• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • XAHHA92
    Qem skrev 2017-06-30 18:31:10 följande:

Jag ska testa älteststrimmor för första gången den här månden. Har förstått att det kan ge ganska likt utslag i ganska många dagar och att man verkligen måste tyda ordentligt för att se om det är dags för äl.

Har någon annan erfarenhet av hur man lättast gör för att tyda dem? Borde man klistra upp alla på ett papper bredvid varandra och jämföra? Är det overkill? ???? tänkte nog sexa lite mer så fort jag får något som helst utslag. Eller får man det jämt? Tänkte börja testa imorgon. Har så oregelbunden cykel att jag inte vågar chansa, men har förmodligen inte äl förrän om 1,5-2 veckor...

När jag använde äl test så fäste jag alla på ett papper, tog två test om dagen för att inte missa stegringen. Men sen märkte jag att så fort jag fick min äl smärta så blev testen positiva. Så nu använder jag inte testen längre då jag har kraftig äl smärta
  • XAHHA92

Vad köper ni för gravtest och var? Jag köpte 10st babyplan testa tidigt, två av dom visade spökstreck & två fungerade inte alls. Vissa test som är billiga verkar också visa det på resultaten...

Den här månaden tänkte jag köra på ProgesterAll kräm igen och se om det går den här gången.. suck.

• Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-07-01 08:38:03 följande:

Vad köper ni för gravtest och var? Jag köpte 10st babyplan testa tidigt, två av dom visade spökstreck & två fungerade inte alls. Vissa test som är billiga verkar också visa det på resultaten...

Den här månaden tänkte jag köra på ProgesterAll kräm igen och se om det går den här gången.. suck.

Jag använder också babyplan men har verkligen aldrig fått något som liknar ett streck, inte ens om jag tittar på dem LÄNGE, tänk så olika det kan vara?? Tycker dock clearblue och RFSU ger många spök :( Har testat några andra också son jag köpt i 10-kronors butiker osv, men dem har jag bara dåliga erfaringar av.
  • Qem

på älstickorna jag köpt står det att urinen ska vara i rumstemperatur (10-30°C). Någon som provat sådana och struntat i det? Hur stor skillnad kan det göra på resultatet om man provar direkt? Är ju säkert nere i 35 grader bara man har kissat i en behållare? Kan ju bara låta det stå medan man duschar eller något, men tycker det känns lite motbjudande att ha det stående framme ;)

• Jooosen

3e mensdagen. Extremt svullen mage! Haft ont i tarmarna som fan denna mensperiod plus typ kramp i underlivet. Nån annan som kan få så? Detta känns inte helt ok :/

• Belliiz

Idag kom mensen en dag för sent. Beräknad ÄL 16/7 & BIM 31/7. Det blir andra försöket på första barnet för mig, sambon har en dotter på 4 år. Jag är 22 och killen är 27. Lycka till allihopa !

• Cheerful

Ägglossning på fredag, och både jag och sambon är lediga både imorgon och övermorgon, håller tummarna på att vi kan få till det iallafall en gång per dag! Ville vara så skönt att veta att man iallafall har gjort allt man kan...

• Jooosen
    Cheerful skrev 2017-07-05 21:46:43 följande:

Ägglossning på fredag, och både jag och sambon är lediga både imorgon och övermorgon, håller tummarna på att vi kan få till det iallafall en gång per dag! Ville vara så skönt att veta att man iallafall har gjort allt man kan...

Åh lycka till!
  • leha87

Har också ägglossning fre enl appen. Nu är det ju så att jag ligger hemma med halsfluss och fortfarande feber.. kunde inte ha kommit lägligare :( vi får väll bara köra på ändå haha

• oONinniOo

Inväntar ÄL troligen till helgen. Började få ÄL-flytningar redan i tisdags och molvärk. Beställde digitala ÄL-test som jag tänkte jag skulle kunna använda nu när monitorn kom för sent, men självklart hann de inte komma innan vi åkte iväg. Så de ligger hemma och väntar på mig tills på lördag, som då är dag 13. Beroende på om ÄL kommer tidigt eller lite senare, så kan det bli positivt på en gång. Vi har och kan i alla fall pricka in det när vi vill. Fördelen med semester. Cool

Försöker med syskon sen januari -17
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI