• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Zora

Är i 7+4 idag och jag är lite orolig att det inte är som det ska.. Mår inte alls illa, med mina första två mådde jag illa från ca 6+0. Har ingen växtvärk, kanske spänner det liiite ibland och är inte ovanligt trött.. typ inga symptom alltså. Enda är att jag känner lite spänningar i brösten ibland.

Hade ett MA i juni och då fick jag inte heller några direkta symptom.. det upptäcktes den här dagen, 7+4.. hade då haft bruna flytningar några dagar, är rädd att det är samma sak igen.

Ska på VUL på onsdag, så då får jag ju veta, men finns det fler här som inte har några symptom i ungefär den här veckan som ändå sett ett foster? Någon som varit gravid tidigare där graviditeterna skiljt sig åt mycket? Kan illamåendet komma senare än ungefär nu?

• MistyM
    hggeli skrev 2017-08-03 11:45:36 följande:

Jippi. Vul idag. Såg hjärtat. Såg superfint ut. Vecka 7+0 exakt som beräknat. Så glad :D

Nu kan vi slappna av och veta att just nu är allt bra iaf !

Jaa! Äntligen! Grattis :D
  • MistyM
    hggeli skrev 2017-08-03 11:45:36 följande:

Jippi. Vul idag. Såg hjärtat. Såg superfint ut. Vecka 7+0 exakt som beräknat. Så glad :D

Nu kan vi slappna av och veta att just nu är allt bra iaf !

Jaa! Äntligen! Grattis :D
  • Stellan11
    FrökenLa skrev 2017-08-04 09:23:47 följande:

Jag har ringt och bokat.. fick tid 1/9 så långt fram. Men de gav mig remiss till kub över telefon för de ska ske samma vecka. Känns sent för inskrivning men får gå????

Här blir vi inte ens erbjuden kub å inskrivning sker efter 12 fullgångna veckor (12+0). Hälso samtal kan man få innan men de kan man själv läsa på Livsmedelsverket. Tycker de är jätte konstigt att de är såå olika i ett å samma land :s
  • Starlights
    FrökenLa skrev 2017-08-04 08:04:46 följande:

Jag känner precis likadant som dig. Jätte svårt att hålla mig vaken.

Börjar den 14/8 och det är samma dag som inskolningarna kommer (det är jag som ska hålla i dem). Måste dessutom berätta för chefen då också att jag är gravid.

Har du berättat för din chef? Mår du bra i övrigt? Har du hittat ngt som gör dig lite piggare?

Nej, jag går in i vecka 9 den vecka som jag börjar jobba, så vill inte berätta än. Det är ju ingen brådska för dem på mitt jobb att veta tänker jag. Vill håll der för mig själv till minst v 12.

Mår väldigt bra i i övrigt, förutom tröttheten. Det svaga illamåendet jag haft tidigare har inte blivit värre, nästan lite bättre. Går och kissar ofta, ömma bröst, men annars mår jag bra.

Har dock inte hunnit boka inskrivningssamtal hos barnmorskan än, så kommer ju behöva åka från jobbet någon dag, får hitta på en ursäkt varför jag åker iväg.
  • Mudidalen

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in mitt i.

Grattis till alla er som plussat <3

Jag är i vecka 7 än bara så bf 28 mars.
    Det är mitt andra barn. Sonen blev 2år 28 maj.
    Jag mår rätt bra, lite illamående och trötthet och i mellanåt är magen uppåner känns det som.
    Jag tycker dock att det redan nu syns på magen *nervöst* då jag inte vill meddela jobbet eller alla innan man åtminstone gått över de första 12 veckorna. Så hoppas det stannar av så får jag ha lösare kläder på mig just nu ;)

Hoppas ni alla får en fin graviditet

• MistyM

Har frågat min mvc idag och jag kommer få göra UL v.12 för fosterdiagnostik, inskrivning v.8 (inget vul) och ett RUL v.18. Funderar på att göra ett vul nu snart privat som vissa andra då :)

• PuLoha

Idag fick jag se ett hjärta som slog! :D <3 Känns helt fantastiskt! Dock kunde hon inte se vart blödningarna kom ifrån. :/ Så nu är det bara hålla tummarna att allt går vägen den här gången!

• jessyj

Hej alla!

Jag hoppar in här jag med :)

Jag har bf 24 mars så är idag i vecka 6+5.

Detta blir vårt 3e barn. Vi har en son på 3år och en dotter på 2år.

Är så extremt trött, var inte det i de två första graviditeterna så detta är något nytt. Mensvärk och sjukt ömma bröst ???? Hoppas att tröttheten ger med sig då den är hemsk. Känner mig helt utmattad ????

Någon mer som känner igen sig?????

• Boop3434
    Oculyzer skrev 2017-08-03 21:04:24 följande:

Jag är beräknad bf 1 mars och har mitt inskrivningssamtal den 16 augusti och ja, det känns som en evighet tills dess. Inskrivningssamtal verkar variera mellan 8-12 veckor beroende på vilken MVC du tillhör. 

Men alla som fått göra vul i typ v7, är det privat? Bokar man in kub-test så sent som inskrivningssamtalet (v12 för min del?). Har fattat det som att blodprov ska tas innan v12? Gud vad jag säkert nojar.. hon som bokade in mig på mvc får man ju hoppas har koll.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?