• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sara2017
    PuLoha skrev 2017-11-13 14:23:10 följande:

Vi funderar på bärsjal, vi sitter och väger för- och nackdelar mot bärsele. Eftersom det är vårt första barn så har vi verkligen ingen koll.

Krusbärskompott skrev 2017-11-13 14:37:46 följande:

Är så sanslöst ohändig m knutar o sånt så här blir det bärsele (ortopediskt godkänd sådan förstås).

Min mamma är helt emot bärsjal med åsikt att det inte kan vara bra för hens rygg. Och att man inte ska ha så mycket närhet, de mår bäst av att få ligga ner, att miljön i magen inte ska återskapas. Hmm... Jag tänker mig att det kan vara skönt på hundpromenader...

Har också funderat lite på bärsele. Minns inte vad den heter, ergo?

Också vårt första barn...
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-11-13 13:40:43 följande:

Se till att din arbetsgivare skriver ordentligt och tydligt. Mycket hänger på det och att man får en bra handläggare...

Tack! <3
  • Krusbärskompott
    Sara2017 skrev 2017-11-13 16:12:52 följande:

Min mamma är helt emot bärsjal med åsikt att det inte kan vara bra för hens rygg. Och att man inte ska ha så mycket närhet, de mår bäst av att få ligga ner, att miljön i magen inte ska återskapas. Hmm... Jag tänker mig att det kan vara skönt på hundpromenader...

Har också funderat lite på bärsele. Minns inte vad den heter, ergo?

Också vårt första barn...

Finns flera bärselar som är höftgodkända. Bla Ergobaby.

Sen tänker jag personligen att vissa barn har ett väldigt stort närhetsbehov och är inte nöjda med vagn utan vill vara nära. Och att det kan vara svårt att gå emot det.

Och rent evolutionärt så har vi ju alltid haft våra ungar nära inpå kroppen så att det skulle vara dåligt köper jag inte riktigt.

Men det viktigaste tänker jag är att du gör det som känns rätt för dig!
  • Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-11-13 17:32:22 följande:

Finns flera bärselar som är höftgodkända. Bla Ergobaby.

Sen tänker jag personligen att vissa barn har ett väldigt stort närhetsbehov och är inte nöjda med vagn utan vill vara nära. Och att det kan vara svårt att gå emot det.

Och rent evolutionärt så har vi ju alltid haft våra ungar nära inpå kroppen så att det skulle vara dåligt köper jag inte riktigt.

Men det viktigaste tänker jag är att du gör det som känns rätt för dig!

Menade att sele/sjal inte va bra för barnets rygg...

Men håller med dig, barn har burits så och bärs så fortfarande. Med tanke på hur mycket det forskas idag så hade det ju kommit fram om det varit livsfarligt att bära barn på det viset...
  • Starlights

Någon här som har katter som väntar första barnet, och tankar kring detta? Eller någon som har barn sedan tidigare, som har erfarenhet om hur det gått att introducera katterna med bebisen? 

Älskar ju mina katter över allt annat, men min mamma har blivit så himla allergisk att hon knappt kan hälsa på hos oss längre. Vore ju så tråkigt om hon inte kan hälsa på sitt barnbarn, och jag kan tänka mig att det är ett fint stöd att ha sin mamma nära när man får första barnet. Men samtidigt vill jag ju inte göra mig av med mina älskade katter.. :( 

• Sara2017
    Starlights skrev 2017-11-13 19:07:18 följande:

Någon här som har katter som väntar första barnet, och tankar kring detta? Eller någon som har barn sedan tidigare, som har erfarenhet om hur det gått att introducera katterna med bebisen? 

Älskar ju mina katter över allt annat, men min mamma har blivit så himla allergisk att hon knappt kan hälsa på hos oss längre. Vore ju så tråkigt om hon inte kan hälsa på sitt barnbarn, och jag kan tänka mig att det är ett fint stöd att ha sin mamma nära när man får första barnet. Men samtidigt vill jag ju inte göra mig av med mina älskade katter.. :( 

Har inga katter, dock hundar. Försöker ha de så nära min mage så mycket som möjligt så de känner hen röra sig. De har också hälsar på en 3 veckors bebis, ena hunden blev lite avis när vi gosade. Så ska bli spännande och se. De vi hälsade på har katter, just nu håller de sig undan bara. Innan låg de i spjälsäng, Babynest mm, men så fort det fick bebisdoft så ville de inte ligga där.

Kan inte sin mamma ta tabletter mot allergin? Det har vi vänner som gör när de kommer och hälsar på...
  • Sara2017

Åh vad tiden går lite segt nu. På onsdag blir det nu träff med läkaren för att diskutera vidare sjukskrivning (har 50% idag). Har fortfarande inte fått beslut om sjukpenning så får nog inte mycket pengar på kontot på fredag :P

Hur går det för er andra?

Ska ni vaccinera er mot influensan? Själv är jag väldigt osäker...

• Krusbärskompott
    Sara2017 skrev 2017-11-20 16:03:03 följande:

Åh vad tiden går lite segt nu. På onsdag blir det nu träff med läkaren för att diskutera vidare sjukskrivning (har 50% idag). Har fortfarande inte fått beslut om sjukpenning så får nog inte mycket pengar på kontot på fredag :P

Hur går det för er andra?

Ska ni vaccinera er mot influensan? Själv är jag väldigt osäker...

Jag jobbar på för fullt. 25+0 idag. Känns lite mer än vanligt i kroppen, sover mera. Har fått sluta springa sedan en månad ungefär. Går promenader eller kör yoga nästa varje kväll. Jätteskönt! (Fördel m första barnet, det är bara jag o sambon på kvällarna.)

Jag ska absolut vaccinera mig mot influensa. Ska ta en extrados kikhostevaccin också, enl brittiska o amerikanska riktlinjer.
  • Nessie84

Jag jobbar som intensivvårdssjuksköterska så för mig är det ett måste med influensavaccin för bebis och egen del. Fick en ?vanlig förkylning? för en månad sen och var sänkt i ca 2 veckor :(

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?