• kattnos

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-08-24 19:13:50 följande:

Nervöst nu... hoppas på återföring imorgon och att dom inte ringer och avbokar ????

Jag håller tummarna! Det kommer säkert gå jättebra :) *pepp* Du får uppdatera oss sen hur det har gått för jag är nyfiken!

Vi har UL nr 2 i morgon på sprutdag 10 och jag hoppas att de har fortsatt växa fint de små äggen! Jag är faktiskt inte så öm och svullen idag men det är typ stenhårt kring ena äggstocken så jag hoppas att det är ett bra tecken.
  • kattnos
    ivfbebis skrev 2017-08-24 20:29:26 följande:
    Tack! Absolut! Dom kan ringa fram till ca 10.15-10.30 och meddela om det inte blir något. Så kommer stirra på telefonen hela förmiddagen.

Och jag håller tummarna för att det ser bra ut på ultraljudet för er!! ????
    Haha förstår det.. du får försöka sysselsätta dig med något :)

Tack!
  • kattnos
    ivfbebis skrev 2017-08-24 20:48:58 följande:
    Ja men precis. Städa, duscha, tvätta eller nåt annat kul. Haha. Sova kanske? ????????
    Det är nog bra att hitta på något som kräver full koncentration.. ni behöver inte sätta upp en ny hylla hemma eller något sådant? :)
  • kattnos
    ivfbebis skrev 2017-08-25 08:06:52 följande:
    Nej tyvärr inte! Vaknade kl 4 imorse och va klarvaken ???? haha!
    Oj, det var ju inte så bra, haha. Tänker på er båda och hoppas hoppas att ni får återföring idag båda två!

Själv har jag mer ont idag än igår och kände av äggstockarna större delen av natten så jag hoppas att de planerar in äggplock snart.
  • kattnos

Jahopp, UL 2 avklarat. Helt plötsligt hade jag 33 äggblåsor och därmed blir det totalfrysning för att förhindra överstimulering. Sista gonal-F ikväll med sänkt dos igen, sen ÄL-spruta på lördag och äggplock på måndag. Antar att det är rätt bra att vänta men det känns lite tråkigt ändå. Hoppas på att jag inte ska känna mig sämre. Än känner jag mest bara lite illamående då och då samt svullen såklart men överlag mår jag ändå bra.

• kattnos
    ivfbebis skrev 2017-08-25 15:35:59 följande:
    Grattis!! ????
    Grattis till er båda och alla timmar hålls för att det går vägen nu ????
  • kattnos
    ivfbebis skrev 2017-08-25 16:18:53 följande:
    Tack :D
    Såg nu hur trasigt jag skrev - tur att ni fattar ändå :)
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-08-25 17:53:45 följande:

Idag kom fru röd på besök så imorgon kör vi igång med sprutorna. Nästa fredag ska vi till kliniken för ett första VUL. Iiiih så spännande men såååå nervöst!

Woho, lycka till och hoppas att du får må bra :)
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-08-25 19:58:05 följande:

Tack för era lyckönskningar! Är rädd för att bli ett hormonellt monster. Hur har ni mått rent hormonellt och mentalt? Hur har det känts för er? Vet knappt vad jag ska förvänta mig.

Det ska nog gå bra - jag har haft massa biverkningar men bara någon i taget och inte hela tiden - huvudvärk, trötthet, ont och uppsvälld (främst sista dagarna) kanske lite irriterad men inte så mycket mentala biverkningar :) Men stora delar har jag inte känt någonting och då blir man ju lite rädd att det inte händer något istället :)
  • kattnos
    Senua skrev 2017-08-26 11:56:04 följande:
    Hej! Ska också börja med sprutorna ikväll och vul på fredag. Livrädd.
    Spännande! Det kommer att gå fint! Jag har tagit på mig själv de flesta dagarna, några gånger har det gjort lite ont men de flesta gångerna har det inte känts nästan alls. Ikväll ÄL-spruta, skönt att det är över sen! :) eller iaf det jag kan göra själv ;)
Svar på tråden IVF start sommar 2017