• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sara2017
    faglin skrev 2018-02-02 01:32:36 följande:

Varför vill dom inte att du föder vaginalt pga foglossning?

Tror hon ska föda vaginalt, bara det att hon kommer få dropp som startar förlossningen tidigare än vad den den gjort naturligt :) precis som de sätter igång de som går över tiden :)
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-01 23:47:58 följande:

12:e feb har jag fått möte med förlossningsläkare angående igångsättning pga min kraftiga foglossning.

Jag kommer då vara i v 38 och då kommer de kolla status på livmodertappen o se om den börjar mogna. Samt uppskatta bebisens storlek.

Om det verkar ok för igångsättning kommer det att bli den veckan!!

Det är så illa nu att jag inte tar mig ut. Hasar mellan soffan o sängen typ. Vid varje steg känns som knivar upp mellan benen o höfterna i länden brinner..

Sova går knappt så jag är som zombie.

Hoppas verkligen att de bedömer mig mogen nog för igångsättning!!

Åh! Vad skönt att höra att du fått till ett möte! Hoppas det går din väg! Jag klarar knappt av min foglossning så kan tänka mig att det måste bara fruktansvärt för dig!! :(

Håller tummarna för dig!! <3
  • Sara2017

Är det bara jag som tycker det är krångligt att fälla ihop vagnen? Vi har en Emmaljunga city cross. Men att få in den rätta tekniken känns nästan omöjligt, haha :) dagens i-landsproblem, att stå vid bilen och hålla på i en evighet med att få ihop vagnen :P

• KarinIngrid
    faglin skrev 2018-02-02 01:32:36 följande:

Varför vill dom inte att du föder vaginalt pga foglossning?

Jag vill definitivt föda vaginalt!

Så länge inget konstigt inträffar.

Det är bara att eftersom jag knappt kan förflytta mig o inte sova o värken bara tilltar så anser min läkare att det sliter för mycket på min kropp om jag ska behöva gå full tid. Så om bebisen är redo i v 38 kommer jag få dropp som drar igång värkarna.

Mitt bäcken är så slitet nu så läkarn är orolig för att jag ska få bestående problem efter.

De sätter ju inte igång förlossningen om de inte anser det nödvändigt.

Skulle bebisen inte vara redo så blir jag sängliggandes sista veckorna.

Men eftersom jag är omföderska så brukar kroppen vara redo lite tidigare än för förstföderskor. Jag har ju redan nu massa hårda sammandragningar!
  • KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-02 06:13:51 följande:

Åh! Vad skönt att höra att du fått till ett möte! Hoppas det går din väg! Jag klarar knappt av min foglossning så kan tänka mig att det måste bara fruktansvärt för dig!! :(

Håller tummarna för dig!! <3

Tack! Det känns skönt att ha möte inbokat med förlossningen. Sen får vi ju se vad undersökningarna visar. Men min barnmorska tror att jag kommer vara redo. Bebisen har sjunkit ner o huvudet ligger startklart.

Man vill inte gnälla egentligen för denna graviditet i sig är ett mirakel.

Men ja det är tufft. Har haft kryckor o konstant smärta sen oktober. Så jag hoppas få ett avslut snart.

Men självklart sätter de inte igång om inte bebisen är redo. Då får jag bita ihop o inta sängläge tills den är det.

Hur går det för dig?
  • KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-02 06:15:53 följande:

Är det bara jag som tycker det är krångligt att fälla ihop vagnen? Vi har en Emmaljunga city cross. Men att få in den rätta tekniken känns nästan omöjligt, haha :) dagens i-landsproblem, att stå vid bilen och hålla på i en evighet med att få ihop vagnen :P

Oj det lät jobbigt! Jag tycker vår vagn är jättelätt att fälla ihop. Men vi hade samma med första barnet så jag har banan inne :)

Du får stå hemma i vardagsrummet och öva några gånger tills du känner dig bekväm. Så behöver ingen se kampen ute på parkeringen :)
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-02 08:22:11 följande:

Tack! Det känns skönt att ha möte inbokat med förlossningen. Sen får vi ju se vad undersökningarna visar. Men min barnmorska tror att jag kommer vara redo. Bebisen har sjunkit ner o huvudet ligger startklart.

Man vill inte gnälla egentligen för denna graviditet i sig är ett mirakel.

Men ja det är tufft. Har haft kryckor o konstant smärta sen oktober. Så jag hoppas få ett avslut snart.

Men självklart sätter de inte igång om inte bebisen är redo. Då får jag bita ihop o inta sängläge tills den är det.

Hur går det för dig?

Jo, men hoppas du slipper vara sängliggandes. Eller att du blir sängliggandes med en bebis i famnen ;)

Jo, men det går bra för mig. Har väl ca 1 månad nu till beräknat. Och visst har jag ont, men jobbar knappt 4 h om dagen, sen går jag hem och lägger mig. Behöver det sociala på jobbet, men snart ger jag nog upp :)
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-02 08:25:06 följande:

Oj det lät jobbigt! Jag tycker vår vagn är jättelätt att fälla ihop. Men vi hade samma med första barnet så jag har banan inne :)

Du får stå hemma i vardagsrummet och öva några gånger tills du känner dig bekväm. Så behöver ingen se kampen ute på parkeringen :)

Hahaha! Precis! Får öva hemma :) Du skulle sett när vi köpte vagnen :P vi har två små hundar så vi har bur till dem. När vi valde vagn tänkte vi att vi får lösa resten sen med logistiken. Men när vi stod på parkeringen, med både liggdel och sittdel. Tält och bur och allt annat skit som vi har när vi är ute och tävlar med hundarna. Och då samtidigt inte kunna fälla ihop vagnen... haha! :)
  • KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-02 09:29:16 följande:

Hahaha! Precis! Får öva hemma :) Du skulle sett när vi köpte vagnen :P vi har två små hundar så vi har bur till dem. När vi valde vagn tänkte vi att vi får lösa resten sen med logistiken. Men när vi stod på parkeringen, med både liggdel och sittdel. Tält och bur och allt annat skit som vi har när vi är ute och tävlar med hundarna. Och då samtidigt inte kunna fälla ihop vagnen... haha! :)

Ha ha jag ser det framför mig. Vilken cirkus :)
  • Johlit

Magen växer så det knakar. Den sticker ju ut en del och när jag bakade i julas så var den minst sagt i vägen. Lyckades bränna mig på en kastrull och fick ett stort fult brännsår mitt på magen :/ Som tur är så har det läkt fint. Utöver det så är jag extremt trött just nu - någon mer som är??

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?