• Hoppfullhet

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-10-04 16:15:24 följande:

Men nu kanske jag är helt ute och cyklar, men räknar det inte "fäst"-tiden utifrån hur många dagar det är odlat?!

Vid en "vanlig" graviditet fäster ju ägget ca 7-10 dagar efter att de blivit befruktat. 

När du gör ET (och får tillbaka ett 2-3 dagars) så fäster det efter ca 3-5 dagar.

Och vid blasto (5-6 dagar) så fäster det vid 1-3 dagar? 

Så förklarade iaf min klinik det för mig men det kan ju såklart vara olika :) 

Lycka till!

Stämmer säkert. Jag fråga aldrig på vår klinik, inget jag tänkte på då, men sen läste jag det på den guiden att ett 3 dagars fäste 5-7 dagar efter o 5 dagars 3-5 dagars. Men på då 5:e resp 3:e dagen börja de fästa o på 7:e resp 5:e skulle "fästningen" vara komplett.

Men klart att info direkt från en ivf klinik är mer sannolikt :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-10-08 08:00:35 följande:

Jag är gravid i vad som bör vara vecka 7 och undrar i vilken vecka utomkveds brukar uppdagas? Någon som vet hur det känns? Har sedan igår haft hugg och kramp på vänster sida, långt ner i magen. Gick och la mig och hoppades vakna utan värk idag. Istället är krampen och huggen värre. Ibland ihållande ibland nästan pulserande smärta. Är så orolig att det ska vara missfall eller utomkveds på G. Känns som jag kommer gå under om så är fallet :( Har läst att tjocktarmen ligger på vänster sida, men känns inte som det är tarmen.

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Jag har som tur är ingen erfarenhet av utomkveds, men har du så ont hade jag åkt till närmaste gynakut. Visst tarmarna är troligen jääätteslööa nu o när man blir lite stopp kan de oxå göra sjukt ont. Växtvärk där ligamenten ska töjas ut kan ju oxå göra jätteont. Men har du hugg o kramper så åk in om du har möjlighet om inget annat för att stilla din oro. Kram o hoppas allt går bra o att de bara är växtvärk eller fisar på tvären <3
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-10-10 13:53:22 följande:

Tack för omtanken kära du! Jag pratade med kliniken i morse som ville ha in osa direkt för att även de oroade sig över utomkveds. Jag har haft väldigt ont till och från sedan vi plussade, men oftast i hela nedre buken samt ryggen. I natt vaknade jag av att det kändes som att magen skulle sprängas och hade så ont i ryggen att jag nästan kräkte. Vi fick göra ett VUL som visade en graviditet på rätt ställe, med ett foster på 6 mm vilket stället med vecka 7 och ett pickande litet hjärta <3 Vi ska tillbaka för vår ordinarie tid om en vecka, antagligen för att ytterligare stilla vår oro. Troligtvis var det tvillingar från början då det syns en tom fostersäck bredvid den andra. Juni 2016 plussade vi spontant och få var det också tvillingar men slutade i MA vecka 11. Dock hade fosterna slutat utvecklad vecka 6 så vi gick aldrig se några hjärtslag. Undrar varför min kropp så gärna vill ha tvillingar :)

Bifogar en bild på vår Bubbla <3

Så härligt att läsa, stort grattis :) tråkigt med den ev tvillingen, men så himla skönt att där va en liten böna iaf <3

Så skönt att ni ska dit om en vecka igen, speciellt om du ff har lite ont med. O vem vet, efter denna bebben kommit kanske där blir en spontan tvillinggraviditet igen, då blir de fullt upp :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-10-10 19:54:50 följande:

Ja det var en grym lättnad, obeskrivlig lättnad. Tror inte läkaren kunde undvika att se och höra min lättnad haha. Jag har ont i ryggen konstant vilket är jobbigt, men är det priset jag måste betala för att vi ska bli tre, så betalar jag det gärna <3 Läkaren sa att det eventuellt kunde vara tidig foglossning eller att min kropp helt enkelt reagerar såhär. Har normalt sett mensvärk i ryggen mest, så låter troligt. Hoppas kramperna håller sig bort från magen i fortsättningen. Visst är det tråkigt med den eventuella tvillingen, men vi ser en bebis som största vinsten oavsett. Vi har försökt i över två år och hade ett mycket tidig missfall oktober 2015, sen ett MA i juli 2016. Efter vårt MA blev det en pärs med medicinskt abort samt kirurgisk abort två månader senare. Trots detta kom den sista "tvillingen" ut av sig själv en månad efter skrapning. Från att vi plussade till allt var över tog fem månader. Känner oss aningen traumatiserade ännu och är livrädda varje dag som går. Hoppas vi en dag kan njuta av denna graviditet. Vi har svårt att blir gravida och behålla en graviditet så vi är himla nöjda om vi kan lyckas genomföra en graviditet <3

Hur känns allt för er? Vilken vecka är ni i nu?

