• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli

Det går absolut att blöda skulle jag skriva. Utan att nått är fel :)

• Starlights
    hggeli skrev 2017-07-11 11:06:08 följande:
    Alltså man kan blöda lite..Speciellt i början av graviditeten. När man blöder senare efter v 15 är det mer oroligt har jag hört.

Jag blödde en gång i vecka 9 förra grav. Och vecka 7. Riktigt stora blödningar. Kom nått som såg ut som.att allt.Kom ut så trodde det var kört och åkte in..Men allt såg normalt ut. Så som sagt man kan blöda riktigt mkt utan att det är nått men det kan också va tecken på att nått är fel. Omöjligt att veta utan att kolla upp det helt enkelt.

Men det gör absolut som sagt att blöda utan att nått är.fel :)

Ja alltså jag ska ju egentligen ha mens nu, så det kaaaan ju vara nån slags genombrottsblödning.. Eller att det beror på sköra slemhinnor efter att vi hade sex igår morse..

Men blir så himla orolig eftersom jag blödde små blödningar i över en vecka förra gången då det visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Men då plussade jag inte lika tidigt, så jag har ju som ändå antagit att denna graviditet ska vara "normal".. :/

• Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-11 05:37:57 följande:

Det kommer säääkert gå bra :D i de allra flesta fall så gör det ju det. Vi är lite rädda men försöker samtidigt tänka att det ofta inte händer igen det vi varit med om för de har ju ej hittat nått fel utan det var antagligen en infektion.

Det händer 1 på 1000. Har ingen i min bekantskapskrets som råkat ut för nått sånt. Så det är väldigt ovanligt . 

Tidiga missfall är ju lite vanligare, men som du säger. Ingen ide oroa sig. Är bättre att försöka tänka att vi är gravida och vara glad, såklart kan ju saker hända, men då får man ta det då tycker jag. Inte förvänta sig det. =) men det är svårt att inte tänka alls. lite gör man nog det. ja jag är nog rätt rädd emellanåt fast samtidigt som jag också är jäkligt glad. och jag hoppas och tror nog ändå det ska gå vägen nu och gör det inte det så precis som du säger, vi kan ju bli gravida. Då försöker vi bara igen ju :D

Tack för de positiva orden de behövs! Jag är en sån som lätt jagar upp mig så positiva ord hjälper alltid, har så många i min omgivning som fått missfall men då få man väl hoppas att man inte är en av de som också ska få det :D nä nu ska jag bara försöka njuta och klura på hur jag ska lyckad låstas dricka på fredag då det vankas fest som jag dumt nog planerade själv innan jag visste att jag var gravid.. ;)
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-07-11 11:18:30 följande:

Ja alltså jag ska ju egentligen ha mens nu, så det kaaaan ju vara nån slags genombrottsblödning.. Eller att det beror på sköra slemhinnor efter att vi hade sex igår morse..

Men blir så himla orolig eftersom jag blödde små blödningar i över en vecka förra gången då det visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Men då plussade jag inte lika tidigt, så jag har ju som ändå antagit att denna graviditet ska vara "normal".. :/

Sex brukar reta tappen. Tappen är.mkt mer lättblödande då vi är gravida.

Men förstår din oro. Om du haft utomkvedshavandeskap får du inte komma in och kolla.lkte extra just för att jag har hört att risken är större få det igen om.man haft det. Vill inte skrämma dig och tror inte att du har det. Men alltid bäst vara på säkra sidan tänker jag..

Dock brukar utomkveds göra väldigt ont va? Men åk in om du är orolig be om att få ett ultraljud så de ser en hinnsäck där. Beroende på hur tidigt det är så ska man. Kunna se det :) tror de är mer tillmötesgående om du vart med om utomkveds.

De såg inget på mig sist och blev tokrädda för utomkveds. Fick ultraljud direkt typ. Sen såg.man en hinnsäck var bara lite segt för jag fick tidigt missfall :(

Lycka till och tror säkert det går bra som sagt men man kan alltid kolla en gång för mkt än för lite liksom..! :)
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-07-11 11:23:10 följande:

Tack för de positiva orden de behövs! Jag är en sån som lätt jagar upp mig så positiva ord hjälper alltid, har så många i min omgivning som fått missfall men då få man väl hoppas att man inte är en av de som också ska få det :D nä nu ska jag bara försöka njuta och klura på hur jag ska lyckad låstas dricka på fredag då det vankas fest som jag dumt nog planerade själv innan jag visste att jag var gravid.. ;)

Japp jag med. Min make är toklugn oftast så försöker se och lära hehe och faktiskt så går det påverka sig själv endel. Det går att bromsa sig när tankarna far iväg..Brukar tänka att det finns absolut ingen vits förvänta sig negativt. Går bara njuta här och nu sen blir det vad det blir oavsett :)

Hehehe. Ähh folk som.dricker märker oftast inte om de andra verkligen dricker med. Ta en alkoholfri drink i handen så lurar du dem ;)
  • Starlights
    hggeli skrev 2017-07-11 14:22:21 följande:
    Sex brukar reta tappen. Tappen är.mkt mer lättblödande då vi är gravida.

Men förstår din oro. Om du haft utomkvedshavandeskap får du inte komma in och kolla.lkte extra just för att jag har hört att risken är större få det igen om.man haft det. Vill inte skrämma dig och tror inte att du har det. Men alltid bäst vara på säkra sidan tänker jag..

Dock brukar utomkveds göra väldigt ont va? Men åk in om du är orolig be om att få ett ultraljud så de ser en hinnsäck där. Beroende på hur tidigt det är så ska man. Kunna se det :) tror de är mer tillmötesgående om du vart med om utomkveds.

De såg inget på mig sist och blev tokrädda för utomkveds. Fick ultraljud direkt typ. Sen såg.man en hinnsäck var bara lite segt för jag fick tidigt missfall :(

Lycka till och tror säkert det går bra som sagt men man kan alltid kolla en gång för mkt än för lite liksom..! :)
    Jo jag har blivit lovat ett tidigt vul kring vecka 7 då man kan se hjärtslagen. Men är bara i vecka 5 nu, så det är ju ingen idé att åka in och kolla nu. Det är väl bara att vänta och se.

De opererade bort den äggledare som det fastnade i förra gången. Hade jag haft kvar en ärrad äggledare hade ju risken varit större att det fastnat där igen.. Men nu har jag ju bara en "normal" äggledare kvar, och jag har inte haft ont på den sidan heller. Och jag har mycket mer "normala" symtom den här gången, plussade mycket tidigare också osv. Så jag hoppas att det är en normal graviditet.
  • LP0

BIM-3. Det det bra ut? Första testet är söndag, andra igår och tredje idag.

• LP0

Ser* haha....

Har förresten börjat må lite mer illa nu, är hungrig hela tiden och brösten ömmar fortfarande. Har molvärk lite då och då inte så kraftig men den finns där =)

• hggeli
    LP0 skrev 2017-07-11 15:18:21 följande:

BIM-3. Det det bra ut? Första testet är söndag, andra igår och tredje idag.

det tror jag. ser ut som mitt igår :) idag fick jag lite starkare.
    vad roligt det är ellerhur. jag längtar hela tiden tills jag ska få ta nästa test imorrn också hihi.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?