• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Jensan911
    Theryd87 skrev 2017-07-18 08:01:38 följande:

Hej!

Hittade denna tråd nu på morgonen och tänkte hoppa in =)

Fick ett fint + igår och är så himla glad och vill gärna vara med och följas åt, bf 21/3 <3

Försökte även hitta gruppen marsbarn/bebis på fb men hitta den inte =( 

Kram från mig =)

Grattis! Är det första?
  • Nama
    Starlights skrev 2017-07-17 23:44:58 följande:

Känner mig också otroligt svullen, trög och upplåst i magen. Men annars har jag knappt ett enda symtom, går in i vecka 6 i morgon. Känner mig orolig över att jag har så lite symtom. Det borde ju kännas mer nu, i och med att hcg och alla hormoner ökar i kroppen. :/

Här är en till som tycks ha samma mage! Trög, svullen och uppblåst. På kvällarna lever tarmarna sina egna liv minst sagt. Utöver det har jag bara väldigt ömma bröst. Inget illamående och ingen motvärk eller något sånt. Enligt BM är det helt normalt att inte ha så starka symptom innan V7-8 någonting.
    Lev och låt leva
  • Theryd87
    Jensan911 skrev 2017-07-18 08:44:01 följande:
    Grattis! Är det första?
    Tack! Ja det är vår första =D
  • Nama
    hggeli skrev 2017-07-18 07:19:08 följande:

Grattis det finns chans för hjärta. Vi såg i vecka 6+3 men bli inte orolig om ni inte ser för ibland är man tidigare än man tror och kanske beror på deras utrustning :)

Lycka till! Vi har inte vårt första UL förrän vecka 9+0 då vi är bortresta gaah kommer va oro fram tills vi får se att allt är bra.

Tack så mycket! V9.. förstår frustrationen!! Försök att inte oroa er utan njut. Lättare sagt än gjort såklart men du ska se att ni kommer att få se ett underverk och att allt är bra. <3
    Lev och låt leva
  • Lullabay

Tack för era lugnande ord! :)

Fan vad jag avskyr MVC här där jag bor...ringde nu på morgonen när jag klev upp. Och det enda som blir uttalat i luren är "vår telefonkö är nu fylld, var god försök igen nästkommande vardag". Ok, tack för hjälpen då...

Har iaf inte blödigt något under natten så det är väl ett bra tecken hoppas jag. Får väl hålla koll nu under dagen. Tog ett test igår också föresten...men det gjorde jag enbart för att jag vill ta ytterligare ett om ett par dagar igen. Ska se om det då blivit svagare. Testet jag tog igår var lika starkt som kontrolltestet.

Hoppas jag bara har en polyp eller känsliga blodkärl.

• hggeli
    Nama skrev 2017-07-18 09:22:46 följande:

Tack så mycket! V9.. förstår frustrationen!! Försök att inte oroa er utan njut. Lättare sagt än gjort såklart men du ska se att ni kommer att få se ett underverk och att allt är bra. <3

Tack för betryggande ord. Jag ska försöka. Usch vill bara njuta men är så rädd. Ska iaf sluta testa för det oroar bara. Ska ta ett till om nån vecka innan tidigt UL för att se 3+ som jag hoppas.

Kram <3
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-18 09:33:22 följande:

Tack för era lugnande ord! :)

Fan vad jag avskyr MVC här där jag bor...ringde nu på morgonen när jag klev upp. Och det enda som blir uttalat i luren är "vår telefonkö är nu fylld, var god försök igen nästkommande vardag". Ok, tack för hjälpen då...

Har iaf inte blödigt något under natten så det är väl ett bra tecken hoppas jag. Får väl hålla koll nu under dagen. Tog ett test igår också föresten...men det gjorde jag enbart för att jag vill ta ytterligare ett om ett par dagar igen. Ska se om det då blivit svagare. Testet jag tog igår var lika starkt som kontrolltestet.

Hoppas jag bara har en polyp eller känsliga blodkärl.

Skönt få lite betryggande i det. !

Jag tror sannolikhet är hög för nått av de två. Men som du säger så vet man ju aldrig när man blöder. Men försök tänka att det är ganska normalt. Även om du inte gjort det förr så är varje graviditet unik och man kan ha helt olika symptom och krämpor.

Kram <3
  • Starlights
    Nama skrev 2017-07-18 09:00:42 följande:

Här är en till som tycks ha samma mage! Trög, svullen och uppblåst. På kvällarna lever tarmarna sina egna liv minst sagt. Utöver det har jag bara väldigt ömma bröst. Inget illamående och ingen motvärk eller något sånt. Enligt BM är det helt normalt att inte ha så starka symptom innan V7-8 någonting.

Vad skönt att höra! Nu blev jag lugnare. Vilken vecka är du i? :)

Jag har inbokat vul om exakt 2 veckor, är då i vecka 8 (7+0) så hoppas att få se ett litet hjärta som pickar då. :)
  • Nama
    hggeli skrev 2017-07-18 09:39:31 följande:

Tack för betryggande ord. Jag ska försöka. Usch vill bara njuta men är så rädd. Ska iaf sluta testa för det oroar bara. Ska ta ett till om nån vecka innan tidigt UL för att se 3+ som jag hoppas.

Kram <3

Förstår det. Är det första barnet? Har ni upplevt MF förr? DuFU behöver givetvis inte svara om du inte vill.
    Lev och låt leva
  • Nama
    Starlights skrev 2017-07-18 10:12:30 följande:

Vad skönt att höra! Nu blev jag lugnare. Vilken vecka är du i? :)

Jag har inbokat vul om exakt 2 veckor, är då i vecka 8 (7+0) så hoppas att få se ett litet hjärta som pickar då. :)

Jag är 6+1 med UL imorgon. De vill utesluta ev. Utomkveds och hormontumör, därav tidigt UL. Hoppas få se ett pickande hjärta men det kan vara för tidigt för det.
    Lev och låt leva
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?