IVF start sommar 2017
Milli07
Har tänkt på dig en massa idag, hoppas allt är ok <3
Bifogar en bild på vår Bubbla <3
Milli07
Har tänkt på dig en massa idag, hoppas allt är ok <3
Verkar inte gå att bifoga bilder idag :(
Vad nervöst och jobbigt! Men vad glad jag blir att det ändå fortfarande ser bra ut!! Hoppas allt är fint om en vecka också!
Så härligt att läsa, stort grattis :) tråkigt med den ev tvillingen, men så himla skönt att där va en liten böna iaf <3
Så skönt att ni ska dit om en vecka igen, speciellt om du ff har lite ont med. O vem vet, efter denna bebben kommit kanske där blir en spontan tvillinggraviditet igen, då blir de fullt upp :)
Jo, väldigt försiktigt glad här också :) Har VUL på fredag, och är nervös. Försöker att tänka så lite som möjligt, men det är svårt.
Såklart! Bara ett barn iaf är ju högvinsten, o sen därefter vågar man först drömma om fler. Vi har ju aldrig lyckats själva o har fått inprincip 0 chans att lyckas själva heller. Vilket är trist, samtidigt behöver jag inte oroa mig månad efter månad o gå o hoppas. Vet ju vad vår enda chans varit o de e ju ivf.
Det känns ok tack, för mkt hjärnspöken ff tyvärr. Är i v 10 nu o imorgon är första besöket hos MVC. Har faktiskt bokat in ett privat ultraljud i nästa veck igen. Vet att de vara lugnar för ngn dag men ändå...
Nja, till och från (dvs som mild mensvärk + ömma bröst). molvärken försvann för någon vecka sen dock (varpå jag började oroa mig för missfall), sen kom det tillbaka i förrgår (varpå jag igen börjar noja för missfall). Så aldrig nöjd alltså! :) Hur har det varit för dig? (Vid sidan om de senaste dagarnas bergochdalbana alltså)
Tänkte bara skriva att det gick bra idag på VUL. Det fanns ett hjärta som pickade :)
Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3
Åh så härligt. Skönt att ni får xtra kontroller :)
Vad roligt!! (Och jo, trevligt när man blir förstådd)
Åh vad underbart :) grattis!
Nähä, blev uppringd igen och det blir inget ultraljud men däremot äl-spruta! Så fick puttra in till Apoteket istället, så blir det en sista spruta ikväll :)
Då är jag också ruvade igen! De tinade en av våra 2 blasto från frysen. När läkaren skulle göra överföringen så misslyckades det första gången!! När jag var påväg ned från gynstolen så meddelade labbet att blaston fortfarande var kvar i röret! Snacka om att pulsen gick upp.
Så det var bara att börja om från början. Andra försöket lyckades och nu ligger den (förhoppningsvis) i livmodern och gör sig hemmastadd.
Jag har TD 8/11.
Helt säker på att detta försöket sket sig. Åtminstone inte speciellt upplyftande start...
Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.
Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).
Testdag onsdag 8/11.
Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.
Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?
Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P
Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3
Tänker på er alla även om jag inte är så aktiv längre! Vi är nu i vecka 12, önskar jag kunde skriva att oron börjat lägga sig men tyvärr är vi mentalt paj ännu. Har gjort fyra UL hittills och allt ser bra ut, men hjärnan vill inte riktigt förstå det.
Håller tummarna för er alla och hoppas ni alla får era efterlängtade plus <3
Tack!!
Oj, vad jobbigt.. det är klart att man känner en viss oro och mest av allt känns det surrealistiskt men jag mår bra och känner mig annorlunda i kroppen och känner mig därigenom trygg med att det nog ska gå vägen (lätt att säga nu liksom...) Hoppas din oro kan släppa snart så att du kan njuta till fullo av din graviditet! <3
Hej Alla
Vår lille kille kom till oss i fredags, den 25e maj. 51 cm lång och 4145 gram tung. Han är alldeles alldeles underbar. Hur går det för alla andra? :)