Såklart! Bara ett barn iaf är ju högvinsten, o sen därefter vågar man först drömma om fler. Vi har ju aldrig lyckats själva o har fått inprincip 0 chans att lyckas själva heller. Vilket är trist, samtidigt behöver jag inte oroa mig månad efter månad o gå o hoppas. Vet ju vad vår enda chans varit o de e ju ivf.

Det känns ok tack, för mkt hjärnspöken ff tyvärr. Är i v 10 nu o imorgon är första besöket hos MVC. Har faktiskt bokat in ett privat ultraljud i nästa veck igen. Vet att de vara lugnar för ngn dag men ändå...
  • Hoppfullhet
    Senua skrev 2017-10-13 15:22:19 följande:

Tänkte bara skriva att det gick bra idag på VUL. Det fanns ett hjärta som pickade :)

Så härligt, grattis :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-10-17 20:04:28 följande:

Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3

Åh så härligt. Skönt att ni får xtra kontroller :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-10-19 07:17:30 följande:

Mitt ul igår verkade ju lovande för ägglossning men i morse så stirrade ett negativt test på mig! Va fan, jag blir så jävla nedslagen direkt att kroppen sätter sig på tvären. Exakt noll samarbete på den punkten just nu :(

Så ikväll är det äl-spruta och sen återföring nästa torsdag 26/10.

Det enda positiva är att jag inte måste ta Lutinus utan ska få något annat - något på C... tror jag att det var. Ska hämta ut det idag iaf.

Någon annan som testat det?!

Kan de va Crinone? Hade de mina 3 första ivf. Den skulle man bara ta 1 gång per dag men tror man ökade de till 2 ggr nu då troligen en gång ej va tillräckligt. Mindre kladd än lutinus.

Lycka till!
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2017-10-19 11:56:55 följande:

Hej alla,

Senua - stort Grattis till det lilla pickande hjärtat!!

Jag har varit borta en period, både från FL och mentalt har jag försökt koppla bort IVF:en ett tag. Efter försök 1 som misslyckades i början av september fick vi ny ordination om det långa protokollet (fick det korta i 1a försöket). Så det har varit en jävligt lång väntan igen. Om 1,5v ska jag börja med nässprayen. Väntan har känts olidlig.

Och jag kan även säga att jag känner mig extremt nedstämd och trött. Sedan failure no 1 funderar jag på om jag inte kommit in i en mildare depression. Extremt håglös, inget känns roligt, har inte gått till jobbet på 1v (sjukskrivit mig) och finner inte någon glädje i det jag tyckte var roligt innan. Vi har en weekend inplanerad men den känner jag inget för.

Så här har jag mått i 3v tid nu. Det tär fruktansvärt mkt på mig. Detta sinnestadie är mentalt mer påfrestande än själva behandlingarna med hormoner.

Någon annan som känner igen sig?

Efter min första ivf som misslyckades så gick jag genom isen totalt. Hade verkligen satt alla förhoppningar till ivf. Sjukskrev mig en vecka o allt va bara skit. Nån vecka efter berättade min syster att hon va gravid med 3:e (hade tagit sig på första försöket) o de gjorde inte saken lättare. Repade mig efter ett tag o blrjade snart se fram emot saker igen o med att gå vidare till nästa försök. Inför det försöket gick jag in med en lite likgiltig attityd, de lyckades inte heller men å andra sidan bröt jag inte ihop heller. Dock gjorde min man det den gången. Vet inte vad som är rätt eller fel, men försök hålla hoppet uppe även om de känns omöjligt o gå inte in för att de ska misslyckas. Lite balans liksom. Dina chanser ökar ju vid fler försök. Mitt 3:e lyckades, så 3:e gången gillt.. Lycka till o sköt om dig.
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-10-22 11:45:45 följande:

Men grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen den här gången!

Jag började testa med ÄL-stickor igår och redan idag fick jag en glad gubbe! Trodde inte det skulle gå så fort. Ska ändå in på ultraljud i morgon men troligtvis behöver jag ingen ÄL-spruta och återföring är inplanerat på lördag! Så läskigt men mest spännande :)

Stort lycka till nu, håller tummarna :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017