• kattnos

IVF start sommar 2017

Västerås skrev 2017-10-21 20:14:05 följande:
    jag kände som du....hållt på i 2,5 år och har 3 misslyckade försök varav 1 missfall.. Allt tog extra lång tid pga sommarstängt och de hittade en cysta på vägen som var tvungen att opereras bort..
    Höll på att bryta ihop totalt samtidigt vill man inte visa utåt...
    Vårt 4e försök fick vi plus i veckan men oron är stor...
    vågar inte vara glad 
    Men grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen den här gången!

Jag började testa med ÄL-stickor igår och redan idag fick jag en glad gubbe! Trodde inte det skulle gå så fort. Ska ändå in på ultraljud i morgon men troligtvis behöver jag ingen ÄL-spruta och återföring är inplanerat på lördag! Så läskigt men mest spännande :)
  • kattnos
    kattnos skrev 2017-10-22 11:45:45 följande:
    Men grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen den här gången!

Jag började testa med ÄL-stickor igår och redan idag fick jag en glad gubbe! Trodde inte det skulle gå så fort. Ska ändå in på ultraljud i morgon men troligtvis behöver jag ingen ÄL-spruta och återföring är inplanerat på lördag! Så läskigt men mest spännande :)
    Nähä, blev uppringd igen och det blir inget ultraljud men däremot äl-spruta! Så fick puttra in till Apoteket istället, så blir det en sista spruta ikväll :)
  • kattnos
    Västerås skrev 2017-10-24 09:02:29 följande:

Blir nog kvar här..
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

Men nej! :( Hade du haft testdag än? Blöder du mycket? Ge inte upp hoppet än! *styrkekramar*
  • kattnos
    Västerås skrev 2017-10-24 09:34:27 följande:

Jag hade testdag i torsdag men igår började det komma lite blod som blev mer och som mensvärk. Ville liksom inte gå på toa eftersom man stirrar på pappret tills man blir yr..
    Idag blöder jag fortfarande och plusset är väldigt svagt...

jag fick 2 embryon och om något hade varit kvar borde inte plusset synas tydligare då?

Så det är svagare plus idag än på din testdag? Jag har aldrig fått något positivt gravtest men jag antar att det borde bli starkare.. men ring och kolla! Man kanske kan göra ett tidigt VUL eller så. Jag håller tummarna för dig!
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-10-24 12:15:43 följande:
    Ska du ta spruta fast du har ägglossning? Varför? Men spännande hörrudu!

Jag ligger med världens menskramper och morfinsnurrig :( Snart min tur att försöka iaf!
    Vi är med i en studie så det är därför! :)
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 11:48:58 följande:
    Okej tack! :)
    Nu är det en timme kvar tills jag ska va där... hoppas dom inte ringer typ en halvtimme innan å säger nej..
    usch hatar att man ska va så nervös
    Lycka till! Det kommer att gå bra! *pepp*
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-10-25 21:11:58 följande:
    Vad är det för studie? Berätta mer?
    Studien syftar till att kolla om det blir högre andel gravida vid nedfrysning av alla embryon och tillbakasättning i naturlig cykel jämfört med de som får tillbaka färskt embryo. Jag kom i gruppen som skulle fått tillbaka färskt men min läkare hade redan beslutat att jag ändå skulle få frysa äggen då det fanns risk för överstimulering då jag fick ut så många ägg. Och tydligen får de som fryser en ÄL-spruta i vilket fall... jag bara gör som jag blir tillsagd, haha.
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 14:00:12 följande:

Hej på er. Vi fick ju ut 6 ägg. Alla var tyvärr inte mogna. Två st klara sig. Ett var riktigt fint, det andra visste dom inte riktigt än. Så idag fick jag tillbaka det fina embryot. Nu hoppas jag att det är vårt guldägg. Men har inte så stora förhoppningar. Men glad att iallafall ett var fint <3

Ja, grattis! Jag håller också tummarna! :)
  • kattnos
    FruPäron skrev 2017-10-26 15:27:53 följande:

Då är jag också ruvade igen! De tinade en av våra 2 blasto från frysen. När läkaren skulle göra överföringen så misslyckades det första gången!! När jag var påväg ned från gynstolen så meddelade labbet att blaston fortfarande var kvar i röret! Snacka om att pulsen gick upp.
    Så det var bara att börja om från början. Andra försöket lyckades och nu ligger den (förhoppningsvis) i livmodern och gör sig hemmastadd. 

Jag har TD 8/11.

Helt säker på att detta försöket sket sig. Åtminstone inte speciellt upplyftande start... 

Men fy vilken panik! Hoppas verkligen att det går vägen nu!
  • kattnos

Nu är jag ruvare! Min blastocyst såg fin ut och de behövde bara tina en så vi har 11 kvar :) hoppas den vill stanna :)

Svar på tråden IVF start sommar 2017