• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Moorii
    IamtheRose skrev 2017-08-09 06:43:12 följande:

Der gjorde jag under de förra två graviditeterna, i början åtminstone. Frös ända in i märgen och kunde aldrig bli varm. Vill minnas att det gick över någon gå g efter vecka 12.

Denn gången fryser jag inte ett dugg men har lite andra symptom jag inte hade de andra 2 gångerna. Så skumt!

Aha, verkar inte vara helt ovanligt då. Vilka är dom nya symtomen då? Jag var alltid kissnödig under förra graviditeten, men känner inte alls av det nu..men å andra sidan upptäckte jag inte graviditeten förrän i lördags, och man är inte direkt uppmärksam på det sättet om man inte vet om det. Jag vaknar flera gånger på nätterna nu också, vanligtvis sover jag som en stock.. Vaknade före sonen vid 6 imorse, suck :P
  • MistyM
    Oculyzer skrev 2017-08-09 15:07:25 följande:
    Stackare!!
    Jag har också mått riktigt illa från morgon till kväll, men bara kaskadkräkts några enstaka gånger. Det är ett enormt lidande att allt luktar äckligt och man hulkar när man går i matbutiken (de få gånger man klarar av att ta sig dit). Köket ska vi inte ens prata om. Min sambo får inte steka någonting för då får jag lida i timmar med hulkningar. Han är otroligt förstående, tacka gudarna för det. Sover mycket och när det är som värst går jag och lägger mig och sover flera timmar under dagen för att slippa helvetet. 
    Jag äter Lergigan från morgon till kväll. Skulle aldrig klara mig utan dem. Har testat akupunktur men vet inte om det funkar. Senast igår när jag var på akupunktur satte min akupunktör sådana magnetplåster i öronen på mig runt kl 17-tiden. Inga hulkningar och kunde somna utan att ligga och plågas. Vaknade imorse och kände mig okej. Idag illamående men inte alls lika farligt som det varit den senaste månaden. 
    Har också upptäckt att om man masserar öronsnibben så hjälper det tillfälligt. 
    Äter också som du väldigt små och täta måltider annars får man sota för det.

Förresten, du borde be läkaren skriva ut Lergigan comp eftersom de innehåller lite koffein. Hur många tabletter tar du dagligen och vilken styrka äter du?

Någon mer än jag som måste använda allt parfymfritt?! Typ ansiktskrämer, duschtvålar, tvättmedel etc.
    Ja, allt måste vara doftfritt nu, men har vissa dofter som hjälper åt andra hållet. T.ex. om något luktar som jag inte gillar hemma så sitter jag med det som luktar bra. Är väldigt väldigt luktkänslig. Värst är att jag har fått svårt för andra människors andedräkt. Eller en viss mängd av dem. Det kan räcka att någon går framför mig så får jag panik och måste gå om personen för att komma ifrån det, eller byta plats om jag sitter någonstans. :(

Mat får helst smaka så lite som möjligt. Började må illa redan i början av v.6, så det blir nog en stund för mig det här. Lergigan comp är det som får mig att överleva.
  • FruGast

Tjejer. Gjorde ett vul. Jag trodde att jag va i vecka 6+5. Enligt positiva ältest o när vi hade sex. Men enligt vul är jag i vecka 6+0 och hjärtat slog. Jag har nu googlat CRL tabeller och då stämmer inte måtten från vul.

• KarinIngrid
    Oculyzer skrev 2017-08-09 15:07:25 följande:
    Stackare!!
    Jag har också mått riktigt illa från morgon till kväll, men bara kaskadkräkts några enstaka gånger. Det är ett enormt lidande att allt luktar äckligt och man hulkar när man går i matbutiken (de få gånger man klarar av att ta sig dit). Köket ska vi inte ens prata om. Min sambo får inte steka någonting för då får jag lida i timmar med hulkningar. Han är otroligt förstående, tacka gudarna för det. Sover mycket och när det är som värst går jag och lägger mig och sover flera timmar under dagen för att slippa helvetet. 
    Jag äter Lergigan från morgon till kväll. Skulle aldrig klara mig utan dem. Har testat akupunktur men vet inte om det funkar. Senast igår när jag var på akupunktur satte min akupunktör sådana magnetplåster i öronen på mig runt kl 17-tiden. Inga hulkningar och kunde somna utan att ligga och plågas. Vaknade imorse och kände mig okej. Idag illamående men inte alls lika farligt som det varit den senaste månaden. 
    Har också upptäckt att om man masserar öronsnibben så hjälper det tillfälligt. 
    Äter också som du väldigt små och täta måltider annars får man sota för det.

Förresten, du borde be läkaren skriva ut Lergigan comp eftersom de innehåller lite koffein. Hur många tabletter tar du dagligen och vilken styrka äter du?

Någon mer än jag som måste använda allt parfymfritt?! Typ ansiktskrämer, duschtvålar, tvättmedel etc.
    Jag äter Lergigan 10mg/50 står det på burken. morgon middag kväll.

jag kör också allt parfymfritt, tål verkligen inte starka dofter! Min sambo får dricka kaffe o äta ägg på altanen! bläää. och jag klarar inte av att vara på nedre våningen när han lagar mat.. huva..
    och ibland när han kommer o ska kramas så hulkar jag av hans deo!! det är hemskt!! men men man vet ju att det går över.. förhoppningsvis snart.
  • Oculyzer
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-08-09 20:56:05 följande:

Hej alla, måste skriva av mig lite! Usch mår så dåligt. Mår nu illa mest hela tiden. Kan knappt äta. Får småäta hela tiden men bara det jag verkligen är sugen på.. är hemma från jobbet idag o tänkte vara resten av veckan. Klarar inte av att jobba. Jag sov hela förmiddagen idag och nästan hela eftermiddagen. Så glad att jag inte kräks men är helt slut, som om jag har influensa.

