• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-14 13:23:44 följande:

Vad kul!! Jag är på dag 5 och har inte UL förrän på fredag som blir dag 9. Hoppas på äggplock efter helgen. Jobbigast är att inte veta hur det går, om man har några ägg. Jag känner mig uppblåst och svullen över magen, öm där jag tagit sprutan (som ett blåmärke). Har en hel del flytningar oxå tycker jag. Hoppas att det inte blir värre! Haha.

Lycka till med UL på fredag! :) hoppas du har mycket fina och stora ägg!! :)

Hoppas du klarar dig från att få mera ont eller sådär :)
  • Hoppfullhet

Va på nytt ultraljud idag, äggblåsorna har fortsatt växa bra.

Planeras för äggplock på fredag!

• frikenfröken
    Hoppfullhet skrev 2017-08-14 14:09:45 följande:

Åh vad härligt :) :) vad kul!!
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-14 13:23:44 följande:

Vad kul!! Jag är på dag 5 och har inte UL förrän på fredag som blir dag 9. Hoppas på äggplock efter helgen. Jobbigast är att inte veta hur det går, om man har några ägg. Jag känner mig uppblåst och svullen över magen, öm där jag tagit sprutan (som ett blåmärke). Har en hel del flytningar oxå tycker jag. Hoppas att det inte blir värre! Haha.

Jag hoppas bli av med ballongmagen, för den är svår att dölja på jobb med tajta kläder. Kan knappast skylla på gaser i flera veckor ;)
  • FruPäron

Hejja! Vad roligt!

Vilken dag kommer du att vara på när du plockas?
  • FruPäron
    frikenfröken skrev 2017-08-14 13:41:46 följande:

Ja men så härligt att du hade mycket ägg!! :) hoppas att du får ett bra besked om äggplock på fredag sen också :)

Jobbigt, jag som inte hade så många stora än upplevde bara obehag och fick som en molvärk kvar under dagen. Känns som jag känner lina äggstockar något mera idag men.

Hehe, du får ta de lagom lungt på gymmet då ????

Ja jag hoppas att höjningen gör susen för de små äggen. :) längtar!!

Men nu denna väntan! Vänta på ul, på plock, på insättning... jag har absolut inga nerver för detta :) hoppas att tiden går fort!!
  • ivfbebis

Ååh spännande! Vilken dag är du på då?
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-14 15:17:40 följande:

Men nu denna väntan! Vänta på ul, på plock, på insättning... jag har absolut inga nerver för detta :) hoppas att tiden går fort!!

Den här väntan är ju värst...
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-14 15:17:40 följande:

Jag håller med dig!! Vill ha onsdag nu! :)
  • Hoppfullhet
    frikenfröken skrev 2017-08-14 14:21:45 följande:

Åh vad härligt :) :) vad kul!!

Ja, skönt att allt än så länge rullar på.. ett steg i taget..
Svar på tråden IVF start sommar 2017