• kattnos

IVF start sommar 2017

Milli07 skrev 2017-09-07 07:13:18 följande:

Hur mycket gick ni upp i vikt under stimuleringen? Till min stora förvåning har jag gått upp 3,5 kg och är i smått chock. Försvinner dessa kilo efter ÄP?

Jag vet inte exakt hur mycket jag gick upp innan ÄP men lite grann iaf och sen ett kg till efter ÄP men det har gått nedåt igen på någon vecka.
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-09-08 16:09:46 följande:

Jahapp. 2 dagar till BIM, med ljusrosa flytning som kom idag bestämde jag mig för att testa. 3 dagar innan min testdag. Och CB visar INTE GRAVID. Jag ska dock testa på den givna testdagen men hoppet är helt bortblåst! Den rosa flygningen var inget gott tecken!

Inga ägg i frysen sä det blir väl att gå en omgång till. Inte alls bitter och ledsen.

Det kan ju vara så att du drack för mycket vatten på kort tid också! Vi hoppas in i det sista!!
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-09-13 10:38:36 följande:

I måndags när jag ringde Sahlgrenska för att informera om vårt misslyckade 1a försök, så fick jag besked att dem är helt fullbokade vid min näst menscykel i oktober. Så arg och besviken, in i bomben. Ska man nu få vänta igen?? För sitt 2a försök?! Hon fick boka in mig till 2 november i stället. Men jag ska ligga på och ringa dem ett par gånger i veckan, någon kanske, tyvärr, behöver avboka. 

Ibland upplever jag hela IVF-karusellen som "löpande band". Är det någon annan som upplever samma sak? Kanske inte samma känsla om man går på privat klinik, men de stora sjukhusen ger en sådan upplevelse iallafall. Riktigt surt! Jag är inte alls bitter. Är hemskt ledsen... men verkligheten suger hästballe många gånger.

Men fy vad tråkigt!! Man kan ju tycka att när man är inne i karusellen så ska man få fortsätta liksom.. När jag fick min mens lite för tidigt så sa en sköterska också att då kanske vi ska vänta till nästa cykel.. blev både arg och besviken och sa att min mens är lite oregelbunden och nu kom den tidigare än jag hade trott, så jag fick komma ändå. Känns som att det är ett jäkla tryck åtminstone på Sahlgrenska... borde finnas någon mer klinik i den här delen av Sverige tycker jag. Eller att de får fler resurser. Jag håller tummarna för att du inte behöver vänta så länge!

Jag ska ju vänta till oktober för FET, kommer att försöka hitta min ÄL redan den här cykeln men har haft lite svårt med ÄL-tester innan så jag hoppas att det ska gå bra. Kommer även bli inbokad på ett ul för kontroll för att lättare kunna bedöma ÄL. Men det är bara väntan och väntan..
  • kattnos
    Milli07 skrev 2017-09-14 14:37:45 följande:
    Hoppas det är humörsvängningar av annan orsak <3

Alla hormoner under stimuleringen samt Lutinus har gjort mig till Mrs PMS herself! Brukar också få humörsvängningar några dagar mens, men tror inte att jag kommer känna den skiftningen denna månaden pga alla hormoner jag känt sedan stimuleringen mm.

Någon annan som blivit ett hormonmonster?
    Jag upplevde inte så mycket under behandlingen (körde ju korta protokollet) men i slutet och ffa efteråt blev jag helt som förändrad i humör och allt.. min make kände knappt igen mig.. men nu tror jag att jag börjar hitta tillbaka till mig själv igen :)
  • kattnos

Stort grattis till er som plussat, så himla kul att höra!!

Jag väntar fortf på nästa mens och sen nästa ÄL då vi ska få tillbaka ett litet embryo.. dagarna går lååångsamt! Tur att vi har fullt upp med flytten så att tankarna är på annat :)

• kattnos
    Hoppfullhet skrev 2017-10-02 19:12:44 följande:

Där va ett litet pyre på ca 21mm med tickande hjärta. Idag känns det bra <3

Åh grattis!!! Vad häftigt! :)
  • kattnos
    Västerås skrev 2017-10-09 11:03:17 följande:

Vi fick 2 st 5 dagars tillbaka. Säkert beroende på min ålder

Men vad roligt, stort lycka till nu!!

Min mens kom äntligen idag så ska ringa kliniken för planering av ett ultraljud - jag har ÄL men jag har tidigare tyckt att det varit svårt att hitta den med ÄL-stickor så jag sa att jag gärna vill ha en extra kontroll :) Sen planeras för återförande av fryst 5dagars :) :)
  • kattnos
    FruPäron skrev 2017-10-16 17:05:52 följande:

Hej alla i tråden (om ni finns kvar...?)

Jag har nu påbörjat försök 2. Ska göra FET denna månaden och har ultraljud på onsdag för att kolla hur mina äggblåsor är och när jag får äl.

Tar äl-test varje morgon nu och blir nervös så fort jag ska kissa på stickan. Har aldrig tagit äl-test så ny värld för mig!

Hur går det för er andra?

Spännande, lycka till! Jag ska också göra FET och ska börja med ÄL-stickor på lördag! Inplanerat ultraljud på måndag :)

Har tagit ÄL-test några gånger förut men tycker att det är svårt att hitta lh-ökningen. Vilka tester använder du? Tänkte köpa idag.
  • kattnos
    hanna8911 skrev 2017-10-16 22:14:22 följande:
    Vad härligt att få vara igång igen! Hur funkar det med FET, ringer man in då när äl testet är positivt? Sen sätter man in någon dag efter?
    Ja man ringer när det är positivt och sen sätter man tillbaka på rätt dag, så om man har ett femdagars embryo så sätter man tillbaka fem dagar efter ÄL.
  • kattnos
    FruPäron skrev 2017-10-17 12:25:23 följande:
    Har du gjort FET någon gång innan?

Min klinik rådde mig att köpa digitala test, för att jag inte skälv ska tolka två sträck och stirra mig knäpp på dem ;) antar att det är vanligt förekommande.

Har aldrig testat innan med äl men dessa var superenkla :)

Lycka till!
    Det låter smart, köpte digitala tester. Tack!

Har lyckats skada mig och fått sy i handen, totalt nio stygn. Hoppas inte det gör så att kroppen hamnar i obalans, jag har inte lust att vänta en månad till :(
Svar på tråden IVF start sommar 2017