IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Oj vilken tur att man har det! Shit vad dyrt annars :o
Haha ja! Lite saftigt kanske... Frågan är, om man skulle behöva betala ivf själv. Om man då betalar all medicin också? Eller om högkostnadsskyddet täcker medicinen?
Bara jag som gnäller här ???? Ultraljud om 2 dagar och jag börjar bli orolig över resultatet. Har ju hög dos på sprutorna av en anledning och tänk om det inte blir några ägg? ???? Usch denna väntan....
Bara jag som gnäller här ???? Ultraljud om 2 dagar och jag börjar bli orolig över resultatet. Har ju hög dos på sprutorna av en anledning och tänk om det inte blir några ägg? ???? Usch denna väntan....
Jag var på UL idag, jag är på sprutdag 10 idag och mina ägg hade inte växt någonting i stort sett sen vi var inne i söndags. Blev höjd från 150 till 225 på mina sprutor (gonal-f) för att förhoppningsvis chocka mina äggstockar och ägg. Nytt UL på söndag för att se.. Har många ägg men ingen som vill riktigt växa till sig så nu räknar dom med många stora ägg och försöka att inte få mig överstimulerad...
Så tråkigt att de inte händer någonting.. :(
Jag var på UL idag, jag är på sprutdag 10 idag och mina ägg hade inte växt någonting i stort sett sen vi var inne i söndags. Blev höjd från 150 till 225 på mina sprutor (gonal-f) för att förhoppningsvis chocka mina äggstockar och ägg. Nytt UL på söndag för att se.. Har många ägg men ingen som vill riktigt växa till sig så nu räknar dom med många stora ägg och försöka att inte få mig överstimulerad...
Heja äggen! Hoppas att de växer till sig nu med en extra skjuts.
Nervös inför fredag och mitt ul då, hoppas verkligen de inte höjer min dos för jag mår så otroligt illa redan (!!) av dessa hormonerna
En gnällspik här också! Svullnat upp och är så öm över äggstockarna. Kan knappt lugga op mage längre för det trycker så mot dem! Känner du av det något?
Jag räknar ned timmarna till mitt ul på fredag... tiden står still här! :(
Usch, inget vidare för dig att känna så :(.. håller tummarna för att där verkligen är några guldägg därinne..
Jo, väntan tar lite kål på en :S har själv plocket på fredag ju o är orolig för hur de kommer gå rent smärtmässigt, blir de några befruktade ägg osv... att det blir ngt till frysen räknar jag inte med för de har de aldrig blivit innan så om detta inte går blir de ny sprutbeh igen, tiden går ännu mer..
ja, många spöken i huvudet just nu.
Lycka till <3