• Hoppfullhet

IVF start sommar 2017

Znickers skrev 2017-08-31 08:54:14 följande:

Ååh så spännande. Jag håller tummarna att du redan nu får ett starkt plus. Risken är ju bara att hormonerna från alla sprutor och annat kan ge utslag på stickan. Men jag är ju likadan, är så otålig så varje dag är en stor jäkla PINA. Trots mitt hektiska jobb så går det så lååångsamt. Men jag hill hålla mig. Även om besvikelsen för ett negativt test kommer oavsett när man testar. Den är ju ofrånkomlig

Vilken ruvardag är du på?

Vet du om ngn annan av medicinerna förutom ägglossningssprutan (ovitrelle o den andra jag inte kan namnet på) som kan påverka testet? Kan FSH sprutorna (eller va de heter) påverka?
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-31 10:48:53 följande:

Tex menopur ger inte falskt plus.. Det är bara ovitrelle vad jag vet!

Läste de faktiskt på ngn "facklig" sida idag att follikelstimulerande hormon inte ska påverka. Så de e ju bra, verkar bara va äggmognadssprutorna som kan påverka olika länge. Ovitrelle hade en halveringstid på 30 timmar. Dock blev jag inte klok på om den innehöll 5000, 6500 el 10000 enheter (stod alldeles för kryptiskt för min del) men va de 5000 va de 10 dagar sen är den ute, va de 6500-10000 va de 11-12 dagar.
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-31 18:58:32 följande:

Jag kunde inte hålla mig.. jag gjorde ett test nyss.

Åh visst är där ett streck, GRATTIS :)
  • Hoppfullhet
    ijo skrev 2017-08-31 21:48:58 följande:

Ja, hoppas <3 När man väl börjat testa är det svårt att sluta haha. Nu har jag dock hållit mig sen i lördags!

Det e väl dags för test idag? :)
  • Hoppfullhet
    ijo skrev 2017-09-01 07:45:49 följande:

Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.

Jippi!! Stort grattis, förstår precis vad du menar. Sist grät jag av lycka över mitt plus o va glad... i en dag... sen oron fram till VUL, grät av lycka när lilla hjärtat slog o blev glad, nån dag sen börja oron igen. Tror de e svårt att helt ut tro på det innan man har bebisen i sin famn. Även om man givetvis njuter emellanåt oxå, blir mkt lättare när man börjar känna bebisen. En fantastisk bekräftelse.

Stort lycka till framöver nu, i maj nästa år har du en bebis i din famn :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-09-01 15:50:39 följande:

Hur mycket mensvärk/molvärk förekommer det här i tråden?

Jag har haft mensvärk sedan de plockade mina ägg, dvs snart 2 veckor sedan. Det drar, molar och spänner i livmodern och har inte upphört en endaste stund. Vet inte om det är lutinuset som gör det eller vad??

Mina bröst har ökat två (!!) storlekar också, men det med beror väl också på lutinuset.

Jag har haft en del samma värk, även i ryggen.. men kanske inte så mkt som du beskriver. Dock reagerar jag inte jättemkt fysiskt på hormonbehandlingen heller så jag är nog inte så "känslig" mot mediciner o hormoner.

Låter ju helt klart positivt alla dina symtom, men man blir knäpp för typ de flesta tidiga tecken på en graviditet står ju som biverkningar av lutinus o lite Ovitrelle.

Håller tummarna för att detta är positiva tecken :)
  • Hoppfullhet

Hur länge har ni alla fått direktiv om att använda Lutinuset? Jag fick 3pkt a 21 tabl så till 21 dagar totalt. I bipacksedeln står de att vid en bekräftad graviditet skall de tas i 30 dagar. Frågade vid ET o dom sa att dehär 21 dagarna räcker gott o väl. Men blir ändå lite nojig, om de inte kan "skada" är de inte bättre att fortsätta då? Hur tänker ni?

• Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-01 12:06:14 följande:

Nu har vi varit på VUL 1. Inte behövde jag vara rädd för överstimulering iaf... 6 ägg, tre på varje sida som mognat på bra. Resten är små och håller sig i bakgrunden. Så nu blev dosen ökad till Gonal-F 300 till på måndag då det är dags för nytt VUL. Lite besviken är jag allt, men det är ju kvalitén och inte kvantiteten som räknas så får hoppas på guldägg :)

Kan absolut va guldägg som kommer :) som jag skrev tidigare, min beh som resulterad i en dotter hade jag 7 äggblåsor som innehöll 6 mogna ägg (med först 225enheter menopur o sen ökade till 300) av dessa blev 3 befruktade, 1 fick vi tillbaka o de andra fick ej o frysa. Men som sagt, de vi fick tillbaka är nu 20 månader o världens guldklimp <3
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-09-03 17:14:13 följande:

Men vad skönt! Frågar som Znickers, hur många mogna kunde de se? :)

Jag har idag fått veta att vi fick hela 12 blastocyster i frysen! Känns fantastiskt :) Nu ska jag få min kropp tillbaka till det normala för att vara i god form för att återföra ett av dem, förhoppningsvis i mitten av oktober :)

Åh, så bra med 12 :) grattis!!
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-09-03 19:11:43 följande:

Då hoppas jag att vi har samma fantastiska tur <3

Nervositeten för morgondagens resultat börjar krypa på. Tror att det blir ÄP på onsdag och insättning på fredag. Jobbar bara mån, ons och fredagar och fick ta ledigt i fredags då vi har sex mil till kliniken. Ska tillbaka imorgon och fick be om att arbeta eftermiddag istället för förmiddag. Nu ska jag högst troligt behöva vara ledig onsdag och fredag också, samt försöka övertala chefen att låta mig arbeta tisdag och torsdag istället. Är så nervös och orolig för hur hon ska ta det hela. Har inte berättat om IVFen då jag är relativt ny på jobbet samt har en tidsbegränsad anställning till siste december. Vi ska förhandla nytt anställningsavtal i oktober. Är så rädd för att berätta av rädsla för att inte få förlängt anställningen. Vad hade ni gjort i min sits? Ska jag försöka ta mod till mig och berätta imorgon när jag behöver be om ledigt senare i veckan? Det är väldigt jobbigt att hålla det hemligt och halvt "ljuga" om vad jag ska göra.

Så typiskt att allt hopar sig. Skulle vilja säga att va ärlig för att man inte ska gå o stressa över jobb, men samtidigt är det svårt om du inte vet hur din chef ställer sig till allt. Ser dom här o nu eller ser dom fram... risken finns ju som skrevs ovan att ursäkter/kryphål hittad för att ej förlänga.

började själv en ny "tjänst" på min befintliga srbetsplats i samma veva som min förra beh o hade en helt ny chef. Jag berättade dock för henne och det var inga problem. Hon önskade mig lycka till o sa att "ja, men du är ju bara borta en tid isf o en graviditet är inte hinder för jobbet"... dock är det långt ifrån alla chefer som resonerar så.

Oavsett lycka till, gör de som i slutändan känns rätt o riktigt för dig själv.
Svar på tråden IVF start sommar 2017