• Milli07

IVF start sommar 2017

VÄNTAR:

*ivfbebis (start nästa mens 2:a försöket)

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

*Milli07 TD 25/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Milli07
    Ellencassandra skrev 2017-09-11 21:16:11 följande:

Hur länge stannar man ungefär på kliniken vid ägguttaget? :)

Vi var där i ca 3 timmar men då var vi där lite innan och stannade och åt frukost i lugn och ro efteråt. Jag mådde inte så bra så fick stanna till jag kunde stå på benen. Lycka till!
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-12 08:56:08 följande:

Grattis till ruvning! Håller tummarna för dig!

Tack! :) Man vågar ju knappt tro att det kan gå vägen på första försöket. Men i en drömvärld så :)
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-12 16:29:56 följande:

Har också endometrios, fick diagnos under hela ivf resan. Har gått på RMC i Malmö o är nu på CURA i Malmö.

Hur har det gått för dig? Visst plussade du? :)
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-12 19:20:56 följande:

Insåg att de kanske verkar som jag inte är glad o/el tacksam men de e jag absolut. Bara lite försiktig, tar inget för givet.

Jag förstår precis vad du menar. Det är lite för bra för att vara sant och vågar man vara glad slår det så mycket hårdare om det inte går vägen. Jag mår bra i mitt ruvande tack :) Men är helt inställd på att det inte går vägen för oss på första försöket. Jag vet inte varför, det kanske är en försvarsmekanism. Eller känslan av att det hade varit för bra för att vara sant, är så van att behöva kämpa för allt i livet. Men vill samtidigt inte vara pessimistisk, är dock en svår balansgång.

Håller tummarna för oss båda! <3
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-09-12 21:30:12 följande:

Ja exakt så känns det. Har haft många motgångar med o vid mitt förra ivf då dottern kom va jag ju lika orolig, då sa en kollega till mig: nä, vet du, jag tror alla tilldelas en beskärd del av otur i sitt liv o du har bannemig bränt av alla så nu har din otur tagit slut!! Vet ju att de inte funkar så men kändes ändå som en väldigt fin tanke :)

Vad gulligt sagt av din kollega! Min familj säger detsamma till mig, men oturen verkar aldrig sluta. Men ändå lever jag på tanken att "någon gång måste det ju vara min tur". Människan är driven och gör allt gör att överleva! När är det dags för UL? Håller tummar för er <3
  • Milli07
    Senua skrev 2017-09-14 12:26:51 följande:

Blä, får nu vissa väldigt specifika humörsvängningar som alltid brukar komma sådär 3-5 dagar innan mens. Nu känns det som allt är kört... :(

Hoppas det är humörsvängningar av annan orsak <3

Alla hormoner under stimuleringen samt Lutinus har gjort mig till Mrs PMS herself! Brukar också få humörsvängningar några dagar mens, men tror inte att jag kommer känna den skiftningen denna månaden pga alla hormoner jag känt sedan stimuleringen mm.

Någon annan som blivit ett hormonmonster?
  • Milli07

Så bra att det inte enbart är jag som blivit hormonpåverkad, känner knappt igen mig själv! Allt precis allt står mig något enormt. Och när jag reagerar gör jag det betydligt starkaren än jag gjort tidigare. Grymt jobbigt för både min och omgivningens skull. Hade hoppats på att min sambo skulle vara förstående men tyvärr blir det bråk av det istället :(

• Milli07
    Bonnamoran skrev 2017-09-14 22:06:48 följande:

Gud vad skönt att höra att det inte bara är jag! Några dagar med Lutinus och ja, pms-monster är rätta ordet. Stackars min omgivning, särskilt sambon. Det dumma är att jag ju vet att humöret beror på hormonerna, men det hjälper ju inte, jag blir lika arg för det... många många dagar kvar med behandling så jag måste lära mig bita ihop alltså..

Ja visst är det jobbigt! Känner mig som världens elakaste människa och kan verkligen inte hejda mig. Kan tom tänka "reagera inte, reagera inte" eller "det är inget att bry sig om, det är inget att bry sig om", men klarar inte hålla emot. Är så trött på mig själv för tillfället :(
  • Milli07
    ivfbebis skrev 2017-09-15 08:59:38 följande:

Men är det inte hela processen som egentligen är orsaken? Att man känner sig pressad och stressad? Jag gick in så himla mycket i det så att det nästan var det enda jag kunde tänka på. Kände inte att hormonerna påverkade mig mer än normalt, min man sa "nä du är lika grinig som vanligt" Hahaha! Nu när vi har en paus så känner jag mig helt normal igen och det är jätte skönt.

Processen gör ju sitt också såklart men jag känner mig precis som innan mens och under mensens början, alltså väldigt PMSig. Har alltid svår PMS med grymt humör :( Men tror säkert som du skriver att hela processen gör sitt på humöret också.
Svar på tråden IVF start sommar 2017