• Milli07

IVF start sommar 2017

kattnos skrev 2017-09-05 09:20:15 följande:

Vad skönt att det gick bra! Jag har ett jobb som är rätt flexibelt men eftersom jag har en timma till kliniken kände jag tidigt att det vore bra att berätta för min chef. Och det har inte varit några konstigheter men man vet ju aldrig. När jag sjukskrev mig igår kände jag mig lite dum för att det är så mycket på jobbet just nu men han skrev tillbaka att min hälsa är viktigast och att de andra löser situationen. Så att ha en förstående chef är guld värt.

Visst är det guld värt! Skönt att slippa ha ångest över chefen och jobbet när man redan är orolig och nervös för allting annat i processen. Ha inte dåligt samvete för din sjukskrivning, inget är viktigare än din hälsa! Utan den lever vi inte <3
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-06 06:44:53 följande:

Dum som jag var så testade jag imorse och det va helt blankt. Så negativt det kan vara! Håller på att bryta ihop men ja. Inte så mycket att göra...

Åh :( Känner verkligen ned dig! Man är så förbenat trött och ledsen på att se det där blanka testet. Styrkekram <3
  • Milli07

Det kanske är dags att uppdatera den där statuslistan som vi började med:

Kopiera listan nedan, och skriv in ditt loginnamn under rätt rubrik så har vi bättre koll på varandra :)

VÄNTAR:

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

*Mm79 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* ijo TD 1/9 (2:a återföringen)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- GRAVID:

• Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 08:42:05 följande:

Ja. Jag är försiktigt glad och det blev ett +

Åååh grattis!!! :D
  • Milli07
    FruPäron skrev 2017-09-06 12:24:06 följande:

Då antar jag att mitt första försök kan räknas som att vara över nu. Jag började blöda i morse, sparsamt men precis som när jag får min mens. Blöder nu ordentligt så det är väl över nu.

Ville så gärna och det gör så ont att ha misslyckats.

Lycka till alla ruvare och ni som plussat <3

Skickar en stor styrkekram <3
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-06 21:11:17 följande:

Vad roligt. Snart dags för ÄP då. När har ni tid?

Vi ska vara på kliniken 07.40 på fredag morgon :)
  • Milli07

Hur mycket gick ni upp i vikt under stimuleringen? Till min stora förvåning har jag gått upp 3,5 kg och är i smått chock. Försvinner dessa kilo efter ÄP?

• Milli07

Nu börjar jag bli väldigt nervös för morgondagens ÄP. Kan inte ni berätta hur ni tyckte att det var? Var det smärtsamt? Var det bättre eller sämre än ni förväntat er? Vad var värst?

Har redan så ont av att gå och cykla, allmänt skumpande så är väldigt rädd då läkare sa att de antagligen blir tvungna att trycka på min mage då den ena äggstocken ofta gömmer sig. Bara VUL i sig gjorde ont när den stötte emot.

• Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-07 20:26:51 följande:

Alla upplever det väldigt olika, men ingen skulle säga smärtfritt. Dock får man väldigt bra mediciner, både lugnande och smärtstillande som även fylls på under själva "ingreppet". Det som var en stor skillnad för mig som gjort äggplock på 2 olika kliniker är att på CURA (där gick väl du med?) la dom lokalbedövningen annorlunda än på RMC, kändes inte på långa vägar lika mkt. Så senaste ÄP va helt klart de "smidigaste".

Stort lycka till :)

Ja jag går också på Cura :) Tack, då hoppas jag att jag har samma tur med lokalbedövningen!
Svar på tråden IVF start sommar 2017