• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sofiamy
    Stellan11 skrev 2017-08-04 10:59:48 följande:
    Här blir vi inte ens erbjuden kub å inskrivning sker efter 12 fullgångna veckor (12+0). Hälso samtal kan man få innan men de kan man själv läsa på Livsmedelsverket. Tycker de är jätte konstigt att de är såå olika i ett å samma land :s
    Jag vet att erbjudande om KUB varierar mycket över landet, i malmö där jag bor erbjuds man om man fyllt 33 annars får man själv betala för det.
  • Starlights
    Boop3434 skrev 2017-08-04 13:50:53 följande:

Men alla som fått göra vul i typ v7, är det privat? Bokar man in kub-test så sent som inskrivningssamtalet (v12 för min del?). Har fattat det som att blodprov ska tas innan v12? Gud vad jag säkert nojar.. hon som bokade in mig på mvc får man ju hoppas har koll.

Från man göra tidigt vul beror det mest troligt på tidigare komplikationer, tex om man har missfall/ma/utomkveds tidigare och vill kolla så allt är rätt denna graviditet. Men ja, annars får man boka privat. :)
  • Sofiamy
    PuLoha skrev 2017-08-04 14:47:08 följande:

Någon här som vet om man får äta rökta räkor?

Om du köper på restaurang eller i affären är det helt ok för de är kokta ute på båtarna innan de röks när de kommer till fastlandet. Om du blir bjuden av någon som gör det själv hemma, kolla så de är kokta innan eller att de är varmrökta så är de inga problem!
  • FrökenLa
    Stellan11 skrev 2017-08-04 10:59:48 följande:

Här blir vi inte ens erbjuden kub å inskrivning sker efter 12 fullgångna veckor (12+0). Hälso samtal kan man få innan men de kan man själv läsa på Livsmedelsverket. Tycker de är jätte konstigt att de är såå olika i ett å samma land :s

Ja man tycker att sjukvården i vårt land borde ha samma rutiner. Man blir ju fundersam när de är så olika.
  • FrökenLa
    Starlights skrev 2017-08-04 11:01:07 följande:

Nej, jag går in i vecka 9 den vecka som jag börjar jobba, så vill inte berätta än. Det är ju ingen brådska för dem på mitt jobb att veta tänker jag. Vill håll der för mig själv till minst v 12.

Mår väldigt bra i i övrigt, förutom tröttheten. Det svaga illamåendet jag haft tidigare har inte blivit värre, nästan lite bättre. Går och kissar ofta, ömma bröst, men annars mår jag bra.

Har dock inte hunnit boka inskrivningssamtal hos barnmorskan än, så kommer ju behöva åka från jobbet någon dag, får hitta på en ursäkt varför jag åker iväg.

Jag kommer vara i v11 när jag börjar jobba. Är rädd att de kommer synas. Men får se. Berättar någon gång under första veckan tror jag.

Sedan har jag sista veckan i augusti både inskrivnings samtal och kub.

Har du mvc nära?
  • Starlights
    FrökenLa skrev 2017-08-04 21:42:42 följande:

Jag kommer vara i v11 när jag börjar jobba. Är rädd att de kommer synas. Men får se. Berättar någon gång under första veckan tror jag.

Sedan har jag sista veckan i augusti både inskrivnings samtal och kub.

Har du mvc nära?

Ah okej. Du får klä dig i lite lösa kläder som inte sitter tight runt magen. ;)

Nja, nära hemma men inte nära jobbet. Sen vet man ju aldrig vilken tid på dagen man får tid. Är så svårt att åka ifrån jobbet, man lämnar ju de andra kort om personal, och de blir ju såklart nyfikna på vart man ska..
  • FrökenLa
    Starlights skrev 2017-08-04 23:22:59 följande:

Ah okej. Du får klä dig i lite lösa kläder som inte sitter tight runt magen. ;)

Nja, nära hemma men inte nära jobbet. Sen vet man ju aldrig vilken tid på dagen man får tid. Är så svårt att åka ifrån jobbet, man lämnar ju de andra kort om personal, och de blir ju såklart nyfikna på vart man ska..

Jo precis. Jag fick inskrivning tidigt (innan jobbet). Har tur att börja 9 ibland. Vill inte heller lämna jobbet. Är förskolelärare.

Vad jobbar du med?
  • Stellan11
    FrökenLa skrev 2017-08-04 21:40:17 följande:

Ja man tycker att sjukvården i vårt land borde ha samma rutiner. Man blir ju fundersam när de är så olika.

Tycker verkligen att alla borde bli erbjuden samma vård/kontroller när vi bor i ett å samma land och betalar samma skatt, borde vara rutinmässigt! ????
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?