• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Håller tummarna så hårt jag kan! När ska du göra gravtest?
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-16 12:46:44 följande:

Min chef är inte så vänligt inställd till att man ska vara föräldraledig, vabba osv. Så jag håller det för mig själv så länge jag kan. Tyvärr.

Fy va trist o fy va dåligt av chefen :(.. man behöver ju all pepp man kan få när det är ngt sånt här!!
  • Hoppfullhet

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Åh stort lycka till!!
  • kattnos

Åh vad roligt! Hoppas att allt går bra nu :)
  • kattnos

Min mens kom igår så idag har vi varit på ultraljud inför start och ikväll tar jag första sprutan! Känns jätteläskigt och spännande att vara igång :) UL inplanerat på tisdag igen, efter sex sprutor så nu hoppas vi på tillväxt :)

• ivfbebis
    kattnos skrev 2017-08-16 17:22:23 följande:

Min mens kom igår så idag har vi varit på ultraljud inför start och ikväll tar jag första sprutan! Känns jätteläskigt och spännande att vara igång :) UL inplanerat på tisdag igen, efter sex sprutor så nu hoppas vi på tillväxt :)

Härligt! Hoppas det går bra med sprutorna ????
  • FruPäron

Åh lycka till! Hoppas att det går vägen :)
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-16 11:31:09 följande:

Förhoppningsvis får du en bra belöning för all svullenhet o ömhet nu :) du hade inte så hög dos va? Tänke så inte risken är hög för överstimulering??..

Allt man är beredd på att utsätta sin kropp o själ för, vi är starka vi alla här <3

Tänkte på det också med överstimulering. Frågade om det i måndags på ul men eftersom min dos inte regleras utan är samma så behövde jag inte vara orolig. Dock blev jag förvarnad att min mage skulle blåsa upp sig ;) trodde väl dock inte att det skulle bli såhär! Haha.

Hon sa även att de som blir överstimulerade oftast är de som har en medicinsk bakgrund som ex. Svårt att släppa mogna ägg osv. Ingen aning om hur väl det stämmer. Jag är ju "bara" steriliserad så min äggreserv är det inga fel på. Jag ligger på 150 med Bemfola. Verkar ju vara ganska låg dos :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-16 18:15:21 följande:

Tänkte på det också med överstimulering. Frågade om det i måndags på ul men eftersom min dos inte regleras utan är samma så behövde jag inte vara orolig. Dock blev jag förvarnad att min mage skulle blåsa upp sig ;) trodde väl dock inte att det skulle bli såhär! Haha.

Hon sa även att de som blir överstimulerade oftast är de som har en medicinsk bakgrund som ex. Svårt att släppa mogna ägg osv. Ingen aning om hur väl det stämmer. Jag är ju "bara" steriliserad så min äggreserv är det inga fel på. Jag ligger på 150 med Bemfola. Verkar ju vara ganska låg dos :)

De va ju skönt o höra!! Nä de e ju en låg dos, vet inte alls va de e för typ av medicin men började själv med 150 på mitt första försök o har bara fått öka för var gång o även bytt medicin. Bra att du svarar "lätt" på beh :)

Man blir lite lätt förvillad i tråden o långt bak o läsa, men steriliserad? Är du eller ett tillstånd som liknar det?
  • ijo
    Milli07 skrev 2017-08-16 16:14:00 följande:

När vi var på vårt första besök på kliniken förra veckan berättade sköterskan att överlever ett befruktat ägg upptining är det 90% chans för graviditet. Låter lite otroligt, men hoppas det är sant! Lycka till :)

ivfbebis skrev 2017-08-16 16:36:55 följande:

Håller tummarna så hårt jag kan! När ska du göra gravtest?

Hoppfullhet skrev 2017-08-16 17:16:24 följande:

Åh stort lycka till!!

kattnos skrev 2017-08-16 17:20:33 följande:

Åh vad roligt! Hoppas att allt går bra nu :)

FruPäron skrev 2017-08-16 18:08:16 följande:

Åh lycka till! Hoppas att det går vägen :)

Tack för alla lyckönskningar :) :) Har testdag 1/9 men kommer nog tjuvtesta innan.
Svar på tråden IVF start sommar 2017