• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • MistyM
    regndroppe skrev 2017-08-06 18:16:33 följande:

Idag kräktes jag för första gången denna graviditet. Jag får svårare och svårare att äta. Nu lever jag nästan på bara bröd med smör.., det är det enda som smakar. Allt annat ger kväljningar och illamående.

Jobbigt att äta annorlunda än övriga familjen, treåringen (som behöver äta lagad mat) vill äta samma som mig :/ och det är svårt att neka när jag själv sitter med mina mackor... Med första barnet kan man ju äta "som man vill", när man har barn vill man ju försöka "skärpa sig" för barnens skull... Så himla svårt! Har någon tips på hur man kan göra? Eller hur man ska få smak på mat igen? :p

Svårt, det enda tydliga sambandet jag har märkt är att ju mindre och mer sällan jag äter, desto värre blir illamåendet och ju mer straffar det sig när man väl äter. Eller hur? Så det enda som funkar är att vara hård med rutinerna och äta direkt när man vaknar eller när man gör det, och fortsätta så, så länge man kan. Eller ta medicin så att man kan hålla ätmönstret uppe. Jag är inne på 3:e veckan med illamående nu, första veckan så var jag i framstupa sidoläge på badrumsgolvet, sedan började jag äta och nu kan jag äta lite mer olika saker även fast jag mår lika illa varje dag när det börjar om igen. Lycka till!
  • regndroppe
    MistyM skrev 2017-08-06 21:38:20 följande:

Svårt, det enda tydliga sambandet jag har märkt är att ju mindre och mer sällan jag äter, desto värre blir illamåendet och ju mer straffar det sig när man väl äter. Eller hur? Så det enda som funkar är att vara hård med rutinerna och äta direkt när man vaknar eller när man gör det, och fortsätta så, så länge man kan. Eller ta medicin så att man kan hålla ätmönstret uppe. Jag är inne på 3:e veckan med illamående nu, första veckan så var jag i framstupa sidoläge på badrumsgolvet, sedan började jag äta och nu kan jag äta lite mer olika saker även fast jag mår lika illa varje dag när det börjar om igen. Lycka till!

Tack för ditt svar. Jag försöker äta ofta.., men det är så svårt :p Svårt att äta när tanken på mat får en att må ännu sämre. Men ja, jag vet att det är det som gäller...
  • Lykkeliv
    Pirog skrev 2017-08-06 16:39:17 följande:

Hej.fanns det någon hemlig fb grupp man kunde vara med i? Bf 29e mars, två barn sen tidigare. Men vill vänta så länge som möjligt att "gå ut" med den här graviditeten pga mitt jobb ????

Skicka PM till mig så lägger jag till dig. Behöver ditt namn, var du bor och ev beskrivning av din profilbild
  • Ab86
    Lykkeliv skrev 2017-08-06 11:52:37 följande:

Om du menar gruppen på fb så nej, den är hemlig så du måste bli vän och sedan tillagd. Skicka PM till mig med ditt namn och var du bor, ev beskrivning på din profilbild så hjälper jag dig.

Okej vad heter du på Facebook ?
  • Lullabay

Hej igen alla. Nu ska jag snart iväg för hälsosamtal på mvc. Första besöket alltså. Varför känner jag mig nervös tro? :P Fast jag känner mig ju alltid "konstig" nu för tiden :P

• FruGast
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-06 21:35:54 följande:

Finns det fler här som väntar nr 5?

Jag gör
  • Lullabay

Jag tänker såhär...eftersom frågan om hur man blir medlem i FB gruppen kommer upp i ungefär var tredje post som görs så kanske man kan förtydliga den infon uppe i trådstarten? Står ju redan en del om det men det verkar inte fungera :P.

• Lykkeliv
    Ab86 skrev 2017-08-07 09:53:38 följande:

Okej vad heter du på Facebook ?

Skicka pm här på familjeliv
  • Lykkeliv
    Lullabay skrev 2017-08-07 13:19:06 följande:

Jag tänker såhär...eftersom frågan om hur man blir medlem i FB gruppen kommer upp i ungefär var tredje post som görs så kanske man kan förtydliga den infon uppe i trådstarten? Står ju redan en del om det men det verkar inte fungera :P.

Jag håller med! Tycker det står tydligt, men antagligen inte tillräckligt. Ska försöka utveckla det! Eller så läser de inte hela texten??!!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?