Ska utomlands i helgen och är så rädd att jag bara ska vara sängliggande där med, lagom kul? Ringt bmm i dag och bett om Lergigan och de skulle ringa tbk på efm (de ringde inte tbk igen o inget recept på apoteket) så får ringa imon igen och fråga vad som hände? Postafen 2 gr om dagen hjälper inte längre. Står knappt ut längre. Så glad att sambon har semester och tar hand om allt och mig....

Är i vecka 9 (8+1).

Jag var utomlands när illamåendet startade och då hade jag inte ens Postafen att tillgå Gråter  så se till att få kontakt med dom så fort som möjligt för annars blir det ingen rolig resa. Bara ring och kräv att bli uppringd idag för det tar oftast en till två dagar innan en läkare skriver ut när de fått meddelandet från sköterskan.

Ha inte press på dig själv att du måste vara ute i det fina vädret hela dagarna utan tillåt dig själv att ta en tupplur och siesta mitt på dagen. Att sola kan ge fläckvis pigmenteringar så tänk på att smörja in dig med hög solskyddsfaktor och undvik solen mitt på dagen.

Håller tummarna att du får Lergigan utskrivet och att resan blir bra!
  • Oculyzer
    MistyM skrev 2017-08-09 22:07:57 följande:
    Ja, allt måste vara doftfritt nu, men har vissa dofter som hjälper åt andra hållet. T.ex. om något luktar som jag inte gillar hemma så sitter jag med det som luktar bra. Är väldigt väldigt luktkänslig. Värst är att jag har fått svårt för andra människors andedräkt. Eller en viss mängd av dem. Det kan räcka att någon går framför mig så får jag panik och måste gå om personen för att komma ifrån det, eller byta plats om jag sitter någonstans. :(

Mat får helst smaka så lite som möjligt. Började må illa redan i början av v.6, så det blir nog en stund för mig det här. Lergigan comp är det som får mig att överleva.
    Vilka dofter får dig att må bra? Jag har inte hittat något lämpligt Rynkar på näsan
    Jo jag känner igen det där. Min sambo som aldrig har luktat äckligt under de fyra åren vi varit tillsammans har plötsligt dålig andedräkt och luktar mysko. Måste tyvärr be honom sätta sig en bit ifrån. Stackare! Måste kännas så hemskt för honom men vad ska man göra?
    Jag fick också mitt illamående otroligt tidigt och det eskalerade förra veckan till något helt obeskrivligt hemskt och jag ser det som ett tecken att det kanske kan vända och bli bättre? Jag är livrädd att behöva må såhär hela graviditeten.
    Hur långt är du gången och har du några timmar under dagen som du mår bättre? Min mamma tipsade mig om att skriva upp måendet dag för dag för att se hur det utvecklar sig. När man mår som värst ser man inga ljusglimtar och tycker att allt bara är hemskt och då kan det kanske vara bra att blicka tillbaka till de gångerna man mådde bra och få känna hopp. 
  • Oculyzer
    KarinIngrid skrev 2017-08-10 08:04:05 följande:
    Jag äter Lergigan 10mg/50 står det på burken. morgon middag kväll.

jag kör också allt parfymfritt, tål verkligen inte starka dofter! Min sambo får dricka kaffe o äta ägg på altanen! bläää. och jag klarar inte av att vara på nedre våningen när han lagar mat.. huva..
    och ibland när han kommer o ska kramas så hulkar jag av hans deo!! det är hemskt!! men men man vet ju att det går över.. förhoppningsvis snart.
    Förstår precis vad du går igenom. Usch! Det är inte lätt men förhoppningsvis går det över eller blir åtminstone hanterbart. 

Har du testat att massera örsnibben vid dina toppar av illamående?
    Jag tycker att det lindrar en hel del. 
  • Jezz

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 
    Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 
    Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Wilma 2005, Emil 2009, Bebis 2018
  • KarinIngrid
    Oculyzer skrev 2017-08-10 09:08:59 följande:
    Förstår precis vad du går igenom. Usch! Det är inte lätt men förhoppningsvis går det över eller blir åtminstone hanterbart. 

Har du testat att massera örsnibben vid dina toppar av illamående?
    Jag tycker att det lindrar en hel del. 
    Örsnibbarna ska jag testa tack för tipset!!
    Man är ju beredd att testa typ allt!

Tråkigt att höra att du också har det så jobbigt. Men lite skönt ändå att någon förstår på riktigt :)
    Vi får kämpa på o hålla ut! Vi vet ju att det blir bättre!
  • Sofiamy
    Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 

Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 

Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Hej!

Jag är beräknad till den 1/3 och planerar inte berätta något på jobb förrän efter rul den 5/10. I övrigt mår jag oförskämt bra, otroligt trött behöver kissa mycket på nätterna men o övrigt är det mycket bra, nästan så jag undrar om jag fortfarande är gravid, det syns ingenting och vikten ligger stabilt på -3kg...
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?