IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Tack hörrni!
Varit inne och kikat på mina små ägg. De för ju protokoll på hur stora äggen är och hade bara 3 idag som låg på ca 10 mm resterande var mindre än de och då mäts dom inte. Men på de igen, fick höjd dos till 150 och ska in på nytt UL på onsdag! De var vanligt att man inte hade så stora ägg efter så få dagar med sprutorna men de gjorde en koll så de inte missade något :)
Ja men eller hoppas man slipper köra med sprutor för länge. Haha, ja de är verkligen så. Man googlar lite och är mera förvirrad än klar :D försöker att inte googla så mycket för då jämför jag så mycket med vad jag läser ;)
Jag och min man gjorde ivf i början av sommaren och för oss gick det hur bra som helst. Sprutorna gick förvånansvärt bra. Vi gick på Sophia hemmet och plussade på första.
Hoppas det går bra för er????
Men ändå 3 som vuxit till sig så bra på bara några dagar! Grymt jobbat! :)
Men då kan jag nog också bara vänta mig några och inga allt för stora, måste lägga band på mig så jag inte förväntar mig för mycket och så kommer de fram till att det är tomt där inne eller något!
Håller vi tummarna tills onsdag :)
Ja precis :) skönt att 3 växt lite i alla fall.
Ha inte för höga förväntningar så kan de bara bli bättre :) men som hon sa till mig så var de vanligt att inte ha så stora ägg än.
Ja, men först håller vi tummarna inför imorgon för dig!! :)
Hoppar in.. Jag och sambon ska på gruppinfo för ivf nu på tisdag och hoppades kunna köra igång med behandlingen första mensen efter det, men fick reda på att vi inte är bokade till ett läkarbesök efter infon. Ni som varit på gruppinfo för IVF, vad kan man förvänta sig efter det? Hur lång tid tar det innan man kan börja?
Nu är mitt ul gjort!! Jag är på behandlings dag 6 och hon kunde se följande:
Slemhinnan i livmodern 6-7 mm tjock (?).
Hade 4 folliklar (ingen aning om vad det heter eller hur det stavas) på höger sida runt 8-11 mm. På vänster var det 8 stycker(!!) på 11 mm.
Jag ska fortsätta med mina sprutor tills torsdag - sen nytt ul på fredag. Troligtvis kommer mina ägg plockas nästa måndag!!
Så bara fortsätta ikväll med sprutorna.
Hur går det för alla andra i tråden???
Man går verkligen inte reda på samma saker känns de som haha :p men vad härligt att du hade så långa ägg som var så stora som dom var :D blev de någon ökad dos för dig eller kör du på som du gjort?
Känner du av äggstockarna tycker du?
Jag höjde min dos igår och tycker mig känna av mina äggstockar, kanske är något jag bara tror men de borde ju växa så :p
Vi är verkligen precis i fas, jag ska ju tillbaka på ons o för mig blir de med äggplock antingen fre eller måndag beroende på hur de ser ut på ons :)
Kör på!! Heja oss alla :)
Hej hej, välkommen in!
Det verkar vara väldigt olika beroende på klinik och kommun hur man gör vid första besöket. Var själv inte på info i grupp men det fick väldigt fort för oss. Jag hade info.möte som jag själv bokat (med bara oss då) och läkarundersökning samtidigt. Två dagar senare lämnade min man spermaprov och ytterligare två dagar senare fick vi en sammanfattning av vår läkare. Det var då en vecka innan mens och vi fick klartecken att börja när den kom, dvs 11 dagar efter första info/läkarbesöket.
Vi valde dock att vänta två månader och hörde sedan av oss när den mensen kom. Och då var det bara att kicka igång.
Privata kliniker verkar inte ha väntetid direkt vilket gör att ni kanske inte behöver vänta så långe.
Lycka till på tisdag! :)
Nu är mitt ul gjort!! Jag är på behandlings dag 6 och hon kunde se följande:
Slemhinnan i livmodern 6-7 mm tjock (?).
Hade 4 folliklar (ingen aning om vad det heter eller hur det stavas) på höger sida runt 8-11 mm. På vänster var det 8 stycker(!!) på 11 mm.
Jag ska fortsätta med mina sprutor tills torsdag - sen nytt ul på fredag. Troligtvis kommer mina ägg plockas nästa måndag!!
Så bara fortsätta ikväll med sprutorna.
Hur går det för alla andra i tråden???
Jag blev förvånad att det var så många - redan! :)
Jag ska fortsätta med min Bemfola på 150, inga ändringar där.
Dock så gjorde det ganska ont när hon undersökte mig på äggstocken som är så välfylld. Idag är nog första dagen som jag är svullen om magen. Jag upplever en tryckande känsla vid äggstockarna och blev uppmanad att ta det lugnt de kommande dagarna, för nu ska de bli riktigt stora haha! Så inget hoppande när jag tränar :)
Undra hur mycket dina vuxit tills på onsdag?! Ska bli kul att höra :)