• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Krusbärskompott
    Sofiiakarin skrev 2017-11-13 07:19:11 följande:

Vi har samma BF datum! :) första barn för mig. Jobbar inom skolkök. Vad jobbar du med? Får man gå 60 dagar innan? Tar man då av föräldrar-dagarna eller? Jag kan ingenting..... Men väldigt tacksam för förklaring o svar!! :)

Om du tex har tungt o bullrigt arbete och din arbetsgivare inte kan omplacera dig kan du ansöka om gravidpenning som om det beviljas gäller från 60 dagar före bf fram tills 11 dagar (?) före bf, sedan får du ta av dina föräldradagar. Gravidpenning påverkar inte dina föräldradagar. Det står bra om detta på försäkringskassans hemsida, kolla där.
  • Sofiiakarin
    Krusbärskompott skrev 2017-11-13 08:24:44 följande:

Om du tex har tungt o bullrigt arbete och din arbetsgivare inte kan omplacera dig kan du ansöka om gravidpenning som om det beviljas gäller från 60 dagar före bf fram tills 11 dagar (?) före bf, sedan får du ta av dina föräldradagar. Gravidpenning påverkar inte dina föräldradagar. Det står bra om detta på försäkringskassans hemsida, kolla där.

Tack. Jag är hemma idag pga foglossning... Jobbar i kök. Vet inte hur länge jag klarar...
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-11-13 10:54:33 följande:

Tack. Jag är hemma idag pga foglossning... Jobbar i kök. Vet inte hur länge jag klarar...

Kolla om du kan sjukskriva dig, är sjukskriven 50% pga foglossning sen ska jag söka gravpenning. Klarar egentligen knappt av att jobba 50%, men What to do...
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2017-11-13 07:19:11 följande:

Vi har samma BF datum! :) första barn för mig. Jobbar inom skolkök. Vad jobbar du med? Får man gå 60 dagar innan? Tar man då av föräldrar-dagarna eller? Jag kan ingenting..... Men väldigt tacksam för förklaring o svar!! :)

Men va roligt med någon fler den 16e:) det är första barnet för mig också:) längtar så mycket tills man får träffa den som busar på i magen heldagar:)

Jag jobbar på förskola, det verkar vara väldigt olika beroende på vad man jobbar med om man får beviljat eller inte, min kompis som jobbar på kontor fick inte beviljat och inte heller en annan kompis som är frisör men söka tycker jag absolut att man ska göra oavsett:) man får gå 60 dagar innan bf men de sista 11 dagarna måste man ta aningen semester eller av sina föräldradagar:)
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-11-13 11:05:28 följande:

Kolla om du kan sjukskriva dig, är sjukskriven 50% pga foglossning sen ska jag söka gravpenning. Klarar egentligen knappt av att jobba 50%, men What to do...

Det är rent ut sagt galet att man sk behöva jobba om man har såhär ont... Det är ju knappt man kommer upp ut soffan.. Hoppas du får gravidpenning så du kan få må bra. All styrka till dig! :)
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2017-11-13 12:17:16 följande:

Men va roligt med någon fler den 16e:) det är första barnet för mig också:) längtar så mycket tills man får träffa den som busar på i magen heldagar:)

Jag jobbar på förskola, det verkar vara väldigt olika beroende på vad man jobbar med om man får beviljat eller inte, min kompis som jobbar på kontor fick inte beviljat och inte heller en annan kompis som är frisör men söka tycker jag absolut att man ska göra oavsett:) man får gå 60 dagar innan bf men de sista 11 dagarna måste man ta aningen semester eller av sina föräldradagar:)

Jag kanske ska söka också då.. Se vad man får för svar.. Vet inte hur jag ska klara att ha det såhär.. :( kan ju inte heller sova pga smärta..

Han busar inne i magen så känner han typ varje dag.. Så mysigt <3
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-11-13 12:41:46 följande:

Det är rent ut sagt galet att man sk behöva jobba om man har såhär ont... Det är ju knappt man kommer upp ut soffan.. Hoppas du får gravidpenning så du kan få må bra. All styrka till dig! :)

Sofiiakarin skrev 2017-11-13 12:43:46 följande:

Jag kanske ska söka också då.. Se vad man får för svar.. Vet inte hur jag ska klara att ha det såhär.. :( kan ju inte heller sova pga smärta..

Han busar inne i magen så känner han typ varje dag.. Så mysigt <3

Se till att din arbetsgivare skriver ordentligt och tydligt. Mycket hänger på det och att man får en bra handläggare...
  • PuLoha
    Sara2017 skrev 2017-11-13 12:28:32 följande:

Någon som funderat på bärsjal?

Vi funderar på bärsjal, vi sitter och väger för- och nackdelar mot bärsele. Eftersom det är vårt första barn så har vi verkligen ingen koll.
  • Krusbärskompott
    Sara2017 skrev 2017-11-13 12:28:32 följande:

Någon som funderat på bärsjal?

Är så sanslöst ohändig m knutar o sånt så här blir det bärsele (ortopediskt godkänd sådan förstås).
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?