• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sara2017
    efterfest skrev 2018-01-30 19:36:44 följande:

Tack för alla svar på mitt inlägg. Jag har mycket att tänka på och tänker inte bestämma mig förren jag har pratat ordentligt med läkare på förlossningen, ska få en tid dit. På det här sjukhuset har dom erfarenhet av sätesförlossningar men det skrämmer mig ändå. Får se vad jag gör som sagt, och kryssar fingrarna på att ett mirakel händer och att han vänder sig själv...

Lycka till!!

Du får gärna berätta hur det gick sen :) <3
  • efterfest
    Sara2017 skrev 2018-01-30 21:15:48 följande:

Lycka till!!

Du får gärna berätta hur det gick sen :) <3

Absolut håller er uppdaterade :)
  • Linkaa
    efterfest skrev 2018-01-30 19:36:44 följande:

Tack för alla svar på mitt inlägg. Jag har mycket att tänka på och tänker inte bestämma mig förren jag har pratat ordentligt med läkare på förlossningen, ska få en tid dit. På det här sjukhuset har dom erfarenhet av sätesförlossningar men det skrämmer mig ändå. Får se vad jag gör som sagt, och kryssar fingrarna på att ett mirakel händer och att han vänder sig själv...

Ska hålla tummarna för dig och det blir nog jättebra att få träffa läkarna som vet och kan ge bra råd sen helt enkelt gå efter vad du själv tycker känns bäst :)
  • Fialita30

Hej skulle vilja gå med i marsbebisar då jag har många frågor å behöver hjälp då jag själv vart med om 5 utomkvedes å blev av med båda äggledarna och dem tog bort slemhinnan på livmodern med fick fula ärr. Önskan efter bar och detta så är man väldigt knäckt mm. Nu ser jag att många fått ersättning från försäkringsbolag inget jag visste om och jag har Folksam olycksfall och sjukdom på försäkringen men vet inte vad som gäller mm . Önskar att få gå med i er grupp på fb??

Snälla maila mig om det går bra å bli medlem på fb.

• Fialita30
    Lykkeliv skrev 2017-06-21 22:19:21 följande:

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48

Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41

Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37

I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28

FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Fialita30

Hej skulle vilja gå med på fb i marsbebisar jag har själv blivit av med båda äggledarna pga 5utomkvedes och opererade bort min slemhinna på livmodern knäckt som man är och ingen hjälp man fått hoppas jag på att kanske få svar el hjälp om hur man kan få ersättning av Folksam har både sjukdom och olycksfallsförsäkring på Folksam men inte vetat om att man kan få ersättning för det mm. Många frågor å tankar men ingen som gått igenom detta som man känner. Önska få gå med så man kan prata och få råd mm maila mig på min mailadress om hur jag ska göra för att få bli medlem på fb hos er? Visste inte ens att denna sida fanns så vet ej hur detta fungerar min Mail adress är fialita 40@ yahoo. Se

Hoppas på bli medlem

• Sofiiakarin
    Nicolina94 skrev 2018-01-30 19:31:34 följande:

Är det någon här som var tvungen att pricka rätt med ägglossningen? 

Jag har haft jättesvårt att bli gravid och jag funderar på att köpa dessa www.provsvaret.se/produkt/agglossningstest-sticka-14pack/ för att försöka pricka rätt dag...

Är väldigt tacksam för tips!

// Hanna 

Natural Cycle använde vi oss av. O ägglossningstest gjorde jag endel för o va säker. Men inte varje månad. Efter ett tag så visste den exakt o man kunde ha oskyddat. Men bli inte helt besatt av de heller (vet att de är lätt att säga) men ta de bara lugnt o ha sex när ni vill o inte ska känna att de är påtvingat heller! All lycka till er!
  • Starlights
    efterfest skrev 2018-01-30 11:49:52 följande:

Jag har precis varit hos min barnmorska och konstaterat att våran bebis som väntat fortfarande ligger i säte, är i v 36. Enligt henne är det minimal chans att han ska vända på sig. Valen jag ev har då (ska in på ett till samtal närmare) är att föda honom i säte, eller planlagt kejsarsnitt. Jag mår så dåligt över det här! Det var ju inte såhär jag hade tänkt mig min förlossning.. (jag vet att det inte går att styra men ändå..). Tror inte jag vågar föda i säte iom större risker för syrebrist, och en väninnas barn fick en CP skada pga just det. Samtidigt känns det som jag blir ?snuvad? på förlossningen om jag väljer kejsarsnitt. Detta är mitt första barn.

Har era barn vänt sig, vilken vecka? Någon som har erfarenhet av sätesförlossning eller kejsarsnitt??

Jag är i vecka 34 och bebis ligger fortfarande i säte här också. Har ett nytt besök hos bm i vecka 36, och om bebis fortfarande ligger i säte då så bokar de in ett vändningsförsök. 

Min bm säger att de är duktiga på att förslösa i säte här där vi bor. Men det känns lite läskigt i och med att det är första barnet, första förlossningen. Om jag hade fött barn tidigare som "banat väg" och jag visste hur min kropp fungerar i en förlossning så hade det kanske känts lättare. Men nu vid första barnet så känns det lite läskigt. 

Är dock inte alls rädd för kejsarsnitt, har inga problem med att bli opererad eller så. Känns ju mest trist att man "går miste" om den häftiga upplevelsen att faktiskt föda barn på riktigt. Och sen tråkigt om man inte får bära barnet och är begränsad när operationssåren läker osv..

Men som sagt, har ju två veckor kvar innan eventuellt vändningsförsök, så håller verkligen tummarna att bebis ska vända sig själv innan dess. 
  • KarinIngrid

12:e feb har jag fått möte med förlossningsläkare angående igångsättning pga min kraftiga foglossning.

Jag kommer då vara i v 38 och då kommer de kolla status på livmodertappen o se om den börjar mogna. Samt uppskatta bebisens storlek.

Om det verkar ok för igångsättning kommer det att bli den veckan!!

Det är så illa nu att jag inte tar mig ut. Hasar mellan soffan o sängen typ. Vid varje steg känns som knivar upp mellan benen o höfterna i länden brinner..

Sova går knappt så jag är som zombie.

Hoppas verkligen att de bedömer mig mogen nog för igångsättning!!

• faglin
    KarinIngrid skrev 2018-02-01 23:47:58 följande:

12:e feb har jag fått möte med förlossningsläkare angående igångsättning pga min kraftiga foglossning.

Jag kommer då vara i v 38 och då kommer de kolla status på livmodertappen o se om den börjar mogna. Samt uppskatta bebisens storlek.

Om det verkar ok för igångsättning kommer det att bli den veckan!!

Det är så illa nu att jag inte tar mig ut. Hasar mellan soffan o sängen typ. Vid varje steg känns som knivar upp mellan benen o höfterna i länden brinner..

Sova går knappt så jag är som zombie.

Hoppas verkligen att de bedömer mig mogen nog för igångsättning!!

Varför vill dom inte att du föder vaginalt pga foglossning?
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?