• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Milou3
    Chimsi skrev 2017-07-11 20:48:19 följande:

Attans också.. :(

Ljust ljust blod imorse.. BIM -6

Öm nere i magen.. antar att det är kört. Två missfall sedan december. Dottern som är sju blev på första försöket, så detta testande är nytt för mig och vet inte riktigt vad jag ska känna eller tänka... men det börjar bli jobbigt nu

Låter mer som en nidis än mens! Eller brukar du få spottings så många dagar innan BIM?
  • PuLoha
    oONinniOo skrev 2017-07-11 20:26:12 följande:
    Om min lutealfas ändrats till så som den var innan, så 22:a, annars redan den 20:e.
    Då har vi bim nästan samtidigt, har bim 20:e. Men här känner jag inget speciellt och inte speciellt hög temp heller Rynkar på näsan
  • PuLoha
    Chimsi skrev 2017-07-11 20:48:19 följande:

Attans också.. :(

Ljust ljust blod imorse.. BIM -6

Öm nere i magen.. antar att det är kört. Två missfall sedan december. Dottern som är sju blev på första försöket, så detta testande är nytt för mig och vet inte riktigt vad jag ska känna eller tänka... men det börjar bli jobbigt nu

Det kan ju vara en nidis. Hoppas!
  • Qem

Cykeldag 21, cirka 14 dagar till mens och negativt på älstickorna varje dag i 1,5 vecka... är det möjligt att man testar negativt även om man har äl? Jag dricker ganska mycket och har (ursäkta infon) väldigt ljust kiss, kan det vara för urvattnat för att stickorna ska funka?

Aja, fortsätter testa 8)

• Babybubble

Hallå hallå! Har en väldigt oregelbunden cykel och hade förväntat mig BIM först i augusti men så fick jag ÄL-flytningar och ÄL-värk igår och som fortsatt idag så jag gissar att ägglossningen kommer tidigt den här månaden och det blir BIM redan i juli Skrattande

Är snart 24 och detta blir vårt första försök till syskon till vår 3åring. Mycket känslor som snurrar runt i kroppen med både förväntan, rädsla, spänning, glädje och ivrighet (och dessutom en väldigt molande ägglossningsmage, ajajaj). Vill ju såklart att det skall ta sig fort men försöker lugna mig och förlika mig med att det lika gärna kan ta månader.

Är det någon som vet när ägglossningen sker efter att man fått de här äggvitelika flytningarna? Hur brukar det vara för er med lite bättre koll? Gissar att BIM kommer vara kring den 25e eller nått liknande.

BIM 25e juli, försök 1 till barn nr 2
  • Chimsi
    Milou3 skrev 2017-07-11 20:56:34 följande:

Låter mer som en nidis än mens! Eller brukar du få spottings så många dagar innan BIM?

Aldrig hänt tidigare - är det vanligt?
  • Chimsi
    PuLoha skrev 2017-07-11 21:19:17 följande:

Det kan ju vara en nidis. Hoppas!

Livrädd att hoppas men inget mer under dagen, dock lite öm värk nere i magen.. precis som att känslan vid missfallen infinner sig nu också.. ganska psykiskt
  • babyspenat
    oONinniOo skrev 2017-07-11 19:20:45 följande:

ÄL+3/4 och brösten ömmar mer och mer. Har aldrig ömma bröst såhär tidigt. Men verkar ha blivit en rejäl ägglossning också, så kan ju vara därför. Tempen fortsätter gå uppåt, så får se hur denna kurvan kommer se ut sen.

Spännande! Känner samma med brösten. Får se hur allt ter sig de närmaste dagarna. Vet du hur det funkar med kroppstemperaturen i förhållande till äl, bim, graviditet? :)
  • Milou3
    Chimsi skrev 2017-07-11 22:07:06 följande:

Aldrig hänt tidigare - är det vanligt?

Nä det är väl inte jättevanligt men det händer. Läser om rätt många som får nidblödning när ägget fäster. Oftast runt 4-7 dagar innan bim. Testa ett gravtest om 2-3 dagar om du inte blöder mer :)
  • Chimsi
    Milou3 skrev 2017-07-11 23:01:07 följande:

Nä det är väl inte jättevanligt men det händer. Läser om rätt många som får nidblödning när ägget fäster. Oftast runt 4-7 dagar innan bim. Testa ett gravtest om 2-3 dagar om du inte blöder mer :)

Tack! Får se vad som händer <3
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI