• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • KarinIngrid

Igår satt Julian 2,5 år med handen på min mage då bebisen fick för sig att sparka till rejält :)

Julian slet åt sig handen och såg helt livrädd ut först :)

Jag fick förklara att de var bebisen som ville hälsa på honom. Han är nog lite fascinerad och rädd på samma gång nu.

• Sara2017

Åh så avis jag blir på er som klarar av att jobba heltid! Hade inte alls tänkt mig min graviditet skulle se ut så här. Men man får tänka positivt :) det är bara smärta och det är inte lång tid kvar tills prins/prinsessan är i våra armar :)

• KarinIngrid

v 26 nu och massa sammandragningar hela tiden. Det kommer och går i omgångar, vissa håller i sig länge och andra går över omgående, de flesta gör inte ont men ibland är de riktigt smärtsamma.
    Och på nätterna är de massor!
    Nu är min BM orolig så jag ska in imorgon bitti och göra en koll av livmodertappen. Så den inte börjar bli för kort redan.

Jag har tidigare gjort konsieringar pga cellförändringar och det kan tydligen påverka.

Så nu håller jag tummarna att inte tappen är påverkad redan! det är ju alldelles för tidigt för mini att komma ut!!!

• Mila
    KarinIngrid skrev 2017-11-22 13:32:59 följande:

v 26 nu och massa sammandragningar hela tiden. Det kommer och går i omgångar, vissa håller i sig länge och andra går över omgående, de flesta gör inte ont men ibland är de riktigt smärtsamma.

Och på nätterna är de massor!

Nu är min BM orolig så jag ska in imorgon bitti och göra en koll av livmodertappen. Så den inte börjar bli för kort redan.

Jag har tidigare gjort konsieringar pga cellförändringar och det kan tydligen påverka.

Så nu håller jag tummarna att inte tappen är påverkad redan! det är ju alldelles för tidigt för mini att komma ut!!!

Är det första barnet? Jag har haft så i båda graviditeterna utan att det varit någon fara. Varit inne nu senast i vecka 21 men livmodertappen var inte påverkad. Det är rätt vanligt med sammandragningar, även att de kan vara grymt obehagliga och göra ont. Håller tummarna att allt ser bra ut för dig. Jag har förresten också gjort en konisering .
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • KarinIngrid
    Mila skrev 2017-11-22 14:40:34 följande:
    Är det första barnet? Jag har haft så i båda graviditeterna utan att det varit någon fara. Varit inne nu senast i vecka 21 men livmodertappen var inte påverkad. Det är rätt vanligt med sammandragningar, även att de kan vara grymt obehagliga och göra ont. Håller tummarna att allt ser bra ut för dig. Jag har förresten också gjort en konisering .
    Hej
    andra barnet för mig. Första är 2,5 år och med honom hade jag inga som helst sammandragningar förräns mot slutet, därav jag blir lite orolig nu när det börjat så tidigt.
    Men vad skönt att höra att fler haft liknande och att det inte varit något problem!
  • Lillasyster2018
    Sara2017 skrev 2017-11-13 16:12:52 följande:

Min mamma är helt emot bärsjal med åsikt att det inte kan vara bra för hens rygg. Och att man inte ska ha så mycket närhet, de mår bäst av att få ligga ner, att miljön i magen inte ska återskapas. Hmm... Jag tänker mig att det kan vara skönt på hundpromenader...

Har också funderat lite på bärsele. Minns inte vad den heter, ergo?

Också vårt första barn...

Hej! Jag är beräknad 30 mars så är i vecka 22 nu. På tal om bärselar har jag en som heter lilebaby googla på nätet liknar ergo men har lite roligare mönster och färger. Jag har dock inte testat den :) men sen känns bra och passar att ha från födsel och tills barnet är 18 kg. :)
  • Sofiiakarin
    KarinIngrid skrev 2017-11-22 22:16:30 följande:

Är det inte dags för lite magar tycker ni??

Här kommer v 26 (25+5)

Fin mage!! :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?