• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-07-16 19:54:03 följande:

Gick in i vecka 8 idag!

Så 7+0

Min förra graviditet var hemsk. Från v 9-20 spydde flera ggr per dag. Fick knappt behålla nåt. Fick dropp ett par tillfällen pga uttorkning. Jag hoppas det inte blir lika jobbigt denna gång.

Men förstår din känsla. Hoppas det går bättre denna gång??

Jag har faktiskt hört även om det är relativt icke studiebaserat kanske meeeen av läkare med lång erfarenhet. De säger att man ofta kan må lite mindre illa efter första graviditeten. Mindre och mindre ju fler graviditeter. Om.det stämmer helt vet jag ej men enligt denna läkare bygger man eventuellt lite antikroppar mot hormonet hcg och därav mår man inte lika dåligt nästa gång.

Min kompis som mådde illa vecka 7-40 och fick ligga inne och få sånt mot illamående som man får vid cancer hade sagt 'jag ska aaaaaldrig mer ha ett barn' och då berättade läkaren detta. Att det ofta inte är lika illa nästa gång. :)

Kram
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-16 20:18:34 följande:

Nu hoppar jag också in här :) 26 år och bf 10 mars med andra barnet. Testade i onsdags och det blev jättesvagt plus, sen digitalt i torsdags och då stod det "gravid 2-3". Tog nytt vanligt test idag och andra strecket var tydligare än sist. Men är ändå så himla orolig. För ma och ofostrig grav. Skulle vilja göra privat ul men maken tycker att det är onödigt... Jag försöker njuta men jag är orolig. Speciellt eftersom jag inte känner några symtom. Bara lite molvärk emellanåt, och så är jag svullen, ser ut som att jag är i v 20 efter måltider :p Skönt att inte må illa men det gör att det känns ännu mer overkligt... Har någon tips för hur man kan slappna av och njuta?? Såhär ser stegringen på testen ut.

Stort grattis och välkommen hit :)
  • Skrutt 83
    FruGast skrev 2017-07-17 07:02:15 följande:

Hoppar in här! Testade positivt idag. Helt oplanerat.

Stort grattis och välkommen hit!!
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Lycklig88

Uhh. Jag är bara i vecka 5 typ, men är så gravid man bara kan va. Brösten sprängs typ och så svullen och allt. Har redan berättat för alla också. Händer det något så e de den sorgen den dagen. Är iaf gravid. Har tjatat på min sambo att de kommer ta minst ett år , men det tog 3 månader. Helt plötsligt va inte 3 månader alls länge. Jag kom in på högskolan nu med. Får plugga en termin. Det känns segt men men. Detta är fortfarande overkligt fast att jag känner mig så gravid. Första dagarna kollade jag Hela tiden efter mensen ifall den skulle dyka upp och var livrädd. Klagade på ont i brösten osv. Sambon skämtade och så nu e det slut på klagandet. Sa att det har bara börjat och värre blir det. Haha

• FruGast
    Skrutt 83 skrev 2017-07-17 09:46:47 följande:

Stort grattis och välkommen hit!!

Tack
  • KarinIngrid
    hggeli skrev 2017-07-17 08:33:59 följande:
    Jag har faktiskt hört även om det är relativt icke studiebaserat kanske meeeen av läkare med lång erfarenhet. De säger att man ofta kan må lite mindre illa efter första graviditeten. Mindre och mindre ju fler graviditeter. Om.det stämmer helt vet jag ej men enligt denna läkare bygger man eventuellt lite antikroppar mot hormonet hcg och därav mår man inte lika dåligt nästa gång.

Min kompis som mådde illa vecka 7-40 och fick ligga inne och få sånt mot illamående som man får vid cancer hade sagt 'jag ska aaaaaldrig mer ha ett barn' och då berättade läkaren detta. Att det ofta inte är lika illa nästa gång. :)

Kram
    Tack för att du delar
    Det inger hopp!
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-07-17 11:06:02 följande:

Tack för att du delar

Det inger hopp!

:) Kram jag hoppas det inte kommer va lika illa denna gång .
  • hggeli

Hej alla ville bara säga att idag var vi på första barnmorskebesök.

Bara lite prat och planering. Reser bort med make fram till 6 augusti så först tidiga ultraljudet får vi göra när vi kommer hem. 17/8. Både jobbigt vänta så länge och oroligt att hoppas allt är bra. Samtidigt så ser man ju lite mer om nu allt gått bra fram till dess så vi isf är i vecka 9+0. Så spännande.

Känns lite mer verkligt nu när vi fått planera lite.

Kram alla :D

• Lykkeliv
    Juliaj skrev 2017-07-16 20:41:27 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med i någon av fb-grupperna :) / Julia Johansson

Skicka PM med namn så lägger jag till dig
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?