Milli07 skrev 2017-10-10 19:54:50 följande:
Ja det var en grym lättnad, obeskrivlig lättnad. Tror inte läkaren kunde undvika att se och höra min lättnad haha. Jag har ont i ryggen konstant vilket är jobbigt, men är det priset jag måste betala för att vi ska bli tre, så betalar jag det gärna <3 Läkaren sa att det eventuellt kunde vara tidig foglossning eller att min kropp helt enkelt reagerar såhär. Har normalt sett mensvärk i ryggen mest, så låter troligt. Hoppas kramperna håller sig bort från magen i fortsättningen. Visst är det tråkigt med den eventuella tvillingen, men vi ser en bebis som största vinsten oavsett. Vi har försökt i över två år och hade ett mycket tidig missfall oktober 2015, sen ett MA i juli 2016. Efter vårt MA blev det en pärs med medicinskt abort samt kirurgisk abort två månader senare. Trots detta kom den sista "tvillingen" ut av sig själv en månad efter skrapning. Från att vi plussade till allt var över tog fem månader. Känner oss aningen traumatiserade ännu och är livrädda varje dag som går. Hoppas vi en dag kan njuta av denna graviditet. Vi har svårt att blir gravida och behålla en graviditet så vi är himla nöjda om vi kan lyckas genomföra en graviditet <3
Hur känns allt för er? Vilken vecka är ni i nu?
Såklart! Bara ett barn iaf är ju högvinsten, o sen därefter vågar man först drömma om fler. Vi har ju aldrig lyckats själva o har fått inprincip 0 chans att lyckas själva heller. Vilket är trist, samtidigt behöver jag inte oroa mig månad efter månad o gå o hoppas. Vet ju vad vår enda chans varit o de e ju ivf.
Det känns ok tack, för mkt hjärnspöken ff tyvärr. Är i v 10 nu o imorgon är första besöket hos MVC. Har faktiskt bokat in ett privat ultraljud i nästa veck igen. Vet att de vara lugnar för ngn dag men ändå...