• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-08-09 06:39:21 följande:

Hej vad kul höra från dig igen :D ja snacka om mardröms läkare du fick. Kul det gick bra och nu börjar vi har tagit oss en bit in i grav.

Jag mår också illa i massor. Puuh :) man får verkligen känna på att man är gravid!

Jo det kändes så fantastiskt bra att se lill hjärtat slå på vul, fastän det är tidigt så känner man sig mycket lugnare nu och det känns mer på riktigt nu:) va tråkigt att höra att du också mår illa det är verkligen inte kul men förhoppningsvis ska det ge sig snart:) har haft sån tur att än så länge så har det gått bra på jobbet:)
  • Hejsanhoppsan90
    Oculyzer skrev 2017-08-10 08:48:53 följande:

Jag var utomlands när illamåendet startade och då hade jag inte ens Postafen att tillgå   så se till att få kontakt med dom så fort som möjligt för annars blir det ingen rolig resa. Bara ring och kräv att bli uppringd idag för det tar oftast en till två dagar innan en läkare skriver ut när de fått meddelandet från sköterskan.

Ha inte press på dig själv att du måste vara ute i det fina vädret hela dagarna utan tillåt dig själv att ta en tupplur och siesta mitt på dagen. Att sola kan ge fläckvis pigmenteringar så tänk på att smörja in dig med hög solskyddsfaktor och undvik solen mitt på dagen.

Håller tummarna att du får Lergigan utskrivet och att resan blir bra!

Usch stackare! Hämtat ut Lergigan nu. Kunde äta hela min tacomåltid, diska och har inte mått illa sen jag tog den för nån timma sedan. Woho!! Har inte tagit en tupplur ens. Tror Postafen gjorde mig trött. Ska jobba imon o sen har jag semester i 2 v. Är utomlands sönd-fre. Ska ta det lugnt och inte ateka i solen för det kmr jag nog inte ens orka. Skönt att komma iväg bara. Jag måste ha hög spf iaf i ansiktet för jag får lätt fläckar. Hade en medicin innan som gjorde det men nu när man är gravid är det också risk för fläckar så ska fortsätta med spf 30/50. Tack! Va glad jag är att jag mår bättre.
  • Linkaa

Är det nån här som har börjat handla någonting?:) är ju första barnet för oss så vi ha ju verkligen ingenting än så länge och vi ha sagt att vi inte ville handla nått förrän tidigast efter rul typ v 19. Men nu fick jag veta av en kompis att vagnen jag så gärna vill ha är på rea på barnbutiken som finns i våran stad... blir sååå kluven om man ska vänta eller handla nu.. är ju bara i vecka 9 (går in i vecka 10 imorgon... ) känns så tidigt att handla nått redan nu..:(

• Hejsanhoppsan90
    Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 

Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 

Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Grattis! Längtar också efter första ultraljudet. Vi väntar första barnet. Är i vecka 9 och tänkte nog berätta för min chef imon då jag vill gå ut med det under semestern när vi varit på ultraljudet. Annars har en kollega redan frågat mig om det ???? Fick ju vara ärlig.
  • Hejsanhoppsan90
    Linkaa skrev 2017-08-10 12:09:28 följande:

Är det nån här som har börjat handla någonting?:) är ju första barnet för oss så vi ha ju verkligen ingenting än så länge och vi ha sagt att vi inte ville handla nått förrän tidigast efter rul typ v 19. Men nu fick jag veta av en kompis att vagnen jag så gärna vill ha är på rea på barnbutiken som finns i våran stad... blir sååå kluven om man ska vänta eller handla nu.. är ju bara i vecka 9 (går in i vecka 10 imorgon... ) känns så tidigt att handla nått redan nu..:(

Är i vecka 9 och det enda jag köpt är kläder men det gjorde jag innan jag blev gravid för de var så söta. Vi kommer nog inte köpa så mycket innan vi hittat hus för vår lägenhet o vind är redan full av grejer. Men det "stora" kan ju vänta. Men mysigt o köpa kläder redan, tar inte så mycket plats. Man kan passa på nu när det är sommarrea eftersom våra framtida barn behöver ju vår o sommarkläder inför 2018

Jag har kvar studentrabatt på långa sidor tills okt (slutade plugga i juni) så tänkte passa på innan dess o köpa lite småsaker och tjäna en slant kanske :)
  • jess06

Fler som börjar få svårt att knäppa jeansen? Det känns konstigt att köpa mammakläder redan i vecka 10 men snart har jag inte mycket väl, haha.

• Zaxika
    Linkaa skrev 2017-08-10 12:09:28 följande:

Jag har inte köpt något än, men kommer nog fira med ett litet inköp om ultraljudet på måndag går bra. Så nervöst. Går in i vecka 13 imorgon.
  • Jezz
    jess06 skrev 2017-08-10 13:30:59 följande:

Fler som börjar få svårt att knäppa jeansen? Det känns konstigt att köpa mammakläder redan i vecka 10 men snart har jag inte mycket väl, haha.

Hehe, jag köpte mina första i förrgår... går in i vecka 12 på lördag, och att få igen de vanliga jeansen har varit hopplöst sista veckan. Började med gummisnodd men det blev inte heller skönt så sagt och gjort så fick det bli en tur till H&M :)
  • KarinIngrid
    jess06 skrev 2017-08-10 13:30:59 följande:

Jag kör mjukisar hemma, på jobbet har jag knappen uppknäppt och en tröja över. Men ja det blir nog dags för mammakläder snart!
    V 12 till helgen.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?