• Milli07

IVF start sommar 2017

Rebeccamz skrev 2017-09-18 19:58:03 följande:

Hur länge finns ovitrelle kvar i kroppen?

På FASS står upp till 10 dagar.
  • Milli07
    Rebeccamz skrev 2017-09-18 20:49:53 följande:

Okej vad bra ska hat min testdag dag 13

Det var 12 dagar sedan jag tog Ovitrelle och testade positivt idag, dock väldigt svagt. Vet inte om det är sprutan som spökar ännu, men tror det. Vågar inte hoppas eller tro något annat.
  • Milli07
    ijo skrev 2017-09-18 21:10:01 följande:

Är det 12 dagar sedan ovitrelle tror jag inte det är den som påverkar :) Hoppas och tror att det kommer bli starkare plus :)

Har haft symptom sen i lördags så är inte omöjligt. Men ikväll har jag istället börjat få mensvärk i ryggen precis som innan mens så blir ändå osäker. Jag får vänta otåligt några dagar och se om det blir starkare eller försvinner!
  • Milli07
    Rebeccamz skrev 2017-09-19 12:11:59 följande:

Okej vad bra ska hat min testdag dag 13Lycka till håller tummarna har TD imorn så nervös

Så spännande, lycka till! :D
  • Milli07

Efter gårdagens "positiva" test på ruvardag 7 har tankarna farit runt. Tog precis ett nytt test, med kvällsurin, och får ett starkare andra streck än igår. Är på ruvardag 8 idag, imorgon är det två veckor sedan jag tog Ovitrelle. Fick insatt ett tredagars embryo måndag förra veckan. Kan det vara Ovitrellen som spökat ännu? Eller kan man verkligen få positivt test redan på ruvardag 7/8?

Hjälp!
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-19 18:53:57 följande:

Jag har gjort samma som dig. Fick tillbaka ett 3-dagars, fick ett infall o testade med ett clearblue (ej digitalt) på ruvardag 7 (ej morgonurin) o fick ett plus. Då hade jag testat på ruvardag 4 o fick neg för jag ville veta att Ovitrellen va ute ut kroppen fallifall jag inte kunde hålla mig.

Jag håller tummarna för att de bara blir starkare för dig :)

Tack! <3 Var du gravid? Höll plusset i sig? Tror inte jag kommer våga tro att jag är gravid förrän jag kan se ett hjärta slå, för så långt har vi aldrig kommit.
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-19 20:03:00 följande:

Fick plus på TD o har VUL 2/10. Än så länge känns allt "ok", men tiden kan inte gå snabbt nog till den 2:e. Hoppas allt vad jag kan att allt ska se bra ut men tar absolut inget för givet.

Denna eviga väntan! Väntan på utredning. Väntan på sprutstart. Väntan på äggplock. Väntan på insättning. Väntan på TD. Och allt efter år av väntan på att bli spontant gravid. Verkligen en pärs! Ibland undrar jag hur jag klarar hålla mig vid mitt sinnes fulla bruk. Vi är grymma som orkar med <3

Håller tummarna riktigt hårt för er!
  • Milli07
    Bonnamoran skrev 2017-09-19 19:48:43 följande:

Håller tummarna för dig! <3

Tusen tack! <3
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-19 20:38:15 följande:

Håller tummarna att det inte är ovitrellen som spökar!! Isåfall.. grattis!! :)

Tack! Vågar inte tro något, skjuter ifrån tanken men den återkommer hela tiden. Ska försöka hålla mig några dagar nu så jag kan få ett mer klart svar.
  • Milli07
    Rebeccamz skrev 2017-09-20 13:54:53 följande:

Hade TD idag det var negativt mår så jäkla dålig trodde verkligen vi lyckats denna gången eftersom jag inte fått min mens! ????

Åh så trist! Hoppas bara du är låghormonare och trots allt får ett plus <3
Svar på tråden IVF start sommar 2017