• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-02-05 13:03:28 följande:

Känner du av ilningar neråt?

Jag får ibland så jag nästa viker mig dubbelt! Antar att det har att göra med att bebis trycker sig neråt.

Liknelsen med semestern är klockren

Enda känslan jag har neråt är att barnet trycker på blåsan! Så ont det kan göra att gå >.<

Men ilningar, hmm, nej, men jag ska ha tanken i huvudet och känna efter.. :)

Är också trött och seg, märkte att mitt förra inlägg va lite drygt ^^ :P

Men ja, att gå och vänta på något. Som jobb och semester. Jobbet blir så himla jobbigt innan semestern och man kräker nästan över det. Nästan lite samma känsla här. Jag vill ha mitt barn. Nu! :)
  • Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-02-05 13:16:13 följande:

Jag har molande värk ungefär som mensvärk och det strålar ut bak i ländryggen. Ilningar då och då mellan benen. Det har jag läst beror på att bebisens huvud är på väg ner i bäckenet!

Har mått jätteilla i natt. Inte kräkts men känts nära hela tiden. Så knappt sovit nåt

Kommer lite slem då o då.. så kanske på g snart.

Min första förlossning blev jag igångsatt för jag gick över tiden så jag vet ju inte riktigt hur det ?ska? börja naturligt.

Det låter ju onekligen lovande iaf
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-05 13:16:18 följande:

Enda känslan jag har neråt är att barnet trycker på blåsan! Så ont det kan göra att gå >.<

Men ilningar, hmm, nej, men jag ska ha tanken i huvudet och känna efter.. :)

Är också trött och seg, märkte att mitt förra inlägg va lite drygt ^^ :P

Men ja, att gå och vänta på något. Som jobb och semester. Jobbet blir så himla jobbigt innan semestern och man kräker nästan över det. Nästan lite samma känsla här. Jag vill ha mitt barn. Nu! :)

Jag satt efter lunchen idag och bara stirrade. Funderade ett tag på att gå och lägga mig i korridorssoffan
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-02-05 17:48:30 följande:

Jag satt efter lunchen idag och bara stirrade. Funderade ett tag på att gå och lägga mig i korridorssoffan

Haha! Ja, det är lite sjukt hur allt som annats är viktigt kan bli så oviktigt nu i väntans tider...

Man ska kanske ta och börja tvätta bäbiskläderna?
  • KarinIngrid
    Sara2017 skrev 2018-02-05 18:41:42 följande:

Haha! Ja, det är lite sjukt hur allt som annats är viktigt kan bli så oviktigt nu i väntans tider...

Man ska kanske ta och börja tvätta bäbiskläderna?

Mina är färdigtvättade sen ett par veckor. Tråkigt vara sjukskriven så piggat upp mig med att göra allt klart för bebisen!!??
  • Sara2017
    KarinIngrid skrev 2018-02-05 18:44:54 följande:

Mina är färdigtvättade sen ett par veckor. Tråkigt vara sjukskriven så piggat upp mig med att göra allt klart för bebisen!!??

Det kan jag förstå! Just nu känns det som att man bara vill att tiden går. Samtidigt så har jag inte ordnar något med bäbiskläder, förlossningsbrev, väskan är långt ifrån påtänkt, babyskyddet ligger fortfarande i sin kartong. Tänkte sambon skulle städa bilen först...

Gipset till magen ligger kvar på sin hylla, den kanske man borde fixa snart? Haha! Kommer väl stå hemma med värkar och tvinga sambon att gipsa!

Ja, sen ta tag i socialen eftersom vi inte är gifta... har för mig vi kan fixa faderskapet innan förlossningen...

Lång lista som jag inte orkar ta tag i :P

Just det, hundvakt måste vi ordna också :P
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-05 21:00:36 följande:

Det kan jag förstå! Just nu känns det som att man bara vill att tiden går. Samtidigt så har jag inte ordnar något med bäbiskläder, förlossningsbrev, väskan är långt ifrån påtänkt, babyskyddet ligger fortfarande i sin kartong. Tänkte sambon skulle städa bilen först...

Gipset till magen ligger kvar på sin hylla, den kanske man borde fixa snart? Haha! Kommer väl stå hemma med värkar och tvinga sambon att gipsa!

Ja, sen ta tag i socialen eftersom vi inte är gifta... har för mig vi kan fixa faderskapet innan förlossningen...

Lång lista som jag inte orkar ta tag i :P

Just det, hundvakt måste vi ordna också :P

Vi fixade det sista i helgen... ja iofs ska jag lägga ner lite mer i bb-väskan men nu är iaf vagnen o babyskyddet hemma.

Kanske kan börja kolla på ngn tv-serie för att få tiden att gå?!
  • faglin

49 dagar kvar. Känns som att tiden kryper fram. Sjukskriven på heltid till slutet av feb. Har så ont i fogarna och ländryggen att jag inte kan sova på nätterna. Sover två timmar och vaken två timmar. Halsbrännan hjälper ju inte direkt.

• Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-02-05 21:33:11 följande:

Vi fixade det sista i helgen... ja iofs ska jag lägga ner lite mer i bb-väskan men nu är iaf vagnen o babyskyddet hemma.

Kanske kan börja kolla på ngn tv-serie för att få tiden att gå?!

Ja, får väl göra det :)
  • Sara2017
    faglin skrev 2018-02-06 01:32:42 följande:

49 dagar kvar. Känns som att tiden kryper fram. Sjukskriven på heltid till slutet av feb. Har så ont i fogarna och ländryggen att jag inte kan sova på nätterna. Sover två timmar och vaken två timmar. Halsbrännan hjälper ju inte direkt.

Usch, stackare... lider med dig som har så många dagar kvar. Men å andra sidan så kan hen komma tidigare än beräknat :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?