• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Zora
    hggeli skrev 2017-08-03 12:18:02 följande:

Hörni fanns det nån Facebook grupp eller hur var det? Är den full? :)

FB grupp finns. Beskrivning hur du går med finns i trådstart, dvs PM till Lykkeliv med namn och beskrivning av profilbild på FB :)
  • Oculyzer
    Boop3434 skrev 2017-08-03 15:44:00 följande:

Hej. Väntar första barnet och beräknad bf är 8 mars 2018. Mitt inskrivningssamtal är först den 14 aug! Och då kommer jag vara i v11/12 nånting! Känns som en evighet till dess! Ser att ni är flera som gjort vul redan.. är det normalt att vänta så länge som till v12?! När gör man kub/nipt test? Oroar mig för att det blir för sent!

Är lite ensam i det hela också då min sambo inte alls eld och lågor över graviditeten.

Jag är beräknad bf 1 mars och har mitt inskrivningssamtal den 16 augusti och ja, det känns som en evighet tills dess. Inskrivningssamtal verkar variera mellan 8-12 veckor beroende på vilken MVC du tillhör. 
  • Tiialainen

Hej,

Jag går gärna med här ???? Är enligt mina egna räkningar i vecka 8+2 idag så bf 13/3.

Detta är mitt sjätte graviditet. 3 friska barn på 8, 7 och 5 år. Fått två missfall. Första v.15 och andra v.20.

Känner mig väldigt orolig över denna graviditet. Har fått tid för inskrivning den 15/8. Kommer begära en tidig ultraljud för att kunna slappna av. Tänker göra även Kub denna gång vilket jag aldrig gjort innan, men pga det som hänt innan kan det vara bra. Ska ni andra göra det? Mår väldigt illa på kvällarna. Känner mig febrig och sjuk och har extremt upplåst mage samt ont i mina bröst. Tur att man har semester nu ????

• DazaC

Hejsan!

Följt tråden sen start men inte gjort mig tillkänna tidigare. Hänger dock gärna på. :) Har BF 4/3 med andra barnet.

Blev lite nyfiken när inskrivning diskuteras, har själv fått tid för detta i vecka 16 vilket känns ganska sent. Dock ville de vänta med att ha samtalet till efter det tidiga ultraljudet (utan KUB) som de helst gör i vecka 14+0 eftersom man bäst kan mäta och tidsbestämma graviditeten då. Enligt webben har bara de som väljer bort tidigt ultraljud sitt inskrivningssamtal i vecka 12-14 i detta landsting. Är det någon mer som har inskrivning så sent?

Bodde i ett annat landsting förra gången och där fick man inget tidigt ultraljud om man inte gjorde KUB så hade nog inskrivning i typ vecka 10 där.

Vad olika det verkar vara i olika landsting. Knepigt. Men vecka 16 känns bara väldigt sent... Är det vanligt?

• Stellan11

7+6 idag, har inte ringt mvc än för inskrivning. Åker ändå utomlands om två veckor så blir borta v11-13 så måste ju bli när jag kommer hem! Har ni andra ringt o bokat än? :)

• Sofiamy
    Boop3434 skrev 2017-08-03 15:44:00 följande:

Hej. Väntar första barnet och beräknad bf är 8 mars 2018. Mitt inskrivningssamtal är först den 14 aug! Och då kommer jag vara i v11/12 nånting! Känns som en evighet till dess! Ser att ni är flera som gjort vul redan.. är det normalt att vänta så länge som till v12?! När gör man kub/nipt test? Oroar mig för att det blir för sent!

Är lite ensam i det hela också då min sambo inte alls eld och lågor över graviditeten.

Jag är i vecka 10+0 idag och har mitt inskrivningsamtal på tisdag, i samband med detta kommer de även ta proverna till KUB, så slipper jag gå två tillfällen, mycket smart tyckte jag, KUB kommer jag sedan göra den 23/8 då är jag i 12+5
  • FrökenLa
    Starlights skrev 2017-08-03 13:23:17 följande:

Har varit sååå himla trött den här veckan alltså.. I tisdags somnade jag på soffan och sov nog ett par timmar, igår orkade jag inte göra något alls mellan lunch och middag, låg bara i soffan. Samma känsla idag..

Huuuur ska jag orka börja jobba efter semester nu på måndag? Jag jobbar på förskola, så har ju full rulle och massa barn runt omkring mig heela tiden, inte direkt så att man kan lägga sig ner och vila.. :O 

Jag känner precis likadant som dig. Jätte svårt att hålla mig vaken.

Börjar den 14/8 och det är samma dag som inskolningarna kommer (det är jag som ska hålla i dem). Måste dessutom berätta för chefen då också att jag är gravid.

Har du berättat för din chef? Mår du bra i övrigt? Har du hittat ngt som gör dig lite piggare?
  • MaryIng84
    DazaC skrev 2017-08-04 00:12:42 följande:

Hejsan!

Följt tråden sen start men inte gjort mig tillkänna tidigare. Hänger dock gärna på. :) Har BF 4/3 med andra barnet.

Blev lite nyfiken när inskrivning diskuteras, har själv fått tid för detta i vecka 16 vilket känns ganska sent. Dock ville de vänta med att ha samtalet till efter det tidiga ultraljudet (utan KUB) som de helst gör i vecka 14+0 eftersom man bäst kan mäta och tidsbestämma graviditeten då. Enligt webben har bara de som väljer bort tidigt ultraljud sitt inskrivningssamtal i vecka 12-14 i detta landsting. Är det någon mer som har inskrivning så sent?

Bodde i ett annat landsting förra gången och där fick man inget tidigt ultraljud om man inte gjorde KUB så hade nog inskrivning i typ vecka 10 där.

Vad olika det verkar vara i olika landsting. Knepigt. Men vecka 16 känns bara väldigt sent... Är det vanligt?

Har förstått att det är väldigt olika när man erbjuds inskrivning beroende på var man bor efter att ha läst här, men så sent som vecka 12-16 verkar inte vara särskilt vanligt? Ska dock inte svära på det. Här i Gbg får man bokat samtal nån/ett par veckor efter man plussat i princip. Denna gång bad jag dock om att få lägga mitt inskrivningssamtal först i samband med att mitt tidiga ultraljud (mitt MVC erbjuder normalt sett inte ultraljud, men har lovat att göra det med tanke på att jag haft två missfall), och då gör de tidigast UL i vecka 10+0. Jag ser ingen poäng med att ha inskrivning (denna gång) innan jag vet att allt ser bra ut (via UL). Dessutom har jag bokat ett tidigt UL privat (kostar 600 kr) som jag ska på på tis nästa vecka, på så vis kan jag få besked utan att vänta till vecka 10 vilket känns skönt. Kliniken jag bokade via kräver att man är i tidigast 8+0 vid tidigt UL.
  • hggeli
    Zora skrev 2017-08-03 20:05:19 följande:

FB grupp finns. Beskrivning hur du går med finns i trådstart, dvs PM till Lykkeliv med namn och beskrivning av profilbild på FB :)

Tack :)
  • FrökenLa
    Stellan11 skrev 2017-08-04 07:38:47 följande:

7+6 idag, har inte ringt mvc än för inskrivning. Åker ändå utomlands om två veckor så blir borta v11-13 så måste ju bli när jag kommer hem! Har ni andra ringt o bokat än? :)

Jag har ringt och bokat.. fick tid 1/9 så långt fram. Men de gav mig remiss till kub över telefon för de ska ske samma vecka. Känns sent för inskrivning men får gå????
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?