjar i slutet av månaden. Vet knappt vad jag kan förvänta mig. Känns som att jag läst allt man kan läsa om IVF och en del av mig är mer än redo, medan en annan del är orolig för resan. Är så rädd för ännu mer besvikelse och ännu mer hjärtesorg. Vi var på CURA första gången i tisdags och var först inte så nöjda med deras bemötande. Det var väldigt stelt och märkligt, ingen pratade med oss fast vi fick vänta i nästan en halv timme på vår bokade tid. Men efter ett tag lottades stämningen upp så då kändes det bättre. Rmc som alla pratar så gott om fick jag inte så bra bemötande hos direkt. Var inte alls nöjd med läkarna medan sköterskorna var underbara!
Är äggplocket så hemskt som man läst? :(
Jag håller med till fullo. Läkarna va inte de mest ödmjuka men sjuksköterskorna var alltid hur gulliga som helst.
Träffade dock en läkare på RMC som va supergullig de 2 ggr jag träffade henne o hon jobbar faktiskt på CURA nu. Så lyllos CURA!!
De få jag vet som genomgått denna processen är eniga med mig, dåligt på RMC o bra på CURA så hoppas det bara va en engångsföreteelse för er sist. Kanske va dom stressade me tanke på att ni fick vänta osv.. ja, eg ska ju inte det spela ngn roll för oss som patienter... men sen är man själv så himla skör o känsligt för allt.
Första gången va absolut värst för mig både psykiskt o fysiskt. Hade satt förhoppningarna på topp att ivf va de som skulle göra att vi fick barn. Hormonbehandlingen i sig va lugnt, hade inga direkta biverkningar o har inga problem med att sticka mig själv.
Äggplocket var hemskt rent ut sagt den gången. Gjorde så fruktansvärt ont o jag kunde inte ligga still o läkaren bara sa nonchalant att du får ligga still när jag sticker. Så lätt o säga.... antagligen var de en kommbination av endometriosen (kan va mer smärtsamt då pga sammanväxtningar) o att inte lokalbedövningen tog helt.
Sen när mensen kom bröt jag ihop totalt, fick gå hem från jobb o låg typ i sängen i 1 vecka :(..
Andra gången gick mkt lättare, redan då blev de lite som rutin..
äggplocket gick sååå mkt bättre, klart att det kändes, men fick så bra mediciner så jag va rätt lullig.
När mensen kom den gången va de liksom bara, jaha då gick de inte o ett ryck på axlarna.
3:e gången va hoppet sådär. Men hade gjort allt jag tyckte att jag kunde göra, var nedreglerad så länge som jag var, åt i princip glutenfri kost (dom säger att de kan hjälpa vid endo), gick till en zonterapeut..
Äggplocket gick även denna gång, med massa mediciner, väldigt bra.