• Hoppfullhet

IVF start sommar 2017

ijo skrev 2017-08-25 15:58:39 följande:

Mitt plus var betydligt starkare imorse. RD5 vs RD9 :) Hoppas så att den trivs och vill stanna! BIM imorgon, vill inte se något blod.

Grattis, så kul!!

Fick du tillbaka 2,3 el 5-dagars?
  • Hoppfullhet

Härligt o se att många e på G nu, då har vi förhoppningsvis lite plus i tråden om någon vecka :)

Fick förresten bra från kliniken idag att 1 (!) ägg frysts ner (odlad till dag 5) jippi!!!! Kanske inte låter som mkt, men detta är 4:e icsi'n o första gången ngt gått till frysen :)

• Hoppfullhet
    Znickers skrev 2017-08-27 02:41:26 följande:

Grattis.. det låter superduper. Håller tummarna för er att nästa återföring kommer fästa. Det känns alltid så skönt att veta om någon av dem små rackarna har klarat sig till frysen. 

Ifall de gett er prel återföring idag söndag känns de som dom borde ringt o ge er en tid att komma alt idag eller imorgon. Annars hade jag nog ringt själv o kollat ;)

Ja, först är de lång väntan till testdag (6:9) efter detta ET, går inte detta vägen så vet vi ju att vi har ett i frysen iaf vilken förhoppningsvis klarar upptining o därmed kan slippa en lång prodecur inför återförande.
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2017-08-27 12:38:36 följande:

Fick precis samtal nu, men de har tydligen många inbokade för återföring så vi fixk en ny tid. 1 timma senare. Och jag uppfattade det (utan att fråga, men förstod mellan raderna) att alla våra 7 ägg inte blivit befruktade på bra sätt. vågade inte heller fråga hur många som ser bra ut ???? Så nervös. Vill bara ha ett fint tillbaka och man kan HOPPAS på 1-2 till frysen.

Jag hoppas så ich håller tummarna att ni inte behöver använda det ni har i frysen. Positiva tankar att denna nu fäster och blir en fin bebis!!! Heja!!! ????????????????

Så bra att ni hörde av dom. Hoppas ni får som du o önskar o tack :)
  • Hoppfullhet

-Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsin, syskonförsök 1)

- Gravid

• Hoppfullhet

- Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

- Gravid

• Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-08-28 12:25:19 följande:

Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!

Men herregud!!! Hade kunnat göra massa olika emojis nu..

Jag har som mest fått punkterat 8 blåsor o hade aldrig pallat 40!! Vilken superkvinna :)

Hoppas där blir många fina så de bara är att välja o vraka på sen. När planerar man att det isf blir återförande?
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-28 16:21:52 följande:

Måste fråga alla som tar/tidigare tagit, lutinus:

Hur mår/mådde ni?

Jag verkar vara världens mes för jag mår så otroligt illa! Och är så döendes trött. Jag fattar inte att jag ska ta detta i mer än vecka till (och längre OM jag skulle bli gravid). Jag klarar knappt att hålla mig vaken en hel arbetsdag!

Jag är oxå trött o har lite huvudvärk till o från.. men inte så illa som du beskriver det. Stackare, hoppas de värsta går över iaf så du orkar med..
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-30 20:04:16 följande:

Idag fick jag reda på att vi har två fina ägg i frysen! Jätteglad blev jag, i ungefär 5 minuter. Troligtvis en svacka men jag tvivlar på att jag ens är gravid. Känns som att vi kommer få ta av de i frysen direkt... :( blir så trött och frustrerad på denna bergodalbana! Jag som var så lugn igår!

Göttans med 2 till frys jue!! Grattis :)

Denna bergodalbana hade man lätt kunnat vara utan att hela tiden känna efter, en hjärna som aldrig slappnar av. Hoppas du kan hitta ngt som kan sysselsätta dig en del om dagarna så att de går lite snabbare. O jag har min mans ord ringandes i öronen "skulle de nu inte gå nu så testar vi igen".. de är väl de som är grejen, att inte ge upp. Kämpa!
Svar på tråden IVF start sommar 2017