IVF start sommar 2017
Summa summarum så är det inte alls omöjligt att fler ägg mognar till nästa ul.
Lycka till med det på måndag! :)
Vul nr 2 avklarat! Nu blir det ägglossningsspruta ikväll och utplock på tis. Börjar bli nervös på riktigt nu (sprutorna har man ju mer eller mindre börjat vänja sig vid.. :). Hur mådde ni efter äggplock? Ska man räkna med att få vara hemma dagen efter också? (Jag har inte berättat på jobbet så skulle helst av allt göra detta så obemärkt som möjligt, men det är ju svårt att styra över såklart :)
Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)
Av 11 ägg så blev det 1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)
Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)
Får uppdatera listan nu då, testdag 19/9
Lite depp här från min sida idag:
Min kropp har inte återhämtat sig från äggplocket ännu. Jag har inte ont men jag är trött och fortfarande lite uppsvälld. Har koll på min vikt och den har gått nedåt stadigt så jag oroar mig inte av den anledningen. Men jag tycker att jag blir andfått lättare än vanligt, känns inte som läge för en löprunda precis och det är jag ju van vid så det känns kasst. Vill känna mig stark och pigg igen. Och sen flytt och massa på jobbet upp på det. Så jag tog beslutet att sjukskriva mig resten av veckan för att inte krascha totalt. Och plikttrogen som jag är känns det också jobbigt. Men ibland måste man fokusera på sig själv och sin egen hälsa. Och det behöver jag nu.
Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!
Äggplock för mig idag med super nervös
Nån som vet isåfall det är större risk att de inte blir något om de är få dagar emellan?
VÄNTAR:
*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)
- SPRAYAR:
- SPRUTAR:
- Väntar på ÄP/ET/FET:
* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
* Senua väntar på ET (första försöket)
*Heyorange FET i okt/nov
*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)
- RUVAR:
* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)
* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)
*Znickers testdag 11/9 (första försöket)
* FruPäron TD 10/9 (första försöket)
*Mm79, TD 19/9 (första försöket)
- GRAVID:
* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9
Uppdaterade listan då min nästa mens beräknas till början av okt och då bör FET också bli i den månaden